Page 32 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 32
ΝΑΥΤΙΛΙΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
όλο και περισσότερο στην αξιο- των συμβατικών και των εναλ- υλικοτεχνική υποστήριξη, καθώς
λόγηση των υποψήφιων εναλλα- λακτικών καυσίμων, ώστε αυτά και το ρυθμιστικό πλαίσιο.
κτικών καύσιμων, όπως τα βιο- να γίνουν πιο ανταγωνιστικά. Παραδείγματος χάριν, το υγρο-
καύσιμα, η «πράσινη» μεθανόλη, Πρακτικά, δεν είμαστε σε θέση ποιημένο φυσικό αέριο (LNG)
η «πράσινη» αμμωνία, το «πρά- να προβλέψουμε ποιο καύσιμο θεωρείται καύσιμο μετάβασης,
σινo» υδρογόνο κ.ά. Η ναυτιλία ή τεχνολογία πρόωσης θα είναι καθώς δεν αποτελεί καύσιμο
επιθυμεί να υιοθετηθούν λύσεις η επικρατέστερη λύση του «γρί- μηδενικών εκπομπών αερίων
ρεαλιστικές και βιώσιμες. φου» για την απανθρακοποίηση του θερμοκηπίου. Η αμμωνία,
Οι εμπλεκόμενοι φορείς καλού- της ναυτιλίας. Είναι πιθανό να επί του παρόντος, δεν είναι
νται να λύσουν ένα περίπλοκο οδηγούμαστε σε ένα μέλλον απόλυτα ασφαλής και μπορεί να
πρόβλημα, που αφορά τη διαθε- πολλαπλών λύσεων που, ανά- θέσει σε κίνδυνο το πλήρωμα. JOIN THE
σιμότητα και την επάρκεια των λογα με τις λειτουργικές ανά- Παραμένει, λοιπόν, άγνωστο
νέων εναλλακτικών καυσίμων σε γκες του πλοίου, θα επιλέγεται ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα
παγκόσμιο επίπεδο, την ασφά- η καταλληλότερη. Η απάντηση, κυριαρχήσει στο απώτερο μέλ- REVHULLUTION
λεια αυτών και τη βιωσιμότητά λοιπόν, δεν είναι εύκολη και λον και αν θα είναι ένα ή περισ-
τους για ναυτιλιακή χρήση. Εξί- σίγουρα δεν είναι μονοδιάστατη. σότερα.
σου σημαντικό είναι να μειωθεί Υπάρχουν πολλές προκλήσεις, Το γεγονός αυτό αποτελεί τη
και η διαφορά κόστους μεταξύ που αφορούν τεχνικά ζητήματα, σημαντικότερη ίσως πρόκληση Jotun Hull Skating Solutions
την οποία αντιμετωπίζει ο
τομέας μας σήμερα. Πρόκειται Always clean hull – For the most challenging operations
για βασικό παράγοντα που ανα-
στέλλει τις επενδύσεις στη ναυ-
τιλία. Η πρόταση της ΕΕΕ και
H ναυτιλία της ECSA στους Ευρωπαίους
συνιστά συννομοθέτες να δημιουργηθεί
έναν τομέα ένα ειδικό Ταμείο για τη ναυτι-
παγκόσμιας λία από τα έσοδα του EU ETS,
εμβέλειας, το Ocean Fund, για την Έρευνα
ο οποίος και Ανάπτυξη των νέων εναλ-
χρειάζεται λακτικών καυσίμων, εξυπηρετεί
λύσεις σε κυρίως αυτόν τον σκοπό.
διεθνές Τέλος, όσον αφορά τον βασικό
επίπεδο. ρόλο που έχουν οι προμηθευτές
καυσίμων και οι κατασκευαστές
μηχανών για την απανθρακο-
ποίηση του τομέα, είναι προφα-
νές ότι θα πρέπει σύντομα να
υπάρχουν απτά αποτελέσματα
από μέρους τους. Στο πλαίσιο
αυτό και σχετικά με την πρό-
ταση του ευρωπαϊκού κανονι-
σμού FuelEU Maritime, η ΕΕΕ The HullSkater is a revolutionary onboard solution specially developed for
και η ECSA επικοινωνούν στους
Ευρωπαίους συννομοθέτες πως proactive cleaning. Together with the premium antifouling SeaQuantum Skate, Jotun Hull
είναι υψίστης σημασίας να δια- Skating Solutions will maintain a clean hull, even in the most challenging operations.
σφαλιστεί ότι θα υιοθετηθεί μια
προσέγγιση επιμερισμού της
ευθύνης (shared responsibility) Operational needs arising from a dynamic market in combination with challenging environmental conditions
μεταξύ προμηθευτών ναυτιλια- increase the risk of fouling. The end-result being increased fuel cost and Green House Gas emissions. To combat
κών καυσίμων και ναυτιλιακών fouling, Jotun Hull Skating Solutions is engineered to keep the hull fouling-free at all times. This groundbreaking
εταιρειών. Οι προμηθευτές καυ- approach is now in the final verification stage, in collaboration with leading industry partners.
σίμων θα πρέπει διά νόμου να
εξασφαλίσουν ότι τα συμμορ-
φούμενα με τον εν λόγω κανο-
νισμό ναυτιλιακά καύσιμα θα
είναι διαθέσιμα, σε επάρκεια και
ασφαλή στους λιμένες της ΕΕ.
Read more about Hull Skating Solutions on jointherevhullution.com
32