Page 24 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 24

ADV OCTOMBER 2015_Layout 1  5/10/2015  9:42 πμ  Page 1
                          EN ΠΛΩ



                          νει». Παρ’ όλα αυτά, η ECSA κρούει τον κώδωνα   αυξημένη έλλειψη ναυτικών», σχολιάζει ο Rhett
                          προκειμένου τα όποια έσοδα από το σχήμα να χρη-  Harris. «Σε συνδυασμό με τα αυξημένα κόστη ασφά-
                          σιμοποιηθούν για την υποστήριξη της καινοτομίας   λισης και αυτά των εφοδιαστικών αλυσίδων, οι πιέσεις
                          και τη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ συμβα-  αυτές θα αυξήσουν περαιτέρω τα λειτουργικά κόστη
                          τικών και καθαρότερων καυσίμων.            των πλοίων μεσοπρόθεσμα», καταλήγει.

                          ΑΝΟΔΟΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΤΩΝ         Ο EMANUELE GRIMALDI ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ
                          ΠΛΟΙΩΝ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΑ                        ΤΟΥ ICS
                          Οι απολαβές των ναυτικών αναμένεται να αυξηθούν, με   Το διοικητικό συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτικού
                          δεδομένη την ανισορροπία προσφοράς/ζήτησης αξιω-  Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping
                          ματικών στα πλοία του παγκόσμιου στόλου, εκτιμά με   – ICS) διόρισε την Τετάρτη 22 Ιουνίου τον Emanuele
                          νέο report η Drewry. Η σταθερή αύξηση του στόλου   Grimaldi ως πρόεδρό του.
                          θα οδηγήσει σε έλλειμμα αξιωματικών που θα στελε-  Ο κ. Grimaldi στο παρελθόν διετέλεσε πρόεδρος
                          χώσουν τα πλοία έως το 2027, σημειώνει η Drewry.  τόσο της Confitarma (Ένωση Ιταλών Εφοπλιστών)
                          Επί του παρόντος, το έλλειμμα αξιωματικών εκτιμάται   όσο και της ECSA (European Community Shipowners’
                          στο 5%, αριθμός ο οποίος είναι διαχειρίσιμος, ωστόσο   Associations). Στις προτεραιότητές του θα συμπερι-
                          ο κίνδυνος να διογκωθεί το πρόβλημα παραμένει μεγά-  λαμβάνεται η εύρεση λύσεων για πληθώρα προκλή-
                          λος, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Με ορίζοντα   σεων με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η ναυτιλία,
                          το 2027, η Drewry αναφέρει ότι το χάσμα προσφο-  όπως η απανθρακοποίηση, η ψηφιοποίηση, η διαφο-
                          ράς και ζήτησης αξιωματικών θα ανέλθει στο 8% επί   ρετικότητα και οι αλλαγές πληρωμάτων.
                          του παγκόσμιου pool αξιωματικών. Tην ίδια ώρα, και   Ο κ. Grimaldi δήλωσε τα εξής: «Με τιμά να εκπρο-
                          ο ρυθμός προσφοράς κατώτερων πληρωμάτων επι-  σωπώ τη ναυτιλιακή βιομηχανία σε αυτή την κρίσιμη
                          βραδύνεται, ωστόσο δεν φαίνεται να αποτελεί καίριο   χρονική στιγμή της ιστορίας. Εύχομαι να συνεχίσω την
                          πλήγμα για τις ναυτιλιακές εταιρείες.      κληρονομιά του προκατόχου μου, Esben Poulsson, να
                          «Η εκπαίδευση και η διατήρηση ποιοτικών αξιωματι-  φέρω ουσιαστικές αλλαγές εντός του κλάδου και να
                          κών με εμπειρία σε σύγχρονα πλοία πιθανώς να είναι   συνεργαστώ με τους φορείς και τους οργανισμούς
                          το πρώτο σημείο πίεσης στην περιορισμένη προ-  των Ηνωμένων Εθνών.
                          σφορά», τονίζει ο Rhett Harris, Head of Manning  »Ο κόσμος αλλάζει και η ναυτιλία πρέπει να αλλάξει
                          Research της Drewry, και συνεχίζει: «Οι εργοδότες   μαζί του. Δομικές αλλαγές στην παροχή καυσίμων,
                          πρέπει να διασφαλίσουν ότι μια καριέρα στη θάλασσα   στην τεχνολογία και στις δεξιότητες του εργατικού
                          αποτελεί ελκυστική επιλογή για φιλόδοξους και καλά   δυναμικού θα καθορίσουν την κατεύθυνση της ναυτι-
                          εκπαιδευμένους ανθρώπους».                 λίας αυτή τη δεκαετία. Με ενθουσιασμό δηλώνω πως
                          Οι παγκόσμιες τιμές καταναλωτή αναμένεται να αυξη-  αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις κατάματα».
                          θούν άνω του 7% φέτος, πριν υποχωρήσουν στο 3%   Ο γενικός γραμματέας του ICS, Guy Platten, δήλωσε
                          για την υπό εξέταση περίοδο προς το 2027. Υπό αυτό   χαρακτηριστικά: «Με  χαρά καλωσορίζω  τον κ.
                          το πρίσμα, οι απολαβές των ναυτικών εκτιμάται ότι θα   Emanuele Grimaldi, επί σειρά ετών μέλος του διοικη-
                          αυξηθούν κατά 2,5% κάθε έτος κατά μέσο όρο από   τικού συμβουλίου, στη θέση του προέδρου. Τον εμπι-
                          το 1,5% φέτος. Ωστόσο, όπως υποστηρίζει η Drewry,   στεύομαι πλήρως και ανυπομονώ να συνεργαστούμε
                          θα καταγραφεί μεγάλη μεταβλητότητα αναλόγως του   για την πρόοδο του κλάδου της ναυτιλίας και για να
                          βαθμού, της εθνικότητας και του τύπου πλοίου.  υποστηρίξουμε τους ναυτικούς μας».
       Ο κ. Emanuele Grimaldi    «Η αύξηση των manning costs οδηγείται από τις
       και ο κ. Esben Poulsson.  μακροοικονομικές πληθωριστικές πιέσεις και την  ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
                                                                     ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
                                                                     Σύμφωνα με έκθεση του Xinhua και του Baltic
                                                                     Exchange για το 2021, η Σιγκαπούρη κατέχει την
                                                                     πρωτιά στη λίστα των σημαντικότερων ναυτιλιακών
                                                                     κέντρων του κόσμου. Και αυτό γιατί η Σιγκαπούρη
                                                                     αναπτύσσει συνεχώς τη ναυτιλιακή βιομηχανία της,
                                                                     δίνοντας βάση στην τεχνολογική πρόοδο, στα βιώ-
                                                                     σιμα καύσιμα των πλοίων, στην καινοτομία και στην
                                                                     εκπαίδευση της νέας γενιάς που επιθυμεί να σταδι-
                                                                     οδρομήσει στον κλάδο. Ταυτόχρονα, η πολιτεία συμ-
                                                                     βάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης
                                                                     πόλης-κράτους ως του σημαντικότερου ναυτιλιακού
                                                                     κέντρου, μέσω της ενίσχυσης της θαλάσσιας εφο-
                                                                     διαστικής αλυσίδας, της λιμενικής βιομηχανίας και
                                                                     των έξυπνων και πράσινων τεχνολογιών στα λιμάνια.


         24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29