Page 26 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 26

EN ΠΛΩ



                              Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Λονδίνο, το οποίο   του 2021, σημειώθηκε μείωση των διαλύσεων bulk
                              ακολουθείται από τη Σαγκάη. Το Λονδίνο μπορεί να   carriers σε όρους dwt κατά 57% (1,8 εκατ. dwt),
                              βρίσκεται στις θέσεις 2 και 3 τα τελευταία πέντε   στα LPG carriers σημειώθηκε αύξηση 122%, ενώ
                              χρόνια, ωστόσο δεν έχει καταφέρει ποτέ να βρεθεί   στα πλοία γενικού φορτίου σημειώθηκε μείωση
                              στην πρώτη θέση. Η βρετανική πρωτεύουσα δεν   91%. Σημαντική επίσης είναι και η αύξηση διαλύ-
                              διαθέτει τη δυναμική της Σιγκαπούρης στην προ-  σεων κρουαζιερόπλοιων κατά 194%.
                              σέλκυση φορτίων, αλλά ούτε και έντονη παρουσία
                              πλοιοκτητών σε σχέση με τα λοιπά κέντρα που  ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΡΑΓΚΟΥ: ΠΛΗΡΗΣ ΑΛΛΑΓΗ
                              βρίσκονται στη δεκάδα.                  ΣΚΗΝΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ
                              Την τέταρτη θέση κατέλαβε το Χονγκ Κονγκ,  ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
                              στην πέμπτη βρέθηκε το Ντουμπάι, στην έκτη το   Στις σημαντικές επιδράσεις που έχει επιφέρει η
                              Ρότερνταμ και στην έβδομη το Αμβούργο. Στην  πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία στις θαλάσσιες
                              όγδοη θέση βρέθηκε η Αθήνα/Πειραιάς, γεγονός   μεταφορές και στην παγκόσμια οικονομία ανα-
                              το οποίο αναμφισβήτητα είναι εξαιρετικής σημα-  φέρθηκε πρόσφατα, στο πλαίσιο συνεδρίου του
                              σίας, λόγω της ιστορικής παρουσίας της Ελλάδας   Economist, η κ. Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και
                              στη ναυτιλία, καθώς κατέχει το 20% του παγκό-  CEO της Navios Maritime Partners.
                              σμιου τονάζ. Παράλληλα, η ισχυρή δυναμική της   H κ. Φράγκου τόνισε αρχικά ότι το ένα τρίτο των
                              Ελλάδας στη διαχείριση πλοίων υποστηρίζεται  παγκόσμιων προμηθειών σιτηρών προέρχεται
                              από νέες επενδύσεις και ευκαιρίες εργασίας στη   από την ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασ-
                              χώρα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο report.   σας και ως εκ τούτου η συνέχιση του πολέμου
                              Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα ραγδαία αναπτυσ-  εγείρει ανησυχίες για την επισιτιστική ασφάλεια,
                              σόμενο λιμάνι της Ευρώπης και το τέταρτο μεγα-  η οποία αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για τις
                              λύτερο στην ευρύτερη περιοχή όσον αφορά τη   κυβερνήσεις, όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
                              διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2019 και το   Η νέα αυτή συνθήκη, κατά την κ. Φράγκου, θα
                              2020.                                   έχει ως αποτέλεσμα οι εν λόγω ροές σιτηρών να
                                                                      προέρχονται από άλλες, πιο μακρινές περιοχές και
                              ΟΙ ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ ΠΛΟΙΩΝ ΣΕ ΚΑΘΟΛΙΚΗ         ως εκ τούτου το κόστος μεταφοράς θα αυξηθεί.
                              ΠΤΩΣΗ                                   «Είχαμε παρόμοια κατάσταση, αλλά σε μικρότερο
                              Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα   βαθμό, με την Αραβική Άνοιξη, κατά τη διάρκεια
                              της VesselsValue όσον  αφορά τις διαλύσεις   της οποίας κατεγράφη μόνο αύξηση των τιμών.
                              πλοίων για το α΄ εξάμηνο του 2022.      Τώρα αντιμετωπίζουμε ένα disruption στο σύνολό
                              Ειδικότερα, οι διαλύσεις bulkers ήταν δεκαεπτά   του», πρόσθεσε.
                              και σημείωσαν σημαντική κάθοδο σε σύγκριση με   Στο μέτωπο των υγρών φορτίων, η επικεφαλής
                              τα πρώτα εξάμηνα των δύο προηγούμενων ετών.   της Navios Maritime Partners επισήμανε ότι η
                              Συγκριτικά με το α΄ εξάμηνο του 2021, η πτώση   Ευρώπη λαμβάνει το 40% του αερίου και το 30%
                              στις διαλύσεις bulkers ανήλθε σε ποσοστό 65,3%.   του πετρελαίου από τη Ρωσία, καθιστώντας την την
                              Οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων κινήθηκαν στις 104,   κορυφαία και πιο αποτελεσματική πηγή τροφοδο-
                              σημειώνοντας μικρή μείωση σε σχέση με το προη-  σίας ενέργειας όλα αυτά τα χρόνια. Και στην περί-
                              γούμενο έτος. Ωστόσο, ήταν σημαντικά αυξημένες   πτωση αυτή καταγράφεται αλλαγή σκηνικού στις
                              σε σχέση με αυτές του α΄ εξαμήνου του 2020   εφοδιαστικές αλυσίδες, κατέληξε η κ. Φράγκου.
                              (32). Η αύξηση αυτή άγγιξε το 225%. Μεγάλο
                              ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι,  ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΛΕΣΧΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: ΤΟ ΝΕΟ
                              ενώ υπήρξε μείωση των διαλύσεων δεξαμενό-  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
                              πλοιων, οι αξίες τους αυξήθηκαν από $484 εκατ.   Στις 30 Ιουνίου 2022, κατά την Ετήσια Γενική
                              το 2021 σε $652 εκατ. φέτος. Επιπλέον, τα πλοία   Συνέλευση των μελών, έλαβαν χώρα οι αρχαιρε-
                              Ro-Ro και τα gas carriers δεν σημείωσαν μεγάλες   σίες για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της Ναυτιλια-
                              αλλαγές όσον αφορά τις διαλύσεις τους.  κής Λέσχης Πειραιώς.
                              Το πιο ενδιαφέρον, ίσως, στοιχείο αυτής της ανά-  Το νέο ΔΣ συγκροτήθηκε σε Σώμα και με μυστική
                              λυσης είναι ότι οι διαλύσεις πλοίων μεταφοράς   ψηφοφορία επέλεξε το προεδρείο της Λέσχης. Η
                              εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων μεταφοράς  σύνθεση του νέου ΔΣ είναι η ακόλουθη:
                              αυτοκινήτων το α΄ εξάμηνο αυτού του έτους ήταν   Πρόεδρος: Γεώργιος Σπ. Αλεξανδράτος
                              μηδενικές. Οι μηδενικές διαλύσεις containerships   Αντιπρόεδρος: Πάρις Κ. Ξανάλατος
                              ερμηνεύονται από την καλή ναυλαγορά γύρω από   Γεν. Γραμματέας: Βασίλης Κ. Σπηλιόπουλος
                              τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.       Ταμίας: Μαρία Σ. Πρεβεζάνου
                              Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της   Μέλη: Ευάγγελος Σ. Μαρινάκης, Γεώργιος K.
                              Clarksons, παρατηρείται ότι κατά το α΄ εξάμηνο   Ξηραδάκης, Ιωάννης Α. Ξυλάς, Ηλίας Π. Τσακίρης,
                              του 2022, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα   Ιωάννης Α. Φλουτάκος


         26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31