Page 37 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 37
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ο κ. Νικόλας Κοσμάτος συζητά για τα επενδυτικά σχέδια της Sealink Navigation και
τη νέα τάξη πραγμάτων που έχει δημιουργηθεί στην αγορά ξηρού φορτίου λόγω της κρίσης
στην Ουκρανία. Τέλος αναφέρεται στη μεταβλητότητα των ναυλαγορών και στις συνθήκες που
τη διαμορφώνουν.
ΟΙ ΕΝΤΟΝΕΣ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΕΣ
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ
ΤΟ MARKET SENTIMENT
Συνέντευξη του Ö Η Sealink Navigation διαχειρίζεται κτήτης περιμένει να δει προς τα πού θα κατα-
κ. Νικόλα Κοσμάτου, χωρητικότητες 34.700-63.500 dwt. σταλάξει αυτή η, δυστυχώς, αρνητική εξέλιξη
Προέδρου της Sealink Ποιοι είναι οι λόγοι και τα πλεονεκτή- για την παγκόσμια οικονομία. Νομίζω ότι μιλάω
Navigation Ltd.,
στον Γιάννη Θεοδωρόπουλο ματα πίσω από αυτή τη στρατηγική; για αρκετούς, αν όχι όλους, οι οποίοι πιστεύουν
Για ποιους λόγους έχετε επιλέξει τα ότι ο πόλεμος δεν χρειαζόταν αυτή τη δεδομένη
ιαπωνικά ναυπηγεία για τις ναυπηγή- στιγμή τόσο σύντομα, μετά την ανάκαμψη των
σεις των πλοίων σας; αγορών από την πανδημία.
Η Sealink Navigation διαχειρίζεται δύο Namura
34.700 (νεότευκτα), ένα Imabari 61.500 και έξι â Αναλυτές σημειώνουν ότι, εν μέσω
Imabari 64.000 (νεότευκτα). Εξαρχής ήταν ακραίας μεταβλητότητας και έντονων
η στρατηγική μας για έναν αμιγώς νεότευκτο γεωπολιτικών προκλήσεων, το κλα-
στόλο και, βεβαίως, έναν αμιγώς «Japanese σικό μοντέλο προσφοράς και ζήτησης
Built» στόλο. Οι λόγοι είναι απλοί. Επενδύσαμε δεν ερμηνεύει πλήρως τη ναυλαγορά
συνειδητά στην ποιότητα του στόλου μας και των bulk carriers. Πόσο σύμφωνο σας
πιστεύαμε ότι εκείνη την εποχή οι τιμές των βρίσκει ένα τέτοιο επιχείρημα; Πώς
νεότευκτων ήταν κατά κάποιον τρόπο ευκαιρία, μπορεί μια εταιρεία με μεσαίο αριθμό
καθώς κυμαίνονταν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. πλοίων να χαράξει σαφή στρατηγική
Έχοντας και άριστες σχέσεις με τα ανάλογα ανάπτυξης και ενώ συντελούνται
ιαπωνικά ναυπηγεία, καταφέραμε να χτίσουμε τα δομικές αλλαγές στα fundamentals
εν λόγω πλοία σε συμφωνία με τις προδιαγραφές της αγοράς;
μας και εντός των χρόνων παράδοσης που Στο πανεπιστήμιο μας έμαθαν για το κλασικό
θέλαμε. Η απόφαση να επενδύσουμε σε αυτές μοντέλο προσφοράς/ζήτησης. Δυστυχώς (ή
τις «πορτάδες» ελήφθη επειδή θέλαμε εκείνη ευτυχώς), αυτό δεν είναι σχεδόν ποτέ ο μόνος
την εποχή της πολύ κακής αγοράς να έχουμε λόγος για να εξηγήσει τη μεταβλητότητα των
flexibility με geared πλοία. αγορών. Οι έντονες γεωπολιτικές προκλήσεις
και γενικότερα το μακροοικονομικό σενάριο
á Ποιες είναι οι σημαντικότερες προ- είναι αυτά που αλλάζουν και την αγορά σε
κλήσεις αλλά και ευκαιρίες που ανα- οικονομικούς όρους, και πολύ περισσότερο
κύπτουν από τον πόλεμο στην Ουκρα- επηρεάζουν το market sentiment. Το mar-
νία για τα bulk carriers; ket sentiment είναι εξίσου σημαντικό ως
Ο κ. Νικόλας Κοσμάτος Ο πόλεμος στην Ουκρανία θεωρητικά άλλαξε παράγοντας της μεταβλητότητας των αγορών,
με τις κόρες του Μαίρη τη σχέση τονομιλίων-αγοράς με μια μεγάλη καθώς υπάρχουν τεράστια ποσά επενδεδυμένα
και Λάουρα στην παραλαβή αύξηση των τονομιλίων υπέρ των πλοιοκτητών. σε FFAs, τα οποία είναι πολύ «ευαίσθητα»
του Ultramax Imabari
«Evgenia K», χωρητικό- Οι άλλες προκλήσεις που σημειώθηκαν από τον σε όποιες αλλαγές (γεωπολιτικές και μη) και
τητας 63.000 dwt. πόλεμο όμως –ύφεση, πληθωρισμός, ανεπάρκεια μπορούν να αλλάξουν την αγορά πολύ εύκολα
Όπως ο ίδιος αναφέρει, ενέργειας– την ίδια στιγμή πάνε να ακυρώσουν από μόνα τους.
«η συνέχεια/μέλλον είναι
γένους θηλυκού». τα όποια οφέλη. Οπότε ο κάθε σώφρων πλοιο-
36 37