
Η Βραζιλία απαιτείται να προχωρήσει άμεσα σε αύξηση της χωρητικότητας των δημοσίων λιμένων της, καθώς αγωνίζονται να συμβαδίσουν με την τεράστια αύξηση των εισαγωγών και εξαγωγών. Αυτή η διαπίστωση αποτέλεσε ένα από τα βασικά συμπεράσματα του Breakbulk South America Congress το οποίο διεξήχθει στο Sao Paulo.
Η αξία του εξωτερικού εμπορίου στην μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής έχει τετραπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια και διαμορφώνεται στα $400 δις. Το γεγονός αυτό θέτει υπό δοκιμασία τους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.
Ο Antonio Ricardo de Albuquerque, Executive Manager Διεθνών Πωλήσεων της MAN Λατινικής Αμερικής σημείωσε ότι για την μεταφορά φορτίων από τις ποτάμιες οδούς, μέχρι το πλοίο μπορεί να διαρκέσει μέχρι και πέντε μέρες. Αυτό εξαναγκάζει την βιομηχανία κατασκευής φορτηγών να μεταφέρει περισσότερες μονάδες των προϊόντων της μέσω του οδικού δικτύου και όχι μέσω των ποτάμιων οδών, παρά το υψηλότερο κόστος. Όπως σημείωσε ο ίδιος «Η Βραζιλία κινδυνεύει να απολέσει δισεκατομμύρια δολάρια, αν δεν επιταχύνει την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών.
Ο Fernando Fialho, επικεφαλής της ρυθμιστικής αρχής των λιμένων της Βραζιλίας (ANTAQ) υποστήριξε ότι ήδη πολλές επενδύσεις βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης. Μάλιστα αναμένεται το λιμάνι του Rio de Janeiro να διπλασιάσει την λειτουργική του χωρητικότητα εντός των επόμενων δύο ετών. Επιπρόσθετα σημείωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει την αναδιάρθρωση των δημοσίων λιμένων της χώρας ώστε να λειτουργούν περισσότερο ως ιδιωτικές εταιρείες, αν και αυτό όπως τόνισε απαιτεί νέο νομοθετικό πλαίσιο.
Από την άλλη πλευρά ο Marcelo Pereira Malta de Araujo, Πρόεδρος της εταιρείας διαχείρισης τερματικών σταθμών Grupo Libra, τόνισε ότι οι δημόσιοι λιμένες της Βραζιλίας μπορούν να επιτύχουν άμεσα μία αύξηση της χωρητικότητάς τους κατά 30%-40% μέσω της καλύτερης διαχείρισης της υπάρχουσας δυναμικότητάς τους.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ