
Στο συνταξιοδοτικό μέλλον του ναυτεργατικού κόσμου αναφέρεται η ανακοίνωση της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), στην οποία επισημαίνονται τα κάτωθι:
Η επιβατηγός ναυτιλία βιώνει τις δικαιολογημένες αντιδράσεις σύσσωμου του ναυτεργατικού κόσμου για το συνταξιοδοτικό μέλλον του.
Η γενεσιουργός αιτία της οικονομικής προβληματικής κατάστασης του Ν.Α.Τ πρέπει να αναζητηθεί πολλές δεκαετίες πριν, όταν οι εκάστοτε διοικήσεις του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου διοικούσαν αδιαφανώς κατασπαταλώντας τις εισφορές του Ταμείου χωρίς ποτέ κανένας να «πληρώσει» τις ενέργειες αυτής της πολιτικής.
Τις οποιεσδήποτε αποφάσεις της Κυβερνήσεως για μειώσεις συντάξεων των ναυτικών μας και για αλλαγή του χρόνου συνταξιοδότησής τους, θεωρούμε άδικες και αντιπαραγωγικές για το μέλλον του ναυτικού επαγγέλματος.
Μέχρι τώρα μεταξύ πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας υπήρχαν αντιπαραθέσεις για την επίτευξη αλλαγής του θεσμικού πλαισίου αμφοτέρων των πλευρών, και για το ύψος αυξήσεων της Σ.Σ.Ε.
Σήμερα όμως, που καταστρέφεται το ναυτικό επάγγελμα κα κινδυνεύει άμεσα η επιβίωση της επιβατηγού ναυτιλίας, πλοιοκτήτες και Έλληνες ναυτικοί συμπορευόμαστε και ζητάμε από την πολιτεία ριζική αλλαγή ή τροποποίηση του νομικού πλαισίου για τους όρους υπολογισμού των συντάξεων και το χρόνο εξόδου στην απομαχία των ναυτικών μας.
Ο αφελληνισμός της Ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας από πληρώματα και επιβατηγό πλοιοκτησία που θα προκύψει από την μη ικανοποίηση του παραπάνω κοινού αιτήματος θα αποβεί ολέθριο λάθος και θα δημιουργήσει σύντομα τραγικά αποτελέσματα για το μέλλον της οικονομίας της Ελλάδος, αφού στο σύνολό της η απώλεια της μεγάλης «βιομηχανίας» της Ελλάδος, της ναυτιλίας, και κατ΄ επέκταση του τουρισμού στα νησιά μας, θα σημάνει σύντομα την αρχή του τέλους.
Το ΥΠ.Α.Α.Ν. έχει υποχρέωση να βρει τις αναγκαίες λύσεις για την αποφυγή απεργιακών κινητοποιήσεων κατά την θερινή περίοδο ώστε να μην πληγούν ο τουρισμός, η επιχειρηματικότητα των νησιών μας και οι συγκοινωνίες, προκειμένου παράλληλα να μην καταρρεύσει η επιβατηγός ναυτιλία που θα έχει ως αποτέλεσμα την ώθηση σε ανεργία όλων των ναυτικών της ακτοπλοΐας.
Σε κάθε περίπτωση η επιβατηγός ναυτιλία, τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις την τουριστική περίοδο τις καταδικάζει εκ προοιμίου, επιθυμώντας κλίμα συναίνεσης και συνέχιση του συγκοινωνιακού έργου της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ