
Σύμφωνα με ομάδα αναλυτών η κατάσταση βαίνει προς το χειρότερο καθώς αναμένουν περαιτέρω μείωση της διακίνησης. Σύμφωνα με την έκθεση «European Port Tracker report” ο όγκος των Ευρωπαϊκών εισαγωγών πλησίασε τα 1,99 εκ. TEU τον Μάιο, ενώ οι εξαγωγές έφτασαν το 1,44 εκ. TEU. Τα νούμερα αυτά αντιπροσωπεύουν μία αύξηση της τάξης του 1,5% και 1,9% αντίστοιχα σε σχέση με τον Απρίλιο του 2011.
Ο Ben Hackett, ιδρυτής της Hackett Associates, δήλωσε ότι η κρίση χρέους της Ελλάδας σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στην Ιταλική και Ισπανική οικονομία καταστρέφουν ακόμη και αυτήν την λίγη εμπιστοσύνη των καταναλωτών που υπάρχει. Πρόσθεσε ότι πλέον αντιμετωπίζουμε το φάσμα εξάπλωσης της οικονομικής κρίσης σε Ιταλία και Ισπανία, εκτός από την Πορτογαλία και την Ιρλανδία οι οποίες έχουν ήδη προσφύγει σε μηχανισμό στήριξης, δημιουργώντας ανησυχίες για το αν η Ευρώπη θα μπορέσει να αντέξει το βάρος νέας διάσωσης εθνικών οικονομιών. Ως αποτέλεσμα, συνέχισε, η αγορά αντιμετωπίζει την αβεβαιότητα των καταναλωτών οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε μείωση των εξόδων.
Η έκθεση κατέδειξε αδυναμίες σε έξι Ευρωπαϊκούς λιμένες, και οι αδυναμίες αυτές πρόκειται να ενταθούν το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τους αναλυτές. Η πρόβλεψη της έκθεσης κάνει λόγω για αύξηση της διακίνησης λίγο μεγαλύτερη από το 9% το 2011. Παρ’ ότι το ποσοστό είναι ικανοποιητικό θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι είναι σημαντικά μικρότερο από την αύξηση 12,6% που παρουσίασε η αγορά το 2010.
Ήδη παρατηρούμε μία επιβράδυνση στις Ασιατικές εξαγωγές, οι οποίες προβλέπονται να αυξηθούν κατά περίπου 5%-6% το 2011. Οι εισαγωγές της Ευρώπης προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 7% ή και λιγότερο, ενώ οι εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 8%, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν περισσότερες αναταράξεις από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα.
Περισσότερα για τη λιμενική βιομηχανία και τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ