Page 74 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 74
Δυναμική επάνοδος
της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου
Οι εκτιμήσεις μας για ένα δυνατό πρώτο μισό του έτους Ένα από τα θεμελιώδη στοιχεία στα οποία κανείς
πράγματι επιβεβαιώθηκαν, με τα ναύλα που αποκόμισαν στρέφεται στην προσπάθεια ανάλυσης της ναυ-
τα πλοία ξηρού φορτίου κατά το διάστημα τούτο να είναι λαγοράς είναι η δυναμική προσφοράς και ζήτη-
εντυπωσιακά. Ο Baltic Dry Index έκλεισε το πρώτο μισό του σης του σιδηρομεταλλεύματος, το οποίο καλύ-
2021 στις 3.383 μονάδες, σημειώνοντας θεαματική αύξηση της πτει περί τα τρία τέταρτα της απασχόλησης των
τάξης του 146%, συγκρινόμενος με την τιμή του δείκτη στις μεγαλύτερων πλοίων τύπου Capesize.
αρχές του έτους και αυξημένος κατά 88% σε σχέση με τις Η Κίνα, ως ο κύριος καταναλωτής σιδηρομεταλ-
περσινές τιμές της ίδιας περιόδου, αποτυπώνοντας έτσι την λεύματος, επέδειξε εντυπωσιακή ζήτηση, κάτι
που προκάλεσε αλυσιδωτές αντιδράσεις τόσο
ισχυρή ορμή που έλαβε η ναυλαγορά κατά το διάστημα αυτό. στην τιμή του εμπορεύματος, το οποίο έχει
εκτοξευτεί πάνω από τα US$200/t, όσο και στον
συνολικό όγκο φορτίων (οι κινεζικές εισαγωγές
αυξήθηκαν κατά 6%) και, συνεπώς, στα ναύλα των
Capes, τα οποία κατά τον χρόνο συγγραφής του
άρθρου εισπράττουν άνω των US$30.000 ημερη-
σίως κατά μέσο όρο.
Παρά την καλά ενορχηστρωμένη προσπάθεια της
κινεζικής κυβέρνησης για περιορισμό της παρα-
γωγής χάλυβα καθώς και των εισαγωγών της πρώ-
της ύλης του σιδηρομεταλλεύματος, με απώτερο
σκοπό τον έλεγχο της τιμής του εμπορεύματος
και τη συνεπακόλουθη εξαγωγή συναλλάγματος,
τούτο δεν φαίνεται να κατέστη δυνατό.
Της Σέβης Κατέμογλου, Τα δημοσιονομικά πακέτα στήριξης της κινεζι-
Ιδρύτριας της EastGate Shipping κής οικονομίας στον απόηχο της πανδημίας και
72