
Την Ε.Ε. καλεί ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών, Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου και ο αντιδήμαρχος των Σπετσών, Φαρδέλλος Σπύρος για να περιφρουρήσει τα δικαιώματα πρόσβασης κάθε ευρωπαίου πολίτη αλλά πολύ δε περισσότερο των μόνιμων κατοίκων των μικρών νησιών της χώρας μας, τονίζουν συγκεκριμένα:
«Εάν θέλουμε να συνεχίσουν τα μικρά νησιά μας να ζουν ως κοινωνίες 360 ημερών το χρόνο, εάν θέλουμε να διατηρήσουμε τη ζωή πάνω στα μικρά νησιά και μέσα από εκεί να έλθει και η ανάπτυξη των νησιών μας, σεβόμενοι απόλυτα τη φέρουσα ικανότητα του κάθε νησιού και τη φυσιογνωμία του νησιού, τότε η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να περιφρουρήσει τα ελάχιστα δικαιώματα πρόσβασης των μικρονησιωτών τους σε κάθε νησί με το εμπορικό κέντρο πρωτεύουσα του κάθε νομο σημείωσε ο κ. Κεχαγιόγλου.
«Βασικά δικαιώματα όπως η κάλυψη της πραγματικής φέρουσα ικανότητας του κάθε νησιού σε μεταφορές ανθρώπων πραγμάτων και δεδομένων, η τακτική καθημερινή συγκοινωνία, η ασφαλής συγκοινωνία η φτηνή και σύντομη, πρέπει να περιφρουρηθεί και να τεθεί μάλιστα ως πρώτος και αναγκαίος στόχος της διατήρησης της ζωής στα μικρά νησιά μας» επεσήμανε ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών σημειώνοντας ότι «δίχως ασφαλής τακτική φτηνή και ικανοποιητική συγκοινωνία δεν μπορούμε να έχουμε στο νησί ούτε γιατρό ούτε δάσκαλους, ούτε επιχειρηματική ανάπτυξη, ούτε ζωή καν. Εάν θέλουμε τα νησιά μας ζωντανές κοιτίδες χειμώνα καλοκαίρι τότε η ΕΕ σε απόλυτη συνεργασία με τη πολιτεία να λύσει άμεσα αυτά τα προβλήματα σε όλα τα νησιά επανασχεδιάζοντας το μεταφορικό ακτοπλοϊκό χάρτη της νησιωτικής Ελλάδας και δημιουργώντας ένα εθνικό φορέα μεταφορών για όλη τη χώρα και όχι ξεχωριστά ταμεία οι μεταφορές της ξηράς, της θάλασσας και του αέρα. Ιδιαίτερα αυτή την εποχή πού ζούμε μέσα σε αυτή την οικονομική κρίση είναι επιτακτική ανάγκη για άμεση λύση του προβλήματος, πριν αδειάσουν τα νησιά μας σε ξένους παραθεριστές για «μία μπουκιά ψωμί» και είναι πολύ αργά»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ