
Την Ε.Ε. καλεί ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών, Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου και ο αντιδήμαρχος των Σπετσών, Φαρδέλλος Σπύρος για να περιφρουρήσει τα δικαιώματα πρόσβασης κάθε ευρωπαίου πολίτη αλλά πολύ δε περισσότερο των μόνιμων κατοίκων των μικρών νησιών της χώρας μας, τονίζουν συγκεκριμένα:
«Εάν θέλουμε να συνεχίσουν τα μικρά νησιά μας να ζουν ως κοινωνίες 360 ημερών το χρόνο, εάν θέλουμε να διατηρήσουμε τη ζωή πάνω στα μικρά νησιά και μέσα από εκεί να έλθει και η ανάπτυξη των νησιών μας, σεβόμενοι απόλυτα τη φέρουσα ικανότητα του κάθε νησιού και τη φυσιογνωμία του νησιού, τότε η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να περιφρουρήσει τα ελάχιστα δικαιώματα πρόσβασης των μικρονησιωτών τους σε κάθε νησί με το εμπορικό κέντρο πρωτεύουσα του κάθε νομο σημείωσε ο κ. Κεχαγιόγλου.
«Βασικά δικαιώματα όπως η κάλυψη της πραγματικής φέρουσα ικανότητας του κάθε νησιού σε μεταφορές ανθρώπων πραγμάτων και δεδομένων, η τακτική καθημερινή συγκοινωνία, η ασφαλής συγκοινωνία η φτηνή και σύντομη, πρέπει να περιφρουρηθεί και να τεθεί μάλιστα ως πρώτος και αναγκαίος στόχος της διατήρησης της ζωής στα μικρά νησιά μας» επεσήμανε ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών σημειώνοντας ότι «δίχως ασφαλής τακτική φτηνή και ικανοποιητική συγκοινωνία δεν μπορούμε να έχουμε στο νησί ούτε γιατρό ούτε δάσκαλους, ούτε επιχειρηματική ανάπτυξη, ούτε ζωή καν. Εάν θέλουμε τα νησιά μας ζωντανές κοιτίδες χειμώνα καλοκαίρι τότε η ΕΕ σε απόλυτη συνεργασία με τη πολιτεία να λύσει άμεσα αυτά τα προβλήματα σε όλα τα νησιά επανασχεδιάζοντας το μεταφορικό ακτοπλοϊκό χάρτη της νησιωτικής Ελλάδας και δημιουργώντας ένα εθνικό φορέα μεταφορών για όλη τη χώρα και όχι ξεχωριστά ταμεία οι μεταφορές της ξηράς, της θάλασσας και του αέρα. Ιδιαίτερα αυτή την εποχή πού ζούμε μέσα σε αυτή την οικονομική κρίση είναι επιτακτική ανάγκη για άμεση λύση του προβλήματος, πριν αδειάσουν τα νησιά μας σε ξένους παραθεριστές για «μία μπουκιά ψωμί» και είναι πολύ αργά»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ