Page 18 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 18
EN
Ψίθυροι και απόηχοι
στις ναυτιλιακές πρωτεύουσες
ΠΛΩ
ΝΑΥΛΑΓΟΡΕΣ: Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Στα LNG carriers κατεγράφησαν διαφο-
ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ρετικά πρόσημα ανάμεσα στους ναύλους
Σε ιδιαίτερα ανοδικά επίπεδα κινήθηκαν μικρής και μεγάλης διάρκειας. Οι short-
οι ναυλαγορές το α΄ εξάμηνο του 2022, term ναύλοι για ένα LNGC μεταφορι-
όπως προκύπτει από πρόσφατο report της κής ικανότητας 160.000 κ.μ. ήταν στα
Clarksons. $48.885/ημέρα, σημειώνοντας πτώση
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο σχετικός δεί- 29% συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαε-
κτης ClarkSea, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τίας. Δεδομένης της σημαντικότητας του
τους ημερήσιους ναύλους των bulkers, των LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα τα
tankers, των containerships και των gas επόμενα έτη, οι προοπτικές είναι θετικές
carriers, κατά μέσο όρο ήταν στα $38.844/ για τον κλάδο. κράτηση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων εμπόριο, κυρίως μέσω των αυξήσεων
ημέρα, αυξημένος κατά 7% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο διαδραμάτισε ο μεγάλος στις τιμές», σημειώνεται στην έκθεση.
το β΄ εξάμηνο του 2021 και κατά 157% Η ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ όγκος παραγγελιών πλοίων υψηλής αξίας, Στα επιμέρους στοιχεία, τα επίπεδα
συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας. ΤΟΥ ΝΑΥΠΗΓΙΚΟΥ ΣΤΙΒΟΥ όπως LNG carriers και containerships. αύξησης του εμπορίου ήταν ισχυρά σε
Αναφορικά με τα containerships, οι ναύλοι Στη ναυπηγική κορυφή αναρριχήθηκαν το Τέλος, το υπουργείο πρόσθεσε ότι η επί- όλες τις γεωγραφικές περιοχές, ωστόσο
κινήθηκαν σε παρεμφερή επίπεδα συγκρι- α΄ εξάμηνο του 2022 τα νοτιοκορεατικά δοση των ναυπηγείων της χώρας εκτιμά- στην Ανατολική Ασία και στον Ειρηνικό
τικά με το β΄ εξάμηνο του 2021 και τα ναυπηγεία, εξασφαλίζοντας περισσότερες ται ότι θα παραμείνει ισχυρή και στο β΄ οι αυξήσεις ήταν μικρότερες.
charter earnings διαμορφώθηκαν κατά παραγγελίες, σε όρους χωρητικότητας, σε εξάμηνο, λόγω της ολοένα αυξανόμενης
μέσο όρο στα $85.731/ημέρα, σύμφωνα σύγκριση με τα κινεζικά. ζήτησης για φιλικά στο περιβάλλον πλοία ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΚΟΠΕΛΟΙ
με τα δεδομένα της Clarksons. Οι βρα- Όπως αναφέρει δημοσίευμα του νοτιοκο- και λόγω της προγραμματισμένης παραγ- ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
χυπρόθεσμες εκτιμήσεις περιλαμβάνουν ρεατικού πρακτορείου ειδήσεων Yonhap, γελίας του Κατάρ για LNG carriers. Οριακή είναι η βελτίωση που καταγράφε-
αύξηση του στόλου κατά 8%, επιβράδυνση τα εγχώρια ναυπηγεία εξασφάλισαν ται στη ναυτική κίνηση, όπως προκύπτει
της παγκόσμιας οικονομίας και χαλάρωση παραγγελίες για πλοία συνολικής χωρη- ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΡΕΚΟΡ Η ΑΞΙΑ από τον δείκτη Neptune Declaration
της συμφόρησης. τικότητας 9,79 εκατ. CGTs (compensated ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Crew Change Indicator Ιουλίου. Ο εν
Στα bulkers, τα earnings μειώθηκαν το α΄ gross tons) το α΄ εξάμηνο του 2022, οι Στα επίπεδα ρεκόρ των $7,7 τρισ. λόγω δείκτης βασίζεται σε δεδομένα που
εξάμηνο στα $24.440/ημέρα συγκριτικά οποίες αντιστοιχούν στο 45,5% των συνο- ανήλθε το α΄ τρίμηνο του 2022 η αξία παρέχουν δέκα διαχειρίστριες εταιρείες
με τα $32.519/ημέρα το β΄ εξάμηνο του λικών. του παγκόσμιου εμπορίου, σύμφωνα με για 100.000 και πλέον ναυτικούς. Συγκε-
2021. Ωστόσο, παρά την πτώση, ήταν τα Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα κινεζικά έκθεση της UNCTAD. κριμένα, τα δεδομένα για τον Ιούνιο δεί-
δεύτερα υψηλότερα σε επίπεδο εξαμήνου ναυπηγεία, τα οποία εξασφάλισαν παραγ- Η αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων χνουν ότι το ποσοστό των ναυτικών που
από το 2008. γελίες για πλοία συνολικής χωρητικότητας κατά κύριο λόγο είχε ως αποτέλεσμα η παρέμειναν στα πλοία, έχοντας ωστόσο
Ιδιαίτερα ισχυρή ήταν η ναυλαγορά των 9,35 εκατ. CGTs (43% των συνολικών). αξία του εμπορίου το α΄ τρίμηνο φέτος ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους, υπο-
product tankers το εν λόγω χρονικό διά- Σημειώνεται ότι η τελευταία φορά που τα να είναι αυξημένη κατά $1 τρισ. συγκρι- χώρησε στο 4,2% από το 4,3%. Την ίδια
στημα, ωστόσο στα μεγαλύτερα μεγέθη κινεζικά ναυπηγεία απώλεσαν τον θρόνο τικά με το α΄ τρίμηνο του 2021 και κατά ώρα, το ποσοστό των ναυτικών που
(VLCC) η εικόνα ήταν διαφορετική και των νέων παραγγελιών α΄ εξαμήνου ήταν $250 εκατ. σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο παραμένουν στα πλοία πάνω από έντεκα
συνεχίστηκε η καθοδική πορεία του 2021. το 2018, οπότε και είχαν επικρατήσει τα του 2021. μήνες είναι σταθερό στο 0,3%.
Η αύξηση της προσφοράς πετρελαίου νοτιοκορεατικά. Τις αντίστοιχες περιόδους Για το β΄ τρίμηνο του 2022, η UNCTAD Στο μέτωπο των εμβολιασμών, ο πρόσφα-
και οι μεταβολές στα trade patterns τα έτη 2019, 2020 και 2021, η Κίνα βρέ- αναμένει η αξία του εμπορίου να έχει τος δείκτης καταδεικνύει ότι αθροιστικά
θα δώσουν ώθηση στη ναυλαγορά των θηκε στην πρώτη θέση παγκοσμίως. ακολουθήσει την ανοδική της τάση, αλλά το ποσοστό των ναυτικών που συμμετέ-
πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, εκτιμά Το αρμόδιο υπουργείο της Νότιας Κορέας με μικρότερο ρυθμό. «Ο πόλεμος στην χουν στο δείγμα και έχουν εμβολιαστεί
η Clarksons. ανακοίνωσε ότι σημαντικό ρόλο στην επι- Ουκρανία θα αρχίσει να επηρεάζει το ανήλθε στο 89,3% έναντι 86,2%.
18 19