
Η Βραζιλία απαιτείται να προχωρήσει άμεσα σε αύξηση της χωρητικότητας των δημοσίων λιμένων της, καθώς αγωνίζονται να συμβαδίσουν με την τεράστια αύξηση των εισαγωγών και εξαγωγών. Αυτή η διαπίστωση αποτέλεσε ένα από τα βασικά συμπεράσματα του Breakbulk South America Congress το οποίο διεξήχθει στο Sao Paulo.
Η αξία του εξωτερικού εμπορίου στην μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής έχει τετραπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια και διαμορφώνεται στα $400 δις. Το γεγονός αυτό θέτει υπό δοκιμασία τους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.
Ο Antonio Ricardo de Albuquerque, Executive Manager Διεθνών Πωλήσεων της MAN Λατινικής Αμερικής σημείωσε ότι για την μεταφορά φορτίων από τις ποτάμιες οδούς, μέχρι το πλοίο μπορεί να διαρκέσει μέχρι και πέντε μέρες. Αυτό εξαναγκάζει την βιομηχανία κατασκευής φορτηγών να μεταφέρει περισσότερες μονάδες των προϊόντων της μέσω του οδικού δικτύου και όχι μέσω των ποτάμιων οδών, παρά το υψηλότερο κόστος. Όπως σημείωσε ο ίδιος «Η Βραζιλία κινδυνεύει να απολέσει δισεκατομμύρια δολάρια, αν δεν επιταχύνει την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών.
Ο Fernando Fialho, επικεφαλής της ρυθμιστικής αρχής των λιμένων της Βραζιλίας (ANTAQ) υποστήριξε ότι ήδη πολλές επενδύσεις βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης. Μάλιστα αναμένεται το λιμάνι του Rio de Janeiro να διπλασιάσει την λειτουργική του χωρητικότητα εντός των επόμενων δύο ετών. Επιπρόσθετα σημείωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει την αναδιάρθρωση των δημοσίων λιμένων της χώρας ώστε να λειτουργούν περισσότερο ως ιδιωτικές εταιρείες, αν και αυτό όπως τόνισε απαιτεί νέο νομοθετικό πλαίσιο.
Από την άλλη πλευρά ο Marcelo Pereira Malta de Araujo, Πρόεδρος της εταιρείας διαχείρισης τερματικών σταθμών Grupo Libra, τόνισε ότι οι δημόσιοι λιμένες της Βραζιλίας μπορούν να επιτύχουν άμεσα μία αύξηση της χωρητικότητάς τους κατά 30%-40% μέσω της καλύτερης διαχείρισης της υπάρχουσας δυναμικότητάς τους.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ