Page 130 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 130
Ζήτηση για ξηρά φορτία
κινεζικής οικονομίας και η μείωση της σεις, εξαλείφοντας σε μεγάλο βαθμό την καθώς οι ΗΠΑ προσπαθούν να ανακτή-
παραγωγής χάλυβα έχουν αποδυναμώ- προσωρινή αύξηση που προκλήθηκε από σουν το χαμένο μερίδιο αγοράς. Τον
σει τη ζήτηση για εισαγωγές σιδηρομε- την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα. Οκτώβριο, λίγο πριν από τις εκλογές του
ταλλεύματος, ασκώντας σημαντικές πιέ- 2024, οι αμερικανικές εξαγωγές σιτηρών
σεις για μείωση των ναύλων. Συνεπώς, Ο ρόλος της Αμερικής στη ναυλαγορά αυξήθηκαν, με τις αποστολές προς την
παρά τις αρχικές διαταράξεις στην Ερυ- για το επερχόμενο έτος Κίνα να φτάνουν το 60% των συνολι-
θρά Θάλασσα, οι διαρκείς προκλήσεις Οι πιθανές επιπτώσεις των εκλογών στις κών αποστολών σιτηρών της Βραζιλίας
στην αγορά της Κίνας περιόρισαν την ΗΠΑ το 2024 και της επερχόμενης προ- – μια σημαντική αύξηση από το 25% του
πιθανότητα παρατεταμένων αυξήσεων εδρικής διοίκησης στη βιομηχανία ναύ- Σεπτεμβρίου και το 10% του Αυγούστου,
στα ναύλα. λων είναι σημαντικές, ιδιαίτερα στους δείχνοντας μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη
Επιπλέον, η αγορά ναύλων ξηρού φορ- τομείς της αγροτικής παραγωγής. Μια στις αμερικανικές εξαγωγές.
τίου εξακολουθεί να επηρεάζεται σε κυβέρνηση Τραμπ ενδέχεται να εξετά-
μεγάλο βαθμό από τις βασικές δυναμικές σει την επαναδιαπραγμάτευση των όρων Προοπτικές για το νέο έτος
προσφοράς και ζήτησης, καθιστώντας του εμπορίου με την Κίνα για να ανακτή- Το επερχόμενο έτος φαίνεται ότι θα ξεκι-
τη λιγότερο ευαίσθητη σε βραχυπρό- σει έδαφος στις αγροτικές εξαγωγές. νήσει με ανησυχίες αναφορικά με τον
θεσμα περιφερειακά γεγονότα χωρίς Ωστόσο, εάν οι δασμοί παραμείνουν, ο ρόλο των ΗΠΑ στην αγορά των δημητρι-
μακροπρόθεσμες διαταράξεις στην αμερικανικός αγροτικός τομέας ενδέχε- ακών. Εάν οι ΗΠΑ επιβάλουν επιπλέον
εφοδιαστική αλυσίδα. Η γρήγορη διόρ- ται να συνεχίσει να αναζητά νέες αγορές δασμούς στις εξαγωγές σιτηρών ή εάν οι
θωση που ακολούθησε την αρχική ανά- στη Νοτιοανατολική Ασία ή στην Αφρική, πολιτικές σχέσεις με την Κίνα επιδεινω-
καμψη του Δεκεμβρίου υποδεικνύει ότι, ενώ η Κίνα θα ενισχύει τους δεσμούς θούν περαιτέρω, η αγορά ναύλων ξηρού
ενώ γεωπολιτικά ή λογιστικά ζητήματα της με τους Βραζιλιάνους παραγωγούς. φορτίου ενδέχεται να δει συνέχιση της
σε στρατηγικά σημεία, όπως η Ερυθρά Αυτή η στροφή μπορεί να οδηγήσει σε πτώσης στις ροές σιτηρών μεταξύ ΗΠΑ
Θάλασσα, μπορούν να δημιουργήσουν αυξημένο ανταγωνισμό στην παγκόσμια και Κίνας. Μια στροφή στη ζήτηση προς
προσωρινές διακυμάνσεις, συχνά δεν αγορά σιτηρών, επηρεάζοντας τις τιμές προμηθευτές της Νότιας Αμερικής θα
έχουν τη δομική επίδραση που απαιτεί- και τη κερδοφορία των Αμερικανών αναδιαρθρώσει τα παγκόσμια πρότυπα
ται για τη διατήρηση μακροπρόθεσμης αγροτών. εμπορίου σιτηρών και πιθανώς να αυξή-
αύξησης των ναύλων. Οι συνεχείς δασμοί στις εξαγωγές σιτη- σει την αστάθεια στη διαθεσιμότητα
Εκτός από τη μείωση της ζήτησης στην ρών των ΗΠΑ προς την Κίνα πιθανόν να πλοίων και τα ναύλα σε διάφορες δια-
Κίνα, η διαθεσιμότητα του στόλου έχει ωθήσουν την Κίνα να στραφεί σε περισ- δρομές.
επίσης παίξει ρόλο στον περιορισμό των σότερους προμηθευτές από τη Βραζιλία Ειδικότερα, τα μικρότερα μεγέθη πλοίων,
αυξήσεων των ναύλων. Η υπερπροσφορά και άλλες χώρες της Νότιας Αμερικής. όπως τα πλοία Supramax και Panamax,
πλοίων Capesize, σε συνδυασμό με μει- Στο παρακάτω γράφημα, βλέπουμε ότι ενδέχεται να δουν αύξηση στη ζήτηση
ωμένους όγκους φορτίων από βασικές οι μηνιαίες αποστολές σιτηρών προς την και στα ναύλα το επόμενο έτος, λόγω
αγορές, έχει ενισχύσει τις καθοδικές πιέ- Κίνα αυξάνονται από τα τέλη του 2022, της προσαρμογής στις νέες εμπορικές
διαδρομές και της μεγαλύτερης ζήτησης
για διαμετακόμιση αγαθών από τη Νότια
Ροές δημητριακών προς Κίνα Αμερική. Αυτό θα μπορούσε να οδηγή-
σει σε σταδιακή αύξηση των ναύλων
στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων,
10.000.000 καθώς οι εφοδιαστικές αλυσίδες προ-
8.000.000 σαρμόζονται στις νέες ανάγκες.
Ωστόσο, η αβεβαιότητα για τη ναυλαγορά
6.000.000
των πλοίων Capesize παραμένει υψηλή,
4.000.000 κυρίως λόγω της εξασθένησης της κινε-
2.000.000 ζικής οικονομίας, η οποία έχει μειώσει τη
0 ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και άλλες
-2.000.000 Jan-22 Feb-22 Mar-22 Apr-22 May-22 Jun-22 Jul-22 Aug-22 Sep-22 Oct-22 Nov-22 Dec-22 Jan-23 Feb-23 Mar-23 Apr-23 May-23 Jun-23 Jul-23 Aug-23 Sep-23 Oct-23 Nov-23 Dec-23 Jan-24 Feb-24 Mar-24 Apr-24 May-24 Jun-24 Jul-24 Aug-24 Sep-24 Oct-24 πρώτες ύλες. Η πτώση της ζήτησης στην
Κίνα επηρεάζει αρνητικά τις μεγάλες
-4.000.000
κατηγορίες πλοίων, με την Capesize να
-6.000.000 αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις
-8.000.000 στο να καλύψει τις ανάγκες της παγκό-
σμιας αγοράς. Η συνέχιση αυτής της
-10.000.000
ΗΠΑ-Κίνα Βραζιλία - Κίνα Αμερική/Βραζιλία αβεβαιότητας ενδέχεται να επηρεάσει
τις τιμές των ναύλων και τη διαθεσιμό-
τητα των πλοίων στην αγορά, με πιθανό
αποτέλεσμα την επιβράδυνση της ανά-
Πηγή: Signal Ocean καμψης για τα πλοία Capesize.
130 NX