
Από την 1η Ιουνίου οι μετοχές της Dubai Ports World (DP World) ξεκίνησαν να διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Στο άνοιγμα της συνεδρίασης η τιμή της μετοχής ήταν £8.30 (US$13.60), ενώ στα μέσα της συνεδρίασης έφτασε στις £8.40. Η κρατικά ελεγχόμενη εταιρεία ήταν ήδη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Dubai και είναι η μοναδική εταιρεία από την Μέση Ανατολή η οποία συμμετέχει στον FTSE 100 του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου.
Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν προχώρησε σε άντληση κεφαλαίων κατά την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, στόχος είναι η δυνατότητα χρήσης μίας ακόμη χρηματιστηριακής πλατφόρμας ώστε να δοθεί η δυνατότητα προσέλκυσης ξένων επενδυτών.
Η DP World θα συνεχίσει να διαπραγματεύεται στο Nasdaq Dubai, ενώ οι μετοχές της θα είναι πλήρως ανταλλάξιμες μεταξύ των δύο Χρηματιστηρίων. Ο πρόεδρος της εταιρείας Σουλτάνος Ahmed Bin Sulayem χαρακτήρισε την ημέρα εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου ως ορόσημο στην ιστορία της. Σύμφωνα με δηλώσεις του, η DP World είναι η μόνη εισηγμένη εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών λιμένων, η οποία έπειτα και από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, δίνει μία ευκαιρία στους επενδυτές, να επενδύσουν σε μία μοναδική εταιρεία, η οποία παρουσιάζει καλές μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης λόγω της συμμετοχής της σε γρήγορα αναπτυσσόμενες αγορές και λόγω της θέσης που κατέχει στο παγκόσμιο εμπόριο.
Η προηγούμενη χρονιά, με την αλλαγή του παγκόμσιου οικονομικού κλίματος και την αύξηση του εμπορίου, οδήγησε την DP World σε αύξηση κερδών της τάξης του 35% (από τα $333 εκ. το 2009 στα $450 εκ. το 2010) και σε μία αύξηση εσόδων 9% (στα $3,07 δις). Η εταιρεία διαχειρίστηκε 9% περισσότερα TEU’s φτάνοντας τα 27,8 εκ. σπάζοντας το ρεκόρ διακίνησης του 2008 (27,7 εκ. TEU).
Περισσότερα για τους ιδιώτες διαχειριστές τερματικών λιμενικών σταθμών @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ