Page 114 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 114
στικά του πλοίου, όπως η μέγιστη χωρητικότητα (dwt) καύσιμα μπορεί να γίνουν κυρίαρχα στο μέλλον, αξί-
ή το πλάτος. ζει να σημειωθεί ότι η αγορά είναι πολύπλοκη και
Επομένως, αντί να εστιάζουμε αποκλειστικά στο μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να αξιοποιήσει τις
βύθισμα, θεωρώ ότι είναι πιο σκόπιμο να αξιολογή- υπάρχουσες προδιαγραφές των πλοίων, ακόμη και
σουμε τη συνολική ικανότητα μεταφοράς φορτίου με παραδοσιακούς τύπους καυσίμων. Για παράδειγμα,
ενός πλοίου λαμβάνοντας υπόψη τους λιμενικούς ήδη βλέπουμε την εισαγωγή στην αγορά των Bio-
περιορισμούς και τους περιορισμούς των συμβάσεων Fuels, που, αν πετύχει, θα μπορούσε ενδεχομένως να
εμπορευμάτων, αξιολογώντας ταυτόχρονα τη σχέση είναι μια καλή εναλλακτική για τα «πλοία συμβατικού
μεταξύ ταχύτητας και κατανάλωσης. Ο σχεδιασμός καυσίμου» αν η αγορά (κατά βάση οι ναυλωτές) τα
και η βελτιστοποίηση ενός πλοίου θα πρέπει να ευθυ- καταστήσει ανεπιθύμητα πια.
γραμμίζονται με τις ειδικές απαιτήσεις των εμπορικών Η δυναμική της αγοράς, οι επιχειρησιακές απαιτή-
διαδρομών, των τύπων φορτίου και των επιχειρησια- σεις και οι εκτιμήσεις για το κόστος παίζουν καθο-
κών περιορισμών που εμπλέκονται. ριστικό ρόλο στον καθορισμό των προτιμήσεων των
Τέλος, η επιλογή μεταξύ πλοίων μικρότερου βυθίσμα- πλοίων. Ορισμένοι ναυλωτές ενδέχεται να συνεχίσουν
τος και συμβατικά σχεδιασμένων πλοίων θα εξαρτη- να εκτιμούν την επιχειρησιακή αποδοτικότητα και τη
θεί από μια ολοκληρωμένη ανάλυση των εμπορικών σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας των πλοίων με
διαδρομών, των απαιτήσεων φορτίου, των λιμενικών συμβατικά καύσιμα, ακόμη και όταν τα εναλλακτικά
δυνατοτήτων, των συμβατικών περιορισμών και της καύσιμα κερδίζουν έδαφος.
συνολικής επιχειρησιακής απόδοσης. Είναι σημαντικό Όσον αφορά τη βέλτιστη στρατηγική για την από-
να βρεθεί μια ισορροπία που μεγιστοποιεί τη χωρη- κτηση πλοίων, αυτή είναι υποκειμενική και εξαρτάται
τικότητα, βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμων, από διάφορους παράγοντες, όπως η διάθεση ανάλη-
τηρώντας παράλληλα τους περιορισμούς λιμένων/ ψης κινδύνου μιας εταιρείας, η προοπτική της αγοράς
φορτίου, ενώ ταυτόχρονα συμμορφώνεται με τις και οι προσδοκίες της. Δεν νομίζω ότι υπάρχει μια
απαιτήσεις/περιορισμούς των συμβάσεων πώλησης προσέγγιση που να ταιριάζει σε όλους. Κάθε πλοιο-
εμπορευμάτων. κτήτρια εταιρεία/εφοπλιστής πρέπει να αξιολογεί τις
συγκεκριμένες συνθήκες της και να λαμβάνει τεκμη-
Το 40% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι νεότευκτα πλοία ριωμένες αποφάσεις με βάση τους μακροπρόθεσμους
συμβατικών καυσίμων ενδέχεται να καταστούν «ανεπιθύ- στόχους της. Η απόκτηση πλοίων είναι μια πολύπλοκη
μητα» από τους ναυλωτές πριν από το πέρας της οικο- διαδικασία και κάθε εταιρεία/εφοπλιστής πρέπει να
νομικής τους ζωής. Στο πλαίσιο αυτό, ποια θεωρείτε πως λαμβάνει υπόψη πολλαπλούς παράγοντες, όπως η
είναι η βέλτιστη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει μια προσεκτική και άρτια αξιολόγηση των κινδύνων, οι
εταιρεία όσον αφορά την απόκτηση πλοίων; προοπτικές της αγοράς, η ευελιξία του στόλου, οι
Προσωπικά δεν συμφωνώ ότι τα πλοία θα γίνουν περιβαλλοντικές εκτιμήσεις, κ.λπ.
«ανεπιθύμητα» στο σύνολό τους. Ενώ τα εναλλακτικά
114