Page 124 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 124
Ενεργειακή μετάβαση
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες
φαίνεται ότι δεν έχουν πειστεί
για τα εναλλακτικά καύσιμα
O κ. Γιάννης Κοτζιάς αναλύει τα δεδομένα για
τις παραγγελίες bulk carriers εναλλακτικών καυσίμων
των Ελλήνων πλοιοκτητών, σημειώνοντας ότι οι στόχοι
του ΙΜΟ θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με ρεαλισμό
και πρακτικές προσεγγίσεις.
Με τα στοιχεία του Οκτωβρίου 2024, εναλλακτικών καυσίμων. Το φετινό ποσο-
το orderbook to fleet ratio σε αριθμό στό είναι αισθητά πιο πάνω σε σύγκριση
πλοίων ανέρχεται στο 9,5%, με συνο- με την ίδια περίοδο του 2023, όταν μόλις
λικά 1.331 πλοία σε παραγγελία και το 12% των συνολικών παραγγελιών του
13.961 πλοία ο ενεργός στόλος. Από τα 2023 ήταν ready ή capable για τη χρήση
1.331 πλοία που είναι αυτή τη στιγμή υπό εναλλακτικών καυσίμων.
κατασκευή, τα 230 πλοία (17%) είναι Οι Έλληνες έχουν συνολικά 172 πλοία σε
ready ή capable για τη χρήση εναλλα- παραγγελία, με τον τομέα Kamsarmax
κτικών καυσίμων (Ready: πλοία σχε- να αποτελεί κορυφή στις προτιμήσεις
διασμένα να μετατραπούν εύκολα για τους με 94 παραγγελίες. Στη δεύτερη
χρήση εναλλακτικού καυσίμου, Capable: θέση είναι ο τομέας Ultramax με 52
πλοία σχεδιασμένα να χρησιμοποιούν παραγγελίες, ενώ ακολουθούν οι τομείς
συμβατικό ή εναλλακτικό καύσιμο). Η Handysize και Capesize/ Newcastlemax
του Γιάννη Κοτζιά, μεθανόλη έχει το μεγαλύτερο ποσο- με 16 και 10 παραγγελίες αντίστοιχα.
Προέδρου του Συνδέσμου στό ως εναλλακτικό καύσιμο στα bulk Μέσα στους πρώτους δέκα μήνες του
Ναυλομεσιτών Ελλάδος & carriers, καθώς 138 παραγγελίες από 2024, οι Έλληνες υπέγραψαν 37 συμ-
Συνιδρυτή της Xclusiv Shipbrokers Inc.
τις 230 (60%) είναι methanol ready βόλαια, 63% κάτω σε σχέση με την ίδια
ή capable. Ακολουθεί η αμμωνία με περίοδο του 2023.
21% (48 πλοία είναι ammonia ready ή Αξίζει να σημειωθεί ότι στις συνολικές
capable), ενώ στην τρίτη θέση έρχεται παραγγελίες bulk carriers, οι Κινέ-
το LNG, με 43 πλοία (19%) να είναι LNG ζοι έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο σε
ready ή capable). Τέλος, υπάρχει μόλις εναλλακτικά καύσιμα, καθώς 92 από
ένα πλοίο με battery hybrid propulsion τις συνολικές 230 παραγγελίες με
ως εναλλακτικό καύσιμο. εναλλακτικά καύσιμα (40%) είναι από
Μέσα στους πρώτους δέκα μήνες του Κινέζους επενδυτές. Στη δεύτερη θέση
2024 είδαμε να υπογράφονται 430 νέα είναι οι Σιγκαπουριανοί, οι οποίοι έχουν
συμβόλαια για bulk carriers, περίπου 18% τοποθετήσει 34 παραγγελίες (15% στις
κάτω σε σχέση με την ίδια περίοδο του συνολικές παραγγελίες με εναλλακτικά
2023. Ο τομέας Ultramax πρωταγωνιστεί καύσιμα), ενώ ακολουθούν οι Ιάπωνες
το 2024 με 158 παραγγελίες, ακολουθεί με μερίδιο 12% (27 παραγγελίες είναι
αυτός των Kamsarmax με 118 παραγ- με εναλλακτικά καύσιμα). Οι Έλλη-
γελίες, ενώ στην τρίτη θέση έρχεται ο νες ακολουθούν στην τέταρτη θέση
τομέας Handysize με 61 παραγγελίες. με ποσοστό 5% (μόλις 11 παραγγελίες
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 24% από τις είναι με εναλλακτικά καύσιμα). Από τις
430 παραγγελίες που μπήκαν μέσα στο 172 παραγγελίες των Ελλήνων, μόλις
2024 είναι ready ή capable για τη χρήση 11 (15%) από αυτές (6 Kamsarmax και
124 NX