Page 104 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 104

Λειτουργική διαχείριση

          Όλο και πιο δύσκολη η εύρεση

          κατάλληλων πληρωμάτων

























                                           Ο κ. Γιάννης Συρίγος θεωρεί ότι όσο οι χώρες-πηγές ναυτικών
                                           αναπτύσσονται οικονομικά, τόσο καθίσταται δύσκολη η προσέλκυση
                                           νέων στο ναυτικό επάγγελμα, δεδομένου ότι επιλέγουν να σταδιο-
                                           δρομήσουν σε λιγότερο απαιτητικά επαγγέλματα.



                                           Πόσο εύκολη είναι η προσέλκυση νέων   πατρίδα μας με τους Έλληνες ναυτικούς:
                                               ναυτικών για ναυτολόγηση στα   Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, λόγω
                                               bulk carriers, λαμβάνοντας υπόψη   της ανέχειας που υπήρχε στη χώρα, πολ-
                                               ότι τα συγκεκριμένα πλοία ακολου-  λοί νέοι (και όχι μόνον) στράφηκαν προς
                                               θούν βραδύτερους ρυθμούς ανανέ-  τη θαλασσινή καριέρα. Όσο τα χρόνια
                                               ωσης και τεχνολογικής ανέλιξης;  περνούσαν και το βιοτικό επίπεδο στη
                                           Φοβάμαι ότι το μέλλον, σε ό,τι αφορά την   χώρα μας βελτιωνόταν, όλο και περισ-
                                           εύρεση ναυτικών, δεν διαγράφεται πολύ   σότεροι προτιμούσαν την ευκολία της
                                           ανθηρό.                           στεριανής δουλειάς –έστω και με συγκρι-
                                           Τη σημερινή εποχή, οι μεγαλύτερες   τικά μικρότερες απολαβές από το ναυτικό
                                           «πηγές» ναυτικών είναι οι Φιλιππίνες, η   επάγγελμα–, καθώς πλέον δεν υπήρχε το
                                           Ινδία και η Ουκρανία. Σε ό,τι αφορά τα   ζήτημα της επιβίωσης.
                                           φορτηγά πλοία, οι εταιρείες αντλούν   Οι Φιλιππίνες, εν προκειμένω (αναφέρο-
                                           ναυτικούς κυρίως από τις Φιλιππίνες και   μαι πρωτίστως στις Φιλιππίνες, αφού είναι
          του Γιάννη Συρίγου,              την Ουκρανία και όχι τόσο από την Ινδία,   η νούμερο ένα δεξαμενή πληρωμάτων για
          Chief Financial Officer της Iolcos   καθώς οι Ινδοί ναυτικοί στρέφονται πιο   τα φορτηγά πλοία), τα τελευταία χρόνια
          Hellenic Maritime Enterprises Co. Ltd.
                                           πολύ σε δεξαμενόπλοια, containers και   αναπτύσσονται με ρυθμούς περίπου 6%.
                                           LPG/LNG.                          Αλλά, πέραν του ρυθμού ανάπτυξης, ο
                                           Οι Φιλιππίνες, επί παραδείγματι, είναι   ίδιος πηγαίνω τακτικά στις Φιλιππίνες εδώ
                                           μια χώρα με περίπου 120 εκατομμύρια   και χρόνια και παρατηρώ ιδίοις όμμασι το
                                           πληθυσμό, με πολύ χαμηλούς μισθούς   πόσο γοργά αναπτύσσονται. Βλέπει κανείς
                                           (ακόμη) σε σχέση με το κόστος ζωής και   ολοένα και περισσότερα νέα κτίρια να
                                           –πολύ βασικό– αγγλομαθείς κατοίκους.   κατασκευάζονται, νέες περιοχές να δημι-
                                           Καμία άλλη χώρα, εκτός από την προα-  ουργούνται, τεράστια εμπορικά κέντρα,
                                           ναφερθείσα Ινδία, δεν συνδυάζει και τα   διεθνείς αλυσίδες καταστημάτων να ανοί-
                                           τρία αυτά στοιχεία (μεγάλος πληθυσμός,   γουν και –ως επακόλουθο– μια νεολαία η
                                           χαμηλά εισοδήματα, γνώση αγγλικών).  οποία θέλει να «γευτεί» τις απολαύσεις
                                           Όσο όμως οι παραπάνω αυτές χώρες   που προσφέρει ο δυτικός τρόπος ζωής
                                           αναπτύσσονται, τόσο λιγότεροι είναι οι   αντί να επιλέξει τον μοναχικό και δύσκολο
                                           νέοι οι οποίοι ελκύονται από το (δύσκολο,   επαγγελματικό βίο του ναυτικού.
                                           ομολογουμένως) ναυτικό επάγγελμα.   Επομένως, όταν στις Φιλιππίνες υπάρ-
                                           Κάτι αντίστοιχο άλλωστε είδαμε και στην   χει μεγάλη ανοικοδόμηση και επομένως

          104                                                                                             NX
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109