
Ο υπεύθυνος του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης και η υπεύθυνη του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Τουριστική Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας κ. Όλγα Κεφαλογιάννη προέβησαν σήμερα στην ακόλουθη δήλωση :
«Η στάση της κυβέρνησης απέναντι στον τουρισμό, είναι το λιγότερο ανεύθυνη. Το αποδεικνύει καθημερινά με τις πράξεις της.
Πως είναι δυνατό να διατείνεται ότι δίνει έμφαση στο θαλάσσιο τουρισμό, τη στιγμή που η ελληνική σημαία μέρα με την ημέρα απαξιώνεται; Τη στιγμή που οι υποδομές μας είναι ανεπαρκείς και μη ανταγωνιστικές;
Ή όταν τετραπλασιάζει το κόστος ελλιμενισμού των επαγγελματικών σκαφών στη Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά; Τελικά, το υποτιθέμενο ενδιαφέρον της δεν έχει καμία απολύτως βάση. Πρόκειται για ένα ακόμα μείγμα επικοινωνιακών παιχνιδιών και πολιτικής ανεπάρκειας με ανυπολόγιστες δυστυχώς συνέπειες για τον θαλάσσιο τουρισμό της χώρας μας».
Επισυνάπτεται σχετική ερώτηση η οποία κατατέθηκε σήμερα στη βουλή.
«Ο τουρισμός, και η εμπορική ναυτιλία, αποτελούν τους δύο σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής Οικονομίας, όπου οφείλουμε να δώσουμε κάθε δυνατή έμφαση, ιδιαίτερα στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Ειδικότερα, ο τομέας του θαλασσίου τουρισμού μπορεί -και πρέπει- να αποτελέσει πεδίο πρώτης προτεραιότητας, όταν μάλιστα τα γεγονότα στη Βόρεια Αφρική ενδέχεται να οδηγήσουν στην αύξηση της τουριστικής κίνησης στην πατρίδα μας.
Ωστόσο αυτό πρέπει να γίνει με σωστά σχεδιασμένη πολιτική και όχι με πρόσκαιρα επικοινωνιακά τρικ. Γιατί δεν είναι δυνατό να μιλάμε για θαλάσσιο τουρισμό τη στιγμή που η ελληνική σημαία μέρα με την ημέρα απαξιώνεται. Τη στιγμή που οι υποδομές μας είναι ανεπαρκείς και μη ανταγωνιστικές.
Ούτε είναι δυνατό να αναπροσαρμόζουμε, με αυξήσεις που ξεπερνούν το 300%, το τιμολόγιο ελλιμενισμού των πλοίων στη Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά (Υπουργική Απόφαση 2714/17-2-2011, ΦΕΚ 421/16-3-2011), χωρίς να περιλαμβάνεται η ειδική τιμολόγηση των επαγγελματικών τουριστικών πλοίων με Ελληνική σημαία, η οποία προβλέπεται στο μνημόνιο ΕΠΕΣΤ-ΕΤΑ από τις 19-2-2002.
Ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού είναι, ήδη, σε ιδιαίτερα δυσμενή κατάσταση και αυτή η εξέλιξη ισοδυναμεί με χαριστική βολή. Για παράδειγμα ένα επαγγελματικό σκάφος αναψυχής 54 μέτρων είχε μέχρι πρότινος μηνιαίο κόστος ελλιμενισμού 747 Ευρώ (για μέλη ΕΠΕΣΤ-ΣΙΤΕΣΑΠ) και 1871,10 (στην προβλήτα Β’), ενώ πλέον το κόστος ανέρχεται σε 6.107 Ευρώ.
Αυτό, λοιπόν, είναι μέρος του διαβόητου –πλέον- κυβερνητικού σχεδίου ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού; Η αφαίμαξη των, ήδη, πληγέντων επαγγελματιών του κλάδου τη στιγμή που οι ανταγωνίστριες χώρες (πχ Κροατία, Τουρκία) με λιγότερα εχέγγυα καταφέρνουν να μας ξεπερνούν;
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
– Σε ποιόν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό εντάσσεται η αύξηση του τιμολογίου ελλιμενισμού των επαγγελματικών σκαφών στη Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά; Αντιλαμβάνεστε τις επιπτώσεις της;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ