Page 103 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 103

Η δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος κριτηρίων                    γνωστικό επίπεδο και η κουλτούρα των
              και αξιολόγησης της λειτουργίας των πλοίων είναι                  υφισταμένων πληρωμάτων καθώς και η
              ζητούμενο, ώστε να αποφευχθεί μια χαοτική κατάσταση,              ωριμότητα των συστημάτων διαχείρισης
              αντικρουόμενων πολλές φορές απαιτήσεων.                           των εταιρειών, θα πρέπει να λαμβάνο-
                                                                                νται υπόψη, ειδικά όταν πρόκειται για τον
                                                                                καθορισμό χρονικών στόχων μετάβασης
                                                                                και συμμόρφωσης.
                                                                                Η δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος
                                                                                κριτηρίων και αξιολόγησης της λειτουρ-
                                                                                γίας των πλοίων είναι ζητούμενο, ώστε να
                                                                                αποφευχθεί μια χαοτική κατάσταση, αντι-
                                                                                κρουόμενων πολλές φορές απαιτήσεων.
                                                                                Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει
            των πλοίων, του φορτίου και του περιβάλ-  πλοίου, της συμβατότητας με τις απαιτή-  ότι ο κλάδος αντιστέκεται στις εξελίξεις ή
            λοντος, καθώς και της βελτιστοποίησης   σεις των λιμένων από τις λιμενικές αρχές   κωλυσιεργεί όσον αφορά την εφαρμογή
            των παρεχόμενων υπηρεσιών, ήταν ανα-  ανά τον κόσμο, του περιβαλλοντικού απο-  τους. Αντίθετα, είναι προετοιμασμένος
            μενόμενη η αυστηροποίηση των πάσης   τυπώματος των πλοίων, της διαχείρισης   και οραματίζεται ένα φιλόδοξο σύστημα
            φύσεως επιθεωρήσεων στα φορτηγά   του ανθρώπινου παράγοντα και των συν-  επιθεωρήσεων, που θα συνδιαμορφώ-
            πλοία.                            θηκών εργασίας και διαβίωσης, κ.ά.  νεται από όλους τους εμπλεκόμενους
            Ο συγκεκριμένος κλάδος είναι από τους   Καθώς άλλοι κλάδοι της ναυτιλίας έχουν   φορείς (πλοιοκτήτες, ναυλωτές, φορείς
            τελευταίους που εισέρχεται σε πολλα-  προηγηθεί, παρατηρείται μια σπουδή στη   κ.ά.), με παγκόσμια ισχύ.
            πλούς κύκλους επιθεώρησης, συμπερι-  δημιουργία και στη θεσμοθέτηση ελε-  Ένα τέτοιο ανθεκτικό σύστημα επιθεω-
            λαμβανομένων της δομικής και λειτουρ-  γκτικών μηχανισμών και πρωτοκόλλων   ρήσεων θα είναι ο κύριος μοχλός βελτίω-
            γικής κατάστασης των πλοίων από τους   που βασίζονται σε άλλα είδη πλοίων.   σης των πλοίων, αλλά και του κύρους, της
            νηογνώμονες, της συμμόρφωσης με τις   Αν και αξιωματικά αυτό δεν είναι απα-  ανταγωνιστικότητας και της αναγνωρισι-
            πολυποίκιλες απαιτήσεις των ναυλωτών,   ραίτητα λανθασμένο, οι ιδιαιτερότητες   μότητας του κλάδου εν γένει, που έχουν
            της επιβεβαίωσης των διαδικασιών ασφα-  των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου,   πληγεί στο παρελθόν από ατυχή περιστα-
            λούς και αποδοτικής διαχείρισης επί του   άλλες σημαντικές παράμετροι, όπως το   τικά κάθε είδους.












































                                                                                Δεκέμβριος 2024              103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108