
Σύμφωνα με ομάδα αναλυτών η κατάσταση βαίνει προς το χειρότερο καθώς αναμένουν περαιτέρω μείωση της διακίνησης. Σύμφωνα με την έκθεση «European Port Tracker report” ο όγκος των Ευρωπαϊκών εισαγωγών πλησίασε τα 1,99 εκ. TEU τον Μάιο, ενώ οι εξαγωγές έφτασαν το 1,44 εκ. TEU. Τα νούμερα αυτά αντιπροσωπεύουν μία αύξηση της τάξης του 1,5% και 1,9% αντίστοιχα σε σχέση με τον Απρίλιο του 2011.
Ο Ben Hackett, ιδρυτής της Hackett Associates, δήλωσε ότι η κρίση χρέους της Ελλάδας σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στην Ιταλική και Ισπανική οικονομία καταστρέφουν ακόμη και αυτήν την λίγη εμπιστοσύνη των καταναλωτών που υπάρχει. Πρόσθεσε ότι πλέον αντιμετωπίζουμε το φάσμα εξάπλωσης της οικονομικής κρίσης σε Ιταλία και Ισπανία, εκτός από την Πορτογαλία και την Ιρλανδία οι οποίες έχουν ήδη προσφύγει σε μηχανισμό στήριξης, δημιουργώντας ανησυχίες για το αν η Ευρώπη θα μπορέσει να αντέξει το βάρος νέας διάσωσης εθνικών οικονομιών. Ως αποτέλεσμα, συνέχισε, η αγορά αντιμετωπίζει την αβεβαιότητα των καταναλωτών οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε μείωση των εξόδων.
Η έκθεση κατέδειξε αδυναμίες σε έξι Ευρωπαϊκούς λιμένες, και οι αδυναμίες αυτές πρόκειται να ενταθούν το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τους αναλυτές. Η πρόβλεψη της έκθεσης κάνει λόγω για αύξηση της διακίνησης λίγο μεγαλύτερη από το 9% το 2011. Παρ’ ότι το ποσοστό είναι ικανοποιητικό θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι είναι σημαντικά μικρότερο από την αύξηση 12,6% που παρουσίασε η αγορά το 2010.
Ήδη παρατηρούμε μία επιβράδυνση στις Ασιατικές εξαγωγές, οι οποίες προβλέπονται να αυξηθούν κατά περίπου 5%-6% το 2011. Οι εισαγωγές της Ευρώπης προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 7% ή και λιγότερο, ενώ οι εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 8%, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν περισσότερες αναταράξεις από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα.
Περισσότερα για τη λιμενική βιομηχανία και τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ