Page 34 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 34

ΝΑΥΤΙΛΙΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ



         ã       Από τις ετήσιες έρευνες    λιμανιών και των τερματικών
                 των Ναυτικών Χρονικών      σταθμών ξηρού φορτίου.
                 για το προφίλ των νέων  •   Περισσότερος χρόνος παρα-
                 σπουδαστών ΑΕΝ διαφαί-     μονής  σε λιμάνια, το  οποίο
                 νεται η τάση να μην επι-   μπορεί να θεωρηθεί και σαν
                 λέγουν ιδιαίτερα τα bulk   επιπλέον  πλεονέκτημα για
                 carriers για ναυτολόγηση.   τους ναυτικούς, αφού μένουν
                 Θεωρείτε ότι τα επόμενα    περισσότερο χρόνο κοντά στη
                 έτη οι μικρότερες και      στεριά.                                                                                SETTING THE COURSE TO LOW CARBON SHIPPING
                 μεσαίες επιχειρήσεις  •    Μεγαλύτερη διάρκεια ναυτικής
                 διαχείρισης bulkers θα     σύμβασης, άρα και περισσό-                                                                          ZERO CARBON OUTLOOK
                 αντιμετωπίσουν ζήτημα      τερος χρόνος παραμονής του
                 εύρεσης ικανών Ελλήνων     ναυτικού επί του πλοίου, που
                 ναυτικών;                  επιτρέπει την καλύτερη διαχεί-
         Η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να   ριση και οργάνωση εργασιών
         έχει την ικανότητα να απασχολεί    και επίλυσης διαφόρων υπο-
         μεγάλο αριθμό των εισακτέων στις   θέσεων υπό την επίβλεψη του
         Ναυτικές Ακαδημίες ετησίως. Οι     ίδιου ατόμου.
         Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού,  •   Η εκμάθηση των σωστών υπο-
         με δυναμικότητα τουλάχιστον 1.600   λογισμών για τη σωστή δια-
         φοιτητών, την περασμένη χρονιά     γωγή και ευστάθεια του πλοίου.
         δέχτηκαν 1.290 πρωτοετείς αξιω-  •   Η κατασκευαστική επιθεώρηση
         ματικούς (861 πλοιάρχους και 429   και η συντήρηση φορτηγων
         μηχανικούς).                       πλοίων.
         Η έλλειψη άρτια εκπαιδευμένου   Ως ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπο-
         διδακτικού προσωπικού συνεχί-  ρούσαμε να συνεργαστούμε στενά
         ζει να είναι ένα βασικό πρόβλημα,   με την ελληνική κυβέρνηση, ώστε   Η αρχή «ο ρυπαίνων
         μεταξύ  άλλων,  σύμφωνα  με  την   να δημιουργήσουμε μια καλύτερη     πληρώνει» αποτελεί
         ειδική αναφορά ναυτικής εκπαί-  και πιο ποιοτική οργάνωση υποδο-     τον ακρογωνιαίο λίθο
         δευσης του Ιδρύματος Ευγενίδου  μών και εκπαιδευτικού προσωπικού      της περιβαλλοντικής
         το 2021.                       για την προσέλκυση τουλάχιστον         νομοθεσίας της ΕΕ.
         Έχοντας έναν ελληνικό στόλο που   διπλάσιου αριθμού νέων φοιτητών
         υπερβαίνει τα 5.000 πλοία, μικροί   κάθε χρόνο, με σωστή ενημέρωση
         και μεσαίοι πλοιοκτήτες πλοίων  και προώθηση των μαθητών στα
         χύδην ξηρού φορτίου αντιμετω-  λύκεια για το επάγγελμα του ναυ-
         πίζουν σοβαρή έλλειψη Ελλήνων   τικού.
         αξιωματικών. Οι νέοι ναυτικοί προ-  Επίσης, μέσα από αυτή τη συνερ-
         τιμούν να ναυτολογούνται σε πλοία   γασία, να συζητήσουμε ευνοϊκούς
         LNG, δεξαμενόπλοια, κοντέινερ και   όρους, ώστε από  τη  δική μας
         επιβατηγά.                     πλευρά να  μπορούμε να  παρέ-
         Οι διαφορετικές δεξιότητες, τις  χουμε περισσότερες θέσεις εκπαί-
         οποίες θα μπορούσε να αποκομί-  δευσης για τους πρωτοετείς και
         σει ένας νέος αξιωματικός όντας   δευτεροετείς δοκίμους σε όλους
         ναυτολογημένος σε ένα φορτηγό   τους τύπους πλοίων, αλλά και στην
         πλοίο ξηρού φορτίου, τείνουν να  πορεία να διατηρηθεί η στελέχωση
         εξαφανιστούν.                  των πλοίων μας από τους νεαρούς
         Τέτοιες δεξιότητες είναι:      Έλληνες και Ελληνίδες ναυτικούς.
         •   Ο υπολογισμός σωστής φορτο-  Ο κλάδος μας χρειάζεται περισσό-
             εκφόρτωσης πλοίου για ξηρό   τερο εκπαιδευμένους και καταρ-
             φορτίο.                    τισμένους ναυτικούς και προσω-
         •   Ο υπολογισμός σωστής στοι-  πικό ξηράς, το οποίο πιστεύω ότι
             βασίας, π.χ. steel coils –  μπορούμε να πετύχουμε μέσα από
             unitised cargoes.          την καλή συνεργασία πλοιοκτη-
         •   Ο ασφαλής χειρισμός και η  τών-κράτους-διαφόρων ενώσεων
             σωστή συντήρηση των γερα-  και οργανισμών, ΜΜΕ και, φυσικά,
             νών (γκρένια).             με βασικό πρωταγωνιστή τις Ακα-                                                        Download your copy today
         •     O  τρόπος  διαχείρισης  των   δημίες Εμπορικού Ναυτικού.
                                                                                                                               www.eagle.org/outlook2022
         34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39