Page 124 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 124

Ενεργειακή μετάβαση

          Οι Έλληνες πλοιοκτήτες

          φαίνεται ότι δεν έχουν πειστεί

          για τα εναλλακτικά καύσιμα














                                           O κ. Γιάννης Κοτζιάς αναλύει τα δεδομένα για
                                           τις παραγγελίες bulk carriers εναλλακτικών καυσίμων
                                           των Ελλήνων πλοιοκτητών, σημειώνοντας ότι οι στόχοι
                                           του ΙΜΟ θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με ρεαλισμό
                                           και πρακτικές προσεγγίσεις.



                                           Με τα στοιχεία του Οκτωβρίου 2024,   εναλλακτικών καυσίμων. Το φετινό ποσο-
                                           το orderbook to fleet ratio σε αριθμό   στό είναι αισθητά πιο πάνω σε σύγκριση
                                           πλοίων ανέρχεται στο 9,5%, με συνο-  με την ίδια περίοδο του 2023, όταν μόλις
                                           λικά 1.331 πλοία σε παραγγελία και   το 12% των συνολικών παραγγελιών του
                                           13.961 πλοία ο ενεργός στόλος. Από τα   2023 ήταν ready ή capable για τη χρήση
                                           1.331 πλοία που είναι αυτή τη στιγμή υπό   εναλλακτικών καυσίμων.
                                           κατασκευή, τα 230 πλοία (17%) είναι   Οι Έλληνες έχουν συνολικά 172 πλοία σε
                                           ready ή capable για τη χρήση εναλλα-  παραγγελία, με τον τομέα Kamsarmax
                                           κτικών καυσίμων (Ready: πλοία σχε-  να αποτελεί κορυφή στις προτιμήσεις
                                           διασμένα να μετατραπούν εύκολα για   τους με 94 παραγγελίες. Στη δεύτερη
                                           χρήση εναλλακτικού καυσίμου, Capable:   θέση είναι ο τομέας Ultramax με 52
                                           πλοία σχεδιασμένα να χρησιμοποιούν   παραγγελίες, ενώ ακολουθούν οι τομείς
                                           συμβατικό ή εναλλακτικό καύσιμο). Η   Handysize και Capesize/ Newcastlemax
         του Γιάννη Κοτζιά,                μεθανόλη έχει το μεγαλύτερο ποσο-  με 16 και 10 παραγγελίες αντίστοιχα.
         Προέδρου του Συνδέσμου            στό ως εναλλακτικό καύσιμο στα bulk   Μέσα στους πρώτους δέκα μήνες του
         Ναυλομεσιτών Ελλάδος &            carriers, καθώς 138 παραγγελίες από   2024, οι Έλληνες υπέγραψαν 37 συμ-
         Συνιδρυτή της Xclusiv Shipbrokers Inc.
                                           τις 230 (60%) είναι methanol ready   βόλαια, 63% κάτω σε σχέση με την ίδια
                                           ή capable. Ακολουθεί η αμμωνία με   περίοδο του 2023.
                                           21% (48 πλοία είναι ammonia ready ή   Αξίζει να σημειωθεί ότι στις συνολικές
                                           capable), ενώ στην τρίτη θέση έρχεται   παραγγελίες bulk carriers, οι Κινέ-
                                           το LNG, με 43 πλοία (19%) να είναι LNG   ζοι έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο σε
                                           ready ή capable). Τέλος, υπάρχει μόλις   εναλλακτικά καύσιμα, καθώς 92 από
                                           ένα πλοίο με battery hybrid propulsion   τις συνολικές 230 παραγγελίες με
                                           ως εναλλακτικό καύσιμο.           εναλλακτικά καύσιμα (40%) είναι από
                                           Μέσα στους πρώτους δέκα μήνες του   Κινέζους επενδυτές. Στη δεύτερη θέση
                                           2024 είδαμε να υπογράφονται 430 νέα   είναι οι Σιγκαπουριανοί, οι οποίοι έχουν
                                           συμβόλαια για bulk carriers, περίπου 18%   τοποθετήσει 34 παραγγελίες (15% στις
                                           κάτω σε σχέση με την ίδια περίοδο του   συνολικές παραγγελίες με εναλλακτικά
                                           2023. Ο τομέας Ultramax πρωταγωνιστεί   καύσιμα), ενώ ακολουθούν οι Ιάπωνες
                                           το 2024 με 158 παραγγελίες, ακολουθεί   με μερίδιο 12% (27 παραγγελίες είναι
                                           αυτός των Kamsarmax με 118 παραγ-  με εναλλακτικά καύσιμα). Οι Έλλη-
                                           γελίες, ενώ στην τρίτη θέση έρχεται ο   νες ακολουθούν στην τέταρτη θέση
                                           τομέας Handysize με 61 παραγγελίες.   με ποσοστό 5% (μόλις 11 παραγγελίες
                                           Αξίζει να σημειωθεί ότι το 24% από τις   είναι με εναλλακτικά καύσιμα). Από τις
                                           430 παραγγελίες που μπήκαν μέσα στο   172 παραγγελίες των Ελλήνων, μόλις
                                           2024 είναι ready ή capable για τη χρήση   11 (15%) από αυτές (6 Kamsarmax και

          124                                                                                             NX
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129