Page 94 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 94

Λειτουργική διαχείριση

          Έχουμε εισέλθει στον δρόμο

          των πολλαπλών καυσίμων

















                                           O Καπτ. Κώστας Κανελλόπουλος εντοπίζει τις διαφορές στην
                                           προσέλκυση ναυτικών σε δεξαμενόπλοια και bulk carriers
                                           και απαντά στο κατά πόσο ο κανονισμός FuelEU Maritime
                                           θα αυξήσει το pooling μεταξύ μικρότερων ναυτιλιακών εταιρειών.


                                           Πόσο εύκολη είναι η προσέλκυση   και ως bulkers, είναι σχεδιασμένα για
                                               νέων ναυτικών για ναυτολόγηση   τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων μη
                                               στα bulk carriers, ειδικότερα αν   συσκευασμένου χύδην φορτίου, όπως
                                               τη συγκρίνουμε με το ενδιαφέ-  άνθρακας, σιτηρά, σιδηρομετάλλευμα
                                               ρον  που  καταγράφεται λόγου   και άλλες πρώτες ύλες απαραίτητες
                                               χάρη στα δεξαμενόπλοια;      στο παγκόσμιο εμπόριο, για την ενέρ-
                                           Εννοούμε και αναφερόμαστε στις   γεια, τις κατασκευές, τη γεωργία.
                                           καταβαλλόμενες` προσπάθειες προβο-  Ως βασικά χαρακτηριστικά και εξαρτή-
                                           λής και παρουσίασης των ευκαιριών για   ματα των δύο τύπων αναφέρονται τα
                                           επαγγελματική εξέλιξη, ακολουθώντας   ακόλουθα: Σχέδιο γάστρας, κύτη – και-
                                           καριέρα αξιωματικού ΕΝ και σταδιο-  νοτομίες σχεδίασής τους, συστήματα
                                           δρομία στη θάλασσα.              – τεχνολογίες πρόωσης, τεχνολογία
                                           Οι υποψήφιοι αξιωματικοί ΕΝ αρχίζουν   ασφάλειας και πλοήγησης, ενεργειακή
          του Καπτ. Κώστα Κανελλόπουλου,    την εκπαίδευσή τους στη γενική και   απόδοση, παρακολούθηση ΙοΤ (Internet
          Managing Director                λιγότερο εξειδικευμένη επιμόρφωση   of Things), AI και Machine Learning,
          της Nereus Shipping S.A.
                                           και γνώση του ναυτικού επαγγέλματος   προηγμένα υλικά, αυτόνομα πλοία,
                                           και ειδικότερα καταρτίζονται για τις   εξηλεκτρισμός, καύσιμα υδρογόνου,
                                           απαιτήσεις του. Ακολούθως, ο επαγ-  μεθανόλης, αμμωνίας.
                                           γελματίας αξιωματικός, έχοντας στην   Η ψηφιοποίηση, η αυτοματοποίηση, οι
                                           κατοχή του τα απαραίτητα πιστοποιη-  καινοτόμες αλλαγές και οι νέες τεχνο-
                                           τικά για την εξάσκηση του επαγγέλμα-  λογίες συμβαίνουν και διέπουν στον
                                           τος σύμφωνα με τον βαθμό που υπηρε-  ίδιο βαθμό σχεδόν ταυτόχρονα τους
                                           τεί και ανάλογα με τον τύπο πλοίου που   δύο τύπους, με μια χρονοκαθυστέρηση
                                           θα επιλέξει να ασχοληθεί επαγγελμα-  στην εφαρμογή υπέρ των δεξαμενό-
                                           τικά, αρχίζει να σταδιοδρομεί. Ας εξετά-  πλοιων. Αυτό διότι, στην τεχνολογική
                                           σουμε τους δύο κύριους τύπους πλοίων   εξέλιξη των δεξαμενόπλοιων, σημα-
                                           όπου θα σταδιοδρομήσει.          ντικό ρόλο έπαιξαν οι απαιτήσεις και
                                                                            τα ελάχιστα κριτήρια των πετρελαϊκών
                                           Δεξαμενόπλοια                    εταιρειών και των τερματικών σταθμών
                                           Είναι σχεδιασμένα για τη μεταφορά   πετρελαίου. Ας εξετάσουμε τα υπέρ και
                                           μεγάλης ποσότητας υγρών φορτίων,   τα κατά ανάμεσα στους δύο τύπους
                                           όπως ακατέργαστο πετρέλαιο, προϊό-  πλοίων και πώς θα προσελκύσουμε
                                           ντα πετρελαίου, χημικά, υγροποιημένα   νέους ναυτικούς στα bulk carriers.
                                           αέρια.
                                                                            Ξηρού φορτίου
                                           Bulkers                             •  Περισσότερες ημέρες παραμονής
                                           Τα φορτηγά χύδην φορτίου, γνωστά     στο λιμάνι.

          94                                                                                              NX
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99