
Απάντηση Επιτρόπου Μεταφορών κ. Kallas στον ευρωβουλευτή ΝΔ κ. Γιώργο Κουμουτσάκο
«Το δίκαιο της Ενωσης παρέχει όλα τα εχέγγυα για την εξασφάλιση επαρκών υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς στα νησιά και επί του παρόντος δεν προβλέπει τη λήψη περαιτέρω σχετικών νομοθετικών μέτρων» αναφέρει μεταξύ άλλων ο αρμόδιος Επίτροπος Μεταφορών κ. Kallas, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Ν.Δ. κ. Γιώργου Κουμουτσάκου σχετικά με την εναρμόνιση τιμών των εισιτηρίων θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών στην Ελλάδα. Επιπλέον ο κ. Kallas στην απάντησή του αποσαφηνίζει ότι αποτελεί υποχρέωση των ελληνικών αρχών να καθορίσουν αν και σε ποιο βαθμό θα πρέπει να παρέχεται η δημόσια υπηρεσία για τακτικές γραμμές από και προς τα νησιά, καθώς και μεταξύ αυτών σε περίπτωση αδυναμίας της αγοράς, και πώς αυτή θα πρέπει να χρηματοδοτείται.
Ο κ. Κουμουτσάκος είχε ζητήσει να πληροφορηθεί εάν η Επιτροπή κρίνει ως κατάλληλο μέτρο για την ισόρροπη ανάπτυξη των νησιών την εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου» στην Ελλάδα, με βάση τα όσα ισχύουν σε κοινοτικό επίπεδο.
Συγκεκριμένα στην απάντηση του Επιτρόπου αναφέρεται ότι «το δίκαιο της Ένωσης αναγνωρίζει την ανάγκη των κρατών μελών να διασφαλίσουν την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών τους. Σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 3577/92 του Συμβουλίου επιτρέπεται στα κράτη μέλη να επιβάλλουν υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας και να συνάπτουν συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για τακτικές γραμμές από και προς τα νησιά καθώς και μεταξύ αυτών σε περίπτωση αδυναμίας της αγοράς. Επομένως, η Επιτροπή θα ήθελε να υπενθυμίσει ότι αποτελεί υποχρέωση των ελληνικών αρχών να καθορίσουν αν και σε ποιο βαθμό θα πρέπει να παρέχεται η δημόσια υπηρεσία, και πώς θα πρέπει να χρηματοδοτείται. Η Επιτροπή παρακολουθεί επισταμένα την εφαρμογή του κανονισμού (EΟΚ) αριθ 3577/92 από τα κράτη μέλη και έχει διαπιστώσει ότι ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ.3577/92 παρέχει όλα τα εχέγγυα για την εξασφάλιση επαρκών υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς στα νησιά και επί του παρόντος δεν προβλέπει τη λήψη περαιτέρω σχετικών νομοθετικών μέτρων».
Σχολιάζοντας την απάντηση του Επιτρόπου Μεταφορών, ο κ. Κουμουτσάκος ανέφερε:
«Στην Ελλάδα το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών είναι πολλαπλάσιο των χερσαίων, με αποτέλεσμα τόσο οι κάτοικοι όσο και οι επιχειρήσεις των νησιωτικών περιοχών να πλήττονται δυσανάλογα σε σύγκριση με την ηπειρωτική χώρα, ιδιαίτερα δε στην παρούσα δυσμενή οικονομική συγκυρία.
Η αδιάκοπη σύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας με την ηπειρωτική είναι καθήκον και υποχρέωση. Φαινόμενα αποκλεισμού των ακριτικών νησιών είναι απαράδεκτα και δεν πρέπει να επαναληφθούν. Η κυβέρνηση πρέπει να εγκαταλείψει την αδράνειά της».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ