Page 120 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 120

Ο παγκόσμιος στόλος υπό μεγεθυντικό φακό


           27,1%  27,6%  27,7%  27,5%  28,0%  28,2%  28,7%  31,9%  30,0%  29,9%  29,7%  28,4%  27,1%  26,7%  27,1%  28,0%  28,5%  29,8%  28,9%  27,9%  26,4%  27,9%  28,3%  28,5%  28,8%  28,5%  28,3%  28,7%  28,0%  28,2%  28,4%  28,5%  29,0%
























           37,6%  37,9%  38,2%  37,7%  36,4%  35,8%  35,1%  35,4%  35,4%  35,3%  34,6%  36,1%  37,0%  37,5%  36,9%  36,7%  36,5%  35,1%  35,3%  34,0%  33,1%  30,1%  28,6%  28,0%  28,0%  28,7%  29,2%  28,7%  29,0%  29,0%  28,6%  28,7%  28,3%























           35,3%  34,5%  34,1%  34,8%  35,6%  36,0%  36,2%  32,7%  34,6%  34,8%  35,7%  35,5%  35,9%  35,8%  36,0%  35,3%  35,0%  35,1%  35,8%  38,1%  40,5%  42,0%  43,1%  43,5%  43,2%  42,8%  42,5%  42,6%  43,0%  42,8%  43,0%  42,8%  42,7%

            1991  1992  1993  1994  1995   1996  1997  1998  1999  2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017   2018  2019  2020  2021  2022  2023



         Γράφημα 2                         Στα τέλη του 2007, ο παγκόσμιος στό-  Bulk carriers vs tankers
         Ποσοστιαία κατανομή του παγκόσμιου    λος αριθμούσε πλοία χωρητικότητας   Η συγκεκριμένη περίοδος είναι και
         εμπορικού στόλου σε bulk carriers,    391,1 εκατ. dwt. Στα τέλη του 2013,   εκείνη που εδραιώνει τα bulk carriers
         tankers και λοιπούς τύπους πλοίων
         Πηγή δεδομένων: UNCTAD            δηλαδή μέσα σε έξι χρόνια, ο στόλος   ως κυρίαρχο τύπο πλοίου παγκοσμίως.
                                           άγγιξε χωρητικότητα 728,3 εκατ. και   Το 2007, τα bulk carriers αποτελούσαν
         Σημείωση:                         συνεπώς κατέγραψε αύξηση 337,2    το 35% του παγκόσμιου στόλου, ενώ τα
         Τα ποσοστά κάθε έτους προκύπτουν από
         δεδομένα στο τέλος του εκάστοτε έτους.  εκατ. dwt (86%). Ως εκ τούτου, κατά   δεξαμενόπλοια το 36,5%. Το 2013, τα
                                           μέσο όρο, ο στόλος αυξανόταν κατά   αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώνονται
           Bulk carriers  Tankers          56,2 εκατ. dwt ανά έτος. Λαμβάνο-  σε 43,1% και 28,6%.
                                           ντας υπόψη ότι ένα μεσαίου μεγέ-  Η κόντρα των δύο τύπων πλοίων για την
           Άλλος τύπος πλοίου              θους bulk carrier (Panamax) διαθέτει   κορυφή είχε ξεκινήσει να γίνεται έντονη
                                           χωρητικότητα περίπου 70.000 dwt, ο   από το 1995, οπότε και τα bulk carriers
                                           στόλος αυξανόταν κατά περίπου 803   αποτελούσαν το 35,6% του στόλου, ενώ
                                           Panamaxes ετησίως (2,2 ανά ημέρα).   τα δεξαμενόπλοια το 36,4%. Ένα έτος
                                           Κάθε Panamax έχει μήκος περίπου 290   μετά, τα bulk carriers πέρασαν μπρο-
                                           μ., οπότε κάθε έτος στη θάλασσα εισέρ-  στά με ποσοστό 36% έναντι 35,8% των
                                           χονταν bulk carriers μήκους 232,9 χλμ.   tankers και διατήρησαν τα ηνία μέχρι
                                           ή 706 πύργοι του Άιφελ.           και το 1997.

          120                                                                                             NX
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125