Page 21 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 21

EN ΠΛΩ
                                        30                                     0

 Αξίζει να σημειωθεί ότι στο report συμμετέχουν   κές αυτές προκλήσεις, ο ΙΕΑ εκτιμά ότι η ζήτηση
 εκπρόσωποι δέκα διαχειριστριών εταιρειών, οι  πετρελαίου φέτος και το 2023 θα αυξηθεί αντί-
 οποίοι σημειώνουν μια σταθεροποίηση της κατά-  στοιχα κατά 1,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα και 2,2 εκατ.
 στασης, με χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων.   βαρέλια/ημέρα, με κινητήριο μοχλό να αποτελεί η
 Ακόμη, η Κίνα έχει άρει τους περιορισμούς για   Κίνα. Ωστόσο, η εκτιμώμενη κινεζική αύξηση της
 τους Κινέζους ναυτικούς, ωστόσο προκλήσεις για   ζήτησης εγείρει ερωτηματικά, καθώς δεν είναι
 τη ναυτική κίνηση αναδύονται από άλλες ασιατι-  δεδομένο ότι ο ασιατικός γίγαντας θα προβεί
 κές χώρες. Τέλος, υπογραμμίζουν ένα αυξανόμενο   σε σημαντικές αλλαγές στην πολιτική μηδενικής
 έλλειμμα Ρώσων και Ουκρανών ναυτικών, λόγω   ανοχής σε ό,τι αφορά την πανδημία.
 του πολέμου στην Ουκρανία.  Οι υψηλές τιμές πετρελαίου, όπως είναι λογικό,
 επηρεάζουν και την προσφορά. Η Gibson ανα-
 LINER ΚΟΛΟΣΣΟΙ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ   φέρει ότι η επιπρόσθετη παραγωγή θα προέλθει
 ΣΤΟΝ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟ  κυρίως από τις χώρες που δεν ανήκουν στον   60
 Την απόφαση να μειώσει τους ναύλους στα πλοία   OPEC+. Συγκεκριμένα, η παραγωγή αυτών των
 του έλαβε ο ευρωπαϊκός κολοσσός των τακτικών  χωρών αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,8 εκατ.
 γραμμών CMA CGM, κίνηση που στοχεύει στην  βαρέλια/ημέρα και κατά 1,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
 αναχαίτιση του πληθωρισμού και στην ανακούφιση   Στο περιβάλλον αυτό, οι ΗΠΑ θα επωφεληθούν
 του καταναλωτικού κοινού. Όπως αναφέρει δημοσί-  λόγω της υψηλής παραγωγής σχιστολιθικού
 ευμα του Reuters, έπειτα από έκκληση της γαλλικής   πετρελαίου και αργού πετρελαίου στον Κόλπο του
 κυβέρνησης, η CMA CGM αποφάσισε να μειώσει   Μεξικού. Οφέλη από την αύξηση της παραγωγής
 τους ναύλους της κατά 10% για containers τα οποία   θα αποκομίσουν Νορβηγία, Βραζιλία, Γουιάνα και
 κατευθύνονται προς μεγάλες εταιρείες λιανικής στη   Καναδάς. Το θαλάσσιο εμπόριο μέσω Aframaxes
 Γαλλία.  και Suezmaxes στην Ευρώπη εκτιμάται ότι θα
 Η μείωση €500/FEU για containers που μεταφέ-  καταγράψει άνοδο, απόρροια της αύξησης της
 ρουν εμπορεύματα με προορισμό μεγάλες εταιρείες   παραγωγής σε ΗΠΑ και Λατινική Αμερική. Στον
 λιανικής στην ηπειρωτική Γαλλία ισχύει από την 1η   Καναδά, η αύξηση της παραγωγής θα δώσει
 Αυγούστου. Το εν λόγω μέτρο θα έχει διάρκεια ένα   φτερά στα Aframaxes προς την Ασία και ενώ ο
 έτος και συνιστά μείωση των ναύλων κατά περίπου   αγωγός TransMountain από την Αλμπέρτα στη
 10%. Επιπλέον, η εταιρεία θα προβεί σε αντίστοιχη   Δυτική Ακτή της Βρετανικής Κολομβίας αναμέ-  30
 μείωση των ναύλων για εισαγωγές σε υπερπόντια   νεται να ολοκληρωθεί το β΄ εξάμηνο του 2023.
 εδάφη της Γαλλίας.  Πάντως, ενώ οι αυξήσεις στην παραγωγή θα
 Αντίστοιχο κάλεσμα από τη γαλλική κυβέρνηση  παράσχουν στήριξη στο θαλάσσιο εμπόριο, οι
 έλαβε και ο ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies,   σημαντικοί σκόπελοι στη ζήτηση θα έχουν αντί-
 ο οποίος προέβη σε αύξηση της καλοκαιρινής   θετα αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση, η πλήρης
 έκπτωσης στα γαλλικά καύσιμα κατά επιπλέον  εφαρμογή του ευρωπαϊκού εμπάργκο στο ρωσικό
 €0,02. Συνεπώς, η συνολική έκπτωση θα ανέρ-  πετρέλαιο το επόμενο έτος θα αυξήσει τις απο-  C
 χεται σε €0,12/λίτρο καυσίμου για την περίοδο   στάσεις που θα πρέπει να καλύψουν τα δεξαμε-  COSTAMARE INC.
 1η Ιουλίου έως 31 Αυγούστου.  νόπλοια, δίνοντας ώθηση στους ναύλους από την   One of the world’s leading owners and providers of containerships
 πλευρά της ζήτησης, καταλήγει η Gibson.
 ΟΙ ΝΑΥΛΟΙ ΣΤΑ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑ,
 ΓΡΙΦΟΣ ΓΙΑ ΔΥΝΑΤΟΥΣ ΛΥΤΕΣ   ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ETS ΣΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ
 Οι τιμές πετρελαίου σε τριψήφια επίπεδα αποτε-  ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
 λούν μια νέα πραγματικότητα, η οποία δεν φαίνεται   Tην Τετάρτη 22 Ιουνίου, το Ευρωπαϊκό Κοινοβού-
 ότι θα αλλάξει σύντομα, εν μέσω μιας παγκόσμιας   λιο ενέκρινε τη θέση του σχετικά με την ανα-  0
 προσπάθειας να αντικατασταθούν οι ρωσικές ροές.  θεώρηση του συστήματος εμπορίας δικαιωμά-
 Στην πρόσφατη έκθεση της Gibson σημειώνεται   των εκπομπών της ΕΕ (ΣΕΔΕ) με 439 ψήφους
 ότι οι παρούσες τιμές πετρελαίου θα επιφέρουν   υπέρ, 157 κατά και 32 αποχές. Η σχετική συζή-
 σημαντικές επιδράσεις. Ήδη στις οδικές μεταφορές   τηση στην Ολομέλεια πραγματοποιήθηκε στις
 η ζήτηση καταγράφει πτώση – ενδεικτικά, η ζήτηση   7 Ιουνίου.
 για βενζίνη και diesel στις ΗΠΑ τον περασμένο  Οι ευρωβουλευτές πιστεύουν ότι το ΣΕΔΕ βρί-
 Μάιο μειώθηκε κατά 2,7% και 4,7% αντίστοιχα σε   σκεται στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής
 σχέση με έναν χρόνο πριν. Παρόμοια τάση επικρατεί   για το κλίμα και έχει προκαλέσει σημαντικές μει-
 και στην Ευρώπη.  ώσεις των εκπομπών, καθώς η τιμή των εκπομπών
 Σε μακροοικονομικό επίπεδο, ο καλπάζων πληθω-  αερίων του θερμοκηπίου αποτελεί κίνητρο για
 ρισμός και οι αυξήσεις στα επιτόκια θα μειώσουν   τους οικονομικούς παράγοντες να μειώσουν τις
 το διαθέσιμο εισόδημα, δυσχεραίνοντας τις παγκό-  εκπομπές τους και να επενδύσουν σε τεχνολογίες
 σμιες οικονομικές προοπτικές. Παρά τις σημαντι-  εκπομπών με χαμηλό άνθρακα.

                                        30                                     0
 20
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26