Page 98 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 98
Λειτουργική διαχείριση
Οι Έλληνες ναυτικοί αποτελούν
την αιχμή του δόρατος
της ελληνικής ναυτιλίας
Ο κ. Μιχάλης Καρράς αναλύει τους παράγοντες για τους οποίους
η ναυτολόγηση σε bulk carriers παρουσιάζει πρόσθετες προ-
κλήσεις και εκφράζει τον προβληματισμό του για τους στόχους
ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας με τεχνολογικά και κανο-
νιστικά ανώριμες λύσεις.
Πόσο εύκολη είναι η προσέλκυση εγκατάλειψης, με μόνο περίπου 800
νέων ναυτικών για ναυτολόγηση αποφοίτους κάθε χρόνο. Επιπλέον, πολ-
στα bulk carriers, λαμβάνοντας λοί νέοι αξιωματικοί προτιμούν να εργα-
υπόψη ότι τα συγκεκριμένα πλοία στούν σε ναυτιλιακά γραφεία στη στεριά
ακολουθούν βραδύτερους ρυθ- μετά από σύντομη θαλάσσια εμπειρία.
μούς ανανέωσης και τεχνολογικής Η ναυτολόγηση στα bulk carriers παρου-
ανέλιξης; σιάζει επιπρόσθετες προκλήσεις. Λόγω
Η προσέλκυση νέων ναυτικών, συμπε- μικρότερης επικινδυνότητας και απαι-
ριλαμβανομένων των Ελλήνων, είναι τήσεων, οι αποδοχές είναι χαμηλότε-
ένα σύνθετο πολυπαραγοντικό ζήτημα. ρες σε σύγκριση με άλλα είδη πλοίων,
Αποτελεί πρόκληση για τον κλάδο της όπως δεξαμενόπλοια και υγραεριοφόρα.
ναυτιλίας, καθώς η ανάγκη επάνδρω- Παράλληλα, οι μεγαλύτερες περίοδοι
σης ενός συνεχώς αυξανόμενου αριθμού ναυτολόγησης (5-7 μήνες) και η συνα-
πλοίων με υψηλά καταρτισμένα πληρώ- κόλουθη έλλειψη κοινωνικής ζωής καθι-
του Μιχάλη Καρρά, ματα κρίνεται επιτακτική. στούν τα bulk carriers λιγότερο ελκυ-
Director, Target Group Η ναυτιλία είναι βαθιά ριζωμένη στο στικά στους νέους.
ελληνικό DNA και οι Έλληνες ναυτικοί Για τις γυναίκες ναυτικούς, οι οποίες
αποτελούν την αιχμή του δόρατος της έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία
ελληνικής ναυτιλίας. Η ναυτοσύνη και χρόνια, τα bulk carriers δεν αποτελούν
η τεχνογνωσία που κληρονομήσαμε από πρώτη επιλογή, καθώς προτιμούν πλοία
τις προηγούμενες γενιές είναι πολύτιμη με μικρότερες συμβάσεις εργασίας ή
παρακαταθήκη και η ειδοποιός διαφορά καλύτερες συνθήκες (π.χ. ακτοπλοΐας).
που πρέπει να μεταλαμπαδευτεί στους Στο παρελθόν, τα bulk carriers ήταν
νέους, ώστε να προσελκυστούν στο ναυ- πιο ελκυστικά στους ναυτικούς λόγω
τικό επάγγελμα. μεγαλύτερης παραμονής στα λιμάνια.
Παρότι ο αριθμός των Ελλήνων σπου- Ωστόσο, οι σύγχρονες τεχνολογίες και
δαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού οι ταχύτερες διαδικασίες φορτοεκφόρ-
Ναυτικού αυξάνεται (1.400-1.500 νέοι τωσης έχουν μειώσει τον χρόνο παρα-
ετησίως), παρατηρείται υψηλό ποσοστό μονής, επηρεάζοντας αρνητικά την
98 NX