Page 23 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 23

EN ΠΛΩ



 Γρηγορότερα η απεξάρτηση των βιομηχανιών  καλύπτονται κατά 100% με πιθανές παρεκκλίσεις   Το Κοινοβούλιο υποστηρίζει την πρόταση της Επι-  Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η πρό-
 από τα ορυκτά καύσιμα μέσω του ΣΕΔΕ  για τρίτες χώρες, όπου η κάλυψη θα μπορούσε να   τροπής σχετικά με το Ταμείο Εκσυγχρονισμού για τη   εδρος της ΕΕΕ, κ. Μελίνα Τραυλού, δήλωσε: «Το
 Το Κοινοβούλιο θέλει να αυξηθεί ο στόχος για   μειωθεί στο 50% υπό ορισμένες προϋποθέσεις.   βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τον εκσυγ-  Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το ψήφισμά του στέλνει
 μείωση των εκπομπών στους τομείς του ΣΕΔΕ  Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν επίσης να συμπε-  χρονισμό των ενεργειακών συστημάτων σε λιγότερο   ένα ηχηρό μήνυμα. Καταγράφει τη θέλησή του να
 από 61% που προτείνει η Επιτροπή σε 63% έως   ριληφθούν και άλλες εκπομπές αερίων του θερ-  εύπορα κράτη-μέλη. Το Ταμείο θα μπορούσε επίσης  προωθήσει λύσεις που λαμβάνουν υπόψη τις προ-
 το 2030, σε σύγκριση με το 2005. Αυτό πρέπει   μοκηπίου εκτός του CO₂, όπως το μεθάνιο και   να χρηματοδοτήσει διασυνοριακά έργα σε παρα-  τάσεις του ναυτιλιακού κλάδου ως στρατηγικού
 να επιτευχθεί με περαιτέρω εφάπαξ περικοπές  τα οξείδια του αζώτου. Το 75% των εσόδων που   μεθόριες περιοχές χαμηλής ανάπτυξης, οι οποίες   εταίρου της ΕΕ».
 της ενωσιακής ποσότητας δικαιωμάτων που δια-  προέρχονται από τον πλειστηριασμό ναυτιλιακών   διαφορετικά δεν θα ήταν επιλέξιμες για χρηματο-  Η ναυτιλιακή κοινότητα καλεί το Συμβούλιο της ΕΕ
 τίθενται, σε συνδυασμό με αύξηση της ετήσιας   δικαιωμάτων θα πρέπει να διατίθεται σε ταμείο   δότηση. Το Κοινοβούλιο επιμένει ότι μόνο τα κρά-  να υποστηρίξει την ορθή εφαρμογή της αρχής «ο
 μείωσης των δικαιωμάτων σε 4,4% έως το τέλος   για τους ωκεανούς για τη στήριξη της μετάβασης   τη-μέλη που έχουν εγκρίνει νομικά δεσμευτικούς  ρυπαίνων πληρώνει», καθώς και την πρόταση δημι-
 του 2025, σε 4,5% από το 2026 και σε 4,6% από   σε έναν ενεργειακά αποδοτικό και ανθεκτικό στην   στόχους για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας   ουργίας ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.
 το 2029.  κλιματική αλλαγή ναυτιλιακό τομέα της ΕΕ. Το   έως το 2050 και μέτρα για τη σταδιακή κατάργηση   Η ΕΕΕ τονίζει, επίσης, ότι οι περιβαλλοντικές
 Το  Κοινοβούλιο  επιθυμεί  να  θεσπιστεί  ένα   Κοινοβούλιο επιθυμεί επίσης να συμπεριληφθεί η   όλων των ορυκτών καυσίμων θα πρέπει να είναι επι-  αρχές που έχουν θεσπιστεί βάσει του άρθρου 191
 σύστημα «bonus-malus» προκειμένου να δοθούν   αποτέφρωση αστικών αποβλήτων στο ΣΕΔΕ από   λέξιμα. Επιπλέον, η πρόσβαση στο Ταμείο θα πρέπει   παράγραφος 2 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της
 κίνητρα στους φορείς με τις καλύτερες επιδόσεις   το 2026.  να εξαρτάται από τον σεβασμό του κράτους δικαίου.  Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) θα πρέπει επίσης να
 και στην καινοτομία, καθώς και να ανταμείβονται   Το Κοινοβούλιο αύξησε σημαντικά το μέγεθος του   εφαρμόζονται δεόντως στον Κανονισμό FuelEU
 οι πλέον αποδοτικές εγκαταστάσεις σε έναν τομέα   Στοχευμένη αλληλεγγύη και στήριξη  νέων   Ταμείου Καινοτομίας (που θα μετονομαστεί σε  Maritime. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο οι προμηθευ-
 με πρόσθετα δωρεάν δικαιώματα. Όσοι δεν εφαρ-  τεχνολογιών  Ταμείο Επενδύσεων για το Κλίμα), το οποίο στηρί-  τές καυσίμων («επιμερισμός της ευθύνης») αλλά και
 μόζουν τις συστάσεις των ενεργειακών ελέγχων ή   Το ΣΕΔΕ θα αποφέρει έσοδα που θα χρησιμοποι-  ζει την καινοτομία σε τεχνολογίες που συμβάλλουν   οι commercial operators των πλοίων θα πρέπει να
 των πιστοποιημένων ενεργειακών συστημάτων ή   ηθούν για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης   σημαντικά στην απαλλαγή των τομέων του ΣΕΔΕ   έχουν την υποχρέωση να συμμορφώνονται με τον
 δεν καταρτίζουν σχέδιο απαλλαγής των εγκατα-  μέσω της στήριξης τεχνολογιών που συμβάλλουν   από τις εκπομπές άνθρακα.  Κανονισμό FuelEU Maritime.
 στάσεών τους από εκπομπές άνθρακα θα χάνουν   στην εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων και στη   Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι πλήρως προσηλω-
 μέρος ή ακόμα και το σύνολο των δωρεάν δικαι-  μείωση της ρύπανσης. Το Κοινοβούλιο επιθυμεί   Η τοποθέτηση της ναυτιλιακής κοινότητας  μένοι στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και θα
 ωμάτων τους.  ένα σαφώς καθορισμένο μερίδιο των εσόδων από   Mε ανακοίνωσή της η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών   συνεχίσουν να παρέχουν ουσιαστική συμβολή στους
 Όπως έχει ζητήσει επανειλημμένα το Κοινοβούλιο,   πλειστηριασμούς του ΣΕΔΕ να χρησιμοποιείται ως   (ΕΕΕ) χαιρέτισε τις βελτιώσεις που εισήχθησαν στο   υπευθύνους διαμόρφωσης της ναυτιλιακής πολιτι-
 το ΣΕΔΕ θα επεκταθεί πλέον και στις θαλάσσιες   ίδιος πόρος για τη χρηματοδότηση του γενικού   κείμενο της πρότασης αναθεώρησης της Οδηγίας   κής στην ΕΕ για την επίτευξη αυτού του σκοπού,
 μεταφορές. Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν να  προϋπολογισμού της ΕΕ. Τόσο η ΕΕ όσο και τα   EU ETS για τον ναυτιλιακό τομέα, οι οποίες υπο-  καταλήγει η ανακοίνωση.
 καλύψουν το 100% των εκπομπών των δρομολο-  κράτη-μέλη πρέπει να δαπανήσουν όλα τα έσοδά   στηρίζονται από τη συντριπτική πλειοψηφία, κατα-  Την ίδια ώρα, η ECSA εξέφρασε την ικανοποίησή
 γίων εντός ΕΕ από το 2024 και το 50% των εκπο-  τους από το ΣΕΔΕ (I + II) για τη δράση για το   γράφοντας διακομματική πολιτική συναίνεση στις  της για την υποστήριξη του Συμβουλίου για την
 μπών των δρομολογίων από και προς την ΕΕ από   κλίμα ή για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και   ψηφοφορίες στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοι-  υποχρεωτική μετακύλιση του κόστους του ETS
 το 2024 έως το τέλος του 2026. Από το 2027,   την επανειδίκευση των εργαζομένων που ενδέχε-  νοβουλίου.  στον εμπορικό διαχειριστή του πλοίου (ναυλωτής),
 οι εκπομπές από όλα τα ταξίδια θα πρέπει να  ται να επηρεαστούν από την πράσινη μετάβαση.  Κατόπιν του αποτελέσματος των ψηφοφοριών στην   η οποία υποστηρίζει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώ-

 Service  Repairs  Spares  Mechanical exellence
         for green         power solutions!







 23, Voriou Ellados Str. & 5, Ifestou Str.,  Reasons to choose us:         5-7, Ifestou Str. & 23, Voriou Ellados Str.



 Skaramangas, Chaidari, Athens                                             Skaramangas - Chaidari, 124 62
                                                                           Athens, Greece / Hellas, E.U.
 ◦



 124 62   Greece/Hellas, E.U.  Experience — Commitment — Knowledge         T.: (+30) 210 43 19 233
 Τ.: (+30) 210 400 27 25
 Quality — Technical equipment                                             44, Mikalis Str. Piraeus, 185 40

 Fαx: (+30) 210 400 57 09                                                  Greece / Hellas, E.U.

                                                                                         4

 Safety — Liability — Consistency                                          T. (+30) 210 42 22 92-3
                                                                                            ,
                                                                           54-56, Schistou Avenue Perama
 Worldwide service
 www.turbogeneral.com                                                      Piraeus, 188 63 , Greece / Hellas, E.U.



                                                                           T.: (+30) 216 80 93 818
 www.ageneralgroup.com
 sales@turbogeneral.com                                                    www.get.com.gr
                                                                           www.ageneralgroup.com
 request@turbogeneral.com                                                  info@get.com.gr
                                                                                                            VSL
 Member of:                                                                              Member of:         1ST SEAMEN COMMUNITY
 22  g eneral                                                                               g  eneral        23
 roup of companies                                                                             roup of companies
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28