Page 99 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 99
Παρά τις βελτιώσεις στις συνθήκες διαβίωσης όλων καθιστώντας την τη μοναδική βιομηχα-
των πλοίων (σύμφωνα με την MLC), γεγονός είναι ότι νία με τόσο μικρό κλιματικό αποτύπωμα.
η έλλειψη ιδανικών συνθηκών διαδραματίζει καθοριστικό Η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη δέσμη
ρόλο στην τελική επιλογή των νέων. μέτρων Fit for 55 και τον κανονισμό
FuelEU Maritime, με έναρξη το έτος
2025, που δρα συμπληρωματικά στο
σύστημα EU ETS, στοχεύει –σύμφωνα
με το σκεπτικό της– στην περαιτέρω
μείωση των εκπομπών αερίων του θερ-
μοκηπίου στη ναυτιλία και στη χρήση
ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων
χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών.
Ωστόσο, η πολιτική αυτή οδηγεί τελικά
σε αναλογικά άδικες φορολογικές επι-
βαρύνσεις που μετακυλίονται στον κατα-
ναλωτή. Το FuelEU Maritime επιβάλλει
πρόστιμα σε πλοία που υπερβαίνουν
τα όρια εκπομπών, υπολογίζοντας το
έλλειμμα συμμόρφωσης με βάση τον
επιλογή τους. Επίσης, ο αργός ρυθμός «κύκλο ζωής» του καυσίμου (Well-to-
ανανέωσης του εξοπλισμού στα bulk Wake), περιλαμβάνοντας την εξόρυξη,
carriers ειδικά σε σύγκριση με άλλους την παραγωγή και τη μεταφορά, και όχι
τύπους πλοίων αποτρέπει τους ναυτι- μόνο την καύση επί του πλοίου, όπως
κούς από το να τα επιλέξουν. συμβαίνει στο Tank-to-Wake του EU ETS.
Παρά τις βελτιώσεις στις συνθήκες διαβί- Ο όμιλός μας, με υπεύθυνη στρατη-
ωσης όλων των πλοίων (σύμφωνα με την γική, έχει ήδη ξεκινήσει ενέργειες για
MLC), γεγονός είναι ότι η έλλειψη ιδα- τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυ-
νικών συνθηκών διαδραματίζει καθορι- πώματος και την επίτευξη στόχων ESG
στικό ρόλο στην τελική επιλογή των νέων. (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση).
Η στρατηγική μας πρέπει να επικεντρώ- Οι δράσεις μας περιλαμβάνουν:
νεται στη δημιουργία κινήτρων που θα • Ψηφιοποίηση και αυτοματο-
ενθαρρύνουν την επιλογή bulk carriers. ποίηση: Υλοποιήσαμε ένα νέο
Προτεραιότητα είναι η συνεχής εκπαί- σύστημα παρακολούθησης και
δευση και πιστοποίηση σε νέες τεχνο- διαχείρισης πλοίων και γρα-
λογίες, καθώς και η διασφάλιση καλών φείων, με αυτοματοποίηση
συνθηκών εργασίας και οικονομικών δεδομένων και ανάλυση σε
κινήτρων. Έτσι, μπορούμε να ενισχύ- πραγματικό χρόνο για φιλικές
σουμε την προσέλκυση νέων ναυτικών προς το περιβάλλον λειτουργίες.
στον κλάδο, διατηρώντας τη ναυτιλία • Βελτιστοποίηση δρομολογίων:
μας ισχυρή και βιώσιμη. Μέσω σύγχρονων ψηφιακών
εργαλείων, μειώνουμε την
Πώς προετοιμάζεται η εταιρεία σας σε κατανάλωση καυσίμου και τις
ό,τι αφορά τις επερχόμενες ρυθ- εκπομπές, ενισχύοντας τη λει-
μιστικές απαιτήσεις για το περι- τουργική αποτελεσματικότητα.
βάλλον; • Ανανέωση στόλου: Πουλώ-
Η προσπάθεια διασφάλισης ενός καθα- ντας παλαιότερα, ενεργοβόρα
ρού και βιώσιμου περιβάλλοντος, όμως πλοία, επενδύουμε σε νεότευ-
με τεχνολογικά και κανονιστικά ανώρι- κτα, σύγχρονα πλοία, με δυνα-
μες λύσεις για την ενεργειακή μετάβαση τότητα χρήσης εναλλακτικών
και την αποανθρακοποίηση της ναυτι- καυσίμων και εξαιρετικό περι-
λίας, όπως διαφαίνεται από τη Διάσκεψη βαλλοντικό αποτύπωμα.
του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή Οι δράσεις αυτές ενισχύουν τη βιωσιμό-
(COP26), μας βρίσκει προβληματισμέ- τητα της ναυτιλίας, διασφαλίζοντας τη
νους. Στην πραγματικότητα, η ναυτιλία συμμόρφωση με νέους κανονισμούς και
ευθύνεται για περίπου 940 εκατ. τόνους την προστασία του περιβάλλοντος. Ο στό-
CO2 ετησίως, που αντιστοιχούν σε ποσο- χος μας είναι η διαρκής βελτίωση, συνει-
στό μόνο 2% των παγκόσμιων εκπομπών, σφέροντας σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Δεκέμβριος 2024 99