Page 72 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 72
Καμία διαφοροποίηση στις εμπορικές
σχέσεις μεταξύ των δύο μεγαλύτερων
οικονομιών του πλανήτη
Είναι δελεαστικό για πολλούς να κατηγορούν τον
προηγούμενο ένοικο του Λευκού Οίκου για όλα τα δεινά της
ανθρωπότητος –από το προπατορικό αμάρτημα μέχρι την
πανδημία–, αλλά δεν πιστεύω ότι η νίκη της κεντροαριστεράς
στις ΗΠΑ είναι αυτό που διαμόρφωσε το σημερινό τοπίο
στις ναυτιλιακές αγορές.
Πράγματι, επί προεδρίας Ντόναλντ Τραμπ (και πιο συγκεκριμένα από τον
Ιούλιο του 2018) επεβλήθησαν δασμοί στις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ
ΗΠΑ και Κίνας, δικαίως κατά τη γνώμη μου, αφού σκοπό είχαν να αντιμε-
τωπισθεί το εμπορικό έλλειμμα, που εν μέρει οφείλεται και σε αθέμιτες
πρακτικές από την πλευρά της Κίνας (επιδοτήσεις προϊόντων χάλυβα και
αλουμινίου, χειραγώγηση του νομίσματός της, κ.ά.), οι οποίες όντως επηρέ-
ασαν αρνητικά τη ναυλαγορά.
Ακολούθησε μια σειρά ανακοινώσεων/απειλών, αλλά και μέτρων (τελωνει-
ακών δασμών) από τις ΗΠΑ προς την Κίνα, όπως και αντίμετρων από την
κινεζική πλευρά.
Η κορύφωση αυτού του εμπορικού πολέμου έλαβε χώρα την 1η Σεπτεμβρί-
ου του 2019, όταν οι ΗΠΑ προχώρησαν κανονικά στην από μηνών εξαγγελ-
θείσα απειλή τους για εφαρμογή δασμών σε εξ ανατολών εισαγωγές ύψους
Tου Γιάννη Συρίγου, $125 δισ. (επιπλέον των όσων είχαν έως τότε επιβάλει).
Chief Financial Officer της Iolcos Hellenic Maritime Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ φάνηκε να φέρνει τα επιθυμητά απο-
Enterprises Co. Ltd. τελέσματα: στο πλαίσιο της συνόδου των G20, μετά από συνάντηση του
70