Page 67 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 67

τους διαχειριστές όσο και από τους
                                                                            νηογνώμονες ή τις σημαίες) γίνεται από
                                                                            δύσκολη έως μερικές φορές αδύνατη.
                                                                            Παράλληλα, οι ημερομηνίες λήξης των
                                                                            πιστοποιητικών δεν έχουν ιδιαίτερα
                                                                            περιθώρια ελαστικότητας, οπότε
                                                                            δημιουργούνται αδιέξοδα. Βλέπουμε πλέον
                                                                            και το φαινόμενο να γίνονται επιθεωρήσεις
                                                                            εκ του μακρόθεν, με τεχνικά μέσα.
                                                                        •   Προγραμματισμός άλλων πιστοποιήσεων.
                                                                            Ομοίως, υπάρχει η δυσκολία για
                                                                            την επιβίβαση επιθεωρητών πάσης
                                                                            προελεύσεως, καθότι τα πλοία πλέον
                                                                            επιθεωρούνται από πληθώρα οργανισμών
                                                                            και τεχνικών.
                                                                        •   Παράδοση ανταλλακτικών και εφοδίων.
                                                                            Με τις συνεχείς αλλαγές στο δρομολόγιο
                                                                            του πλοίου για να εξυπηρετηθούν τα
                                                                            ανωτέρω, έχει γίνει δύσκολος και ο
                                                                            προγραμματισμός αποστολών εφοδίων και
                                                                            ανταλλακτικών. Πολλές φορές υπάρχουν
                                                                            και επιπλέον καθυστερήσεις σε αυτές τις
                                                                            αποστολές λόγω τοπικών κανονισμών.

            Λόγω της δυσκολίας μετακινήσεων ατόμων και μεταφοράς υλικών, δημιουρ-  Οι διαχειρίστριες εταιρείες θα πρέπει
            γήθηκαν πολλαπλά εμπόδια σε καθημερινές διαδικασίες. Μάθαμε λοιπόν  εφεξής να μάθουν να ζουν με την υψηλή
            ακόμα καλύτερα (όσοι από εμάς δεν είχαν εμπεδώσει) να προγραμματίζου-  μεταβλητότητα της ναυλαγοράς και την
            με τις κινήσεις μας νωρίτερα και να γίνουμε πιο εφευρετικοί στην εξεύρεση  αβεβαιότητα που ενδέχεται να επιφέρουν
            λύσεων. Κάποια από τα καθημερινά operations που έγιναν πιο περίπλοκα  στη λειτουργία τους «σοκ» όπως της
            είναι:                                                      πανδημίας;
            •   Αλλαγές πληρωμάτων. Με διαφορετικούς κανονισμούς όχι μόνο   Οι ναυτιλιακές εταιρείες παραδοσιακά έχουν
                από λιμάνι σε λιμάνι αλλά και από τη μία εβδομάδα στην επόμενη   μάθει να λειτουργούν σε ένα περιβάλλον συνε-
                για τη μετακίνηση ανθρώπων, το θέμα της αντικατάστασης των   χώς μεταβαλλόμενο και με αβέβαιη πρόβλεψη
                πληρωμάτων έγινε ένα πολύπλοκο παζλ. Προέκυψε η ανάγκη για   του μέλλοντος. Η ευελιξία και η εφευρετικότητα
                παρεκτροπές από την προγραμματισμένη πορεία των πλοίων και   είναι απαραίτητα εφόδια για την επιβίωση στη
                καθυστερήσεις, κάτι που οι ναυλωτές δεν αντιμετωπίζουν με καθόλου   ναυτιλιακή αγορά. Επομένως, τέτοιου είδους
                θετικό πνεύμα, καθότι έχει άμεσο οικονομικό αντίκτυπο στο κόστος   «σοκ» είναι διαχειρίσιμα, καθότι δημιουργούν
                εκμετάλλευσης του πλοίου που πληρώνουν για να έχουν στη   κοινά εμπόδια σε όλους και λύσεις βρίσκονται και
                διάθεσή τους. Προκύπτουν καθημερινά διαφωνίες, καθότι κάποια   διαδίδονται γρήγορα.
                λιμάνια, π.χ. της Αυστραλίας, πιθανόν να επιβάλουν detention σε   Όσον αφορά όμως το κομμάτι της ναυλαγοράς,
                πλοία που έχουν πληρώματα που έχει λήξει η σύμβασή τους και δεν   βιώνουμε μια μεγάλη δομική αλλαγή τα τελευταία
                έχουν αντικατασταθεί, συγχρόνως όμως οι ναυλωτές δεν δέχονται   είκοσι χρόνια. Παραδοσιακά, η αγορά του ξηρού
                την παρεκτροπή από το προγραμματισμένο δρομολόγιο για να   φορτίου είχε έναν μεγάλο κατακερματισμό, με
                μπορέσουν να γίνουν αλλαγές.                            συνέπεια οι ενέργειες του κάθε κέντρου αποφά-
            •   Εμπορική εκμετάλλευση. Με κανονισμούς καραντίνας σε     σεων να επηρεάζουν λίγο το επίπεδο της ναυλα-
                κάποια λιμάνια σε πλοία που προέρχονται από λιμάνια με υψηλή   γοράς. Καμία εταιρεία ή ναυλωτής δεν μπορούσε
                μολυσματικότητα, το πρόγραμμα των πλοίων τροποποιείται για την   να επηρεάσει την αγορά σημαντικά και για μεγά-
                αποφυγή καθυστερήσεων. Δημιουργούνται περιοχές υψηλού ρίσκου,   λο χρονικό διάστημα. Η Κίνα όμως εξελίχθηκε
                όπου πολλοί εφοπλιστές αρνούνται να περιλάβουν στο δρομολόγιο,   σε μια οικονομία που εμπλέκεται σε πάνω από το
                με αποτέλεσμα τα ναύλα να διαφοροποιούνται και με ένα νέο   ένα τρίτο της διακίνησης πρώτων υλών και τελι-
                κριτήριο.                                               κών προϊόντων παγκοσμίως. Συγχρόνως είναι και
            •   Προγραμματισμός επισκευών.  Όχι μόνο κάποια λιμάνια με   μια οικονομία που σε μεγάλο βαθμό ελέγχεται
                επισκευαστικές βάσεις μπαίνουν σε κόκκινες ζώνες και κάποια   κεντρικά, αν όχι άμεσα, τότε σίγουρα έμμεσα. Οι
                αρνούνται να δεχτούν πλοία που προέρχονται από περιοχές   αποφάσεις της κυβέρνησης της Κίνας να μποϊ-
                υψηλού ρίσκου, αλλά και η μετάβαση επιθεωρητών (τόσο από   κοτάρει τα σιτηρά της Αμερικής ή το κάρβουνο
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72