Page 112 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 112
Ο ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
γούν πλήρως με αμμωνία ουδέτερη από άνθρακα. ως καύσιμο το οποίο θα αναμειγνύεται με
Η Wärtsilä προχώρησε στην κατασκευή τετρά- το φυσικό αέριο ή το πετρέλαιο (drop-
χρονης μηχανής που χρησιμοποιεί πετρέλαιο, in) σε πλοίο με μηχανή διπλού καυσίμου
αναμειγνύοντάς το με μικρή ποσότητα αμμω- (Diesel – LNG), θα πρέπει να υπάρχουν
νίας. Κατά την εταιρεία, το σημείο εκκίνησης τρεις διαφορετικοί τύποι δεξαμενών
είναι η χρήση μιας μικρής ποσότητας αμμωνίας, καυσίμου και συστημάτων χειρισμού
ενώ παράλληλα διατηρείται η ίδια απόδοση στη καυσίμων επί του πλοίου LNG, diesel
μηχανή όπως αυτή του πετρελαίου. Στη συνέχεια, και αμμωνίας.
αυξάνοντας την αναλογία αμμωνίας, θα καταβλη- • Το κόστος για τη χρήση της αμμωνίας
θεί η προσπάθεια προοδευτικά να βελτιστοποιη- ως καυσίμου θα εκτιμηθεί απόλυτα όταν
θεί η απόδοση της μηχανής με αυτό το καύσιμο. συμπεριληφθεί στον Διεθνή Κώδικα για
Παραμένουν όμως άλυτα τα παρακάτω ζητήματα: τα πλοία που χρησιμοποιούν αέρια ή άλλα
• Η επίδραση του αυξημένου βάρους της χαμηλού σημείου ανάφλεξης καύσιμα
αποθήκευσης καυσίμων. Σε συνδυασμό με (International Code of Safety for Ships
τη χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα και το using Gases or other Low Flashpoint
χαμηλότερο επιτρεπόμενο όριο φόρτωσης Fuels – IGF) της SOLAS για τα καύσιμα
σε σύγκριση με τα τρέχοντα καύσιμα, αυτό χαμηλού σημείου ανάφλεξης, παρέχοντας
θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο εύρος μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με τις
λειτουργίας των πλοίων που τροφοδοτούνται απαιτήσεις που πρέπει να συμμορφώνονται.
με αμμωνία. Έτσι, ενώ μπορεί να είναι Προς το παρόν, ο κώδικας καλύπτει μόνο
εύκολο να χρησιμοποιηθούν τα πλοία που το ΥΦΑ και τη μεθανόλη, ενώ δεν υπάρχει
τροφοδοτούνται με Υγροποιημένο Φυσικό μέχρι σήμερα επίσημο χρονοδιάγραμμα για
Αέριο (LNG) για την αλλαγή στην αμμωνία, να συμπεριληφθεί η αμμωνία.
η προετοιμασία για τις επιχειρησιακές Σύμφωνα με τον κώδικα IGF, πρέπει να πραγμα-
επιπτώσεις είναι πιο δύσκολη. τοποιηθεί εκτίμηση κινδύνου (Risk Assessment)
• Οι κανονισμοί δεν έχουν ακόμη για να επιβεβαιωθεί ότι έχουν εντοπιστεί όλοι οι
προσδιορίσει την πίεση και τη θερμοκρασία κίνδυνοι από τη χρήση του καυσίμου χαμηλού
στην οποία η αμμωνία πρέπει να σημείου ανάφλεξης για το προσωπικό του πλοί-
αποθηκεύεται στο πλοίο. Η αμμωνία μπορεί ου, το περιβάλλον και την αντοχή και την ακεραι-
είτε να συμπιεστεί είτε να διατηρηθεί σε ότητα του πλοίου. Αναλυτικότερα περιλαμβάνει:
κρυογονική υγρή μορφή κοντά στην πίεση • Εξοπλισμό εγκατεστημένο στο πλοίο για
του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με ενδείξεις παραλαβή, αποθήκευση και μεταφορά
από τη χρήση της αμμωνίας σε μηχανές του καυσίμου σε μηχανή, ηλεκτρομηχανή,
της Wärtsilä και την εκτίμηση κινδύνου, λέβητες και άλλα βοηθητικά μηχανήματα.
η κρυογονική αποθήκευση θεωρείται • Εξοπλισμό για τον έλεγχο της λειτουργίας.
ασφαλέστερη κατά την ανάλυση των • Εξοπλισμό για ανίχνευση, συναγερμό και
συνεπειών μιας πιθανής διαρροής. έναρξη ενεργειών ασφαλείας.
• Εξοπλισμό εξαερισμού και λειτουργιών
εκτός των διαδικασιών.
• Συσκευές και διατάξεις πυρόσβεσης για
την προστασία από πυρκαγιά, επαφή με
καύσιμα.
• Εξοπλισμό καθαρισμού και αδρανοποίησης
αγωγών καυσίμου
Ενώ υπάρχουν πολλοί τομείς ακόμα στους οποί-
ους απαιτείται περαιτέρω σαφήνεια, συμπερι-
λαμβανομένου του κόστους, της διαθεσιμότητας
του καυσίμου, του χειρισμού του καυσίμου στο
πλοίο και των κανονιστικών απαιτήσεων, είναι
ήδη σαφές ότι οι μηχανές που ήδη κατασκευάζο-
νται είναι σε θέση να χειριστούν την αμμωνία, εάν
οι παραπάνω παράγοντες τελικά το καθιστούν
• Η ανάπτυξη της αμμωνίας ως καυσίμου θα βιώσιμη επιλογή. Αν τελικά, σε συνδυασμό με
έχει σημαντικό αντίκτυπο στον χειρισμό το όφελος των μηδενικών εκπομπών, η αμμωνία
των καυσίμων πάνω στο πλοίο. Για εισαχθεί ως ένα βιώσιμο εναλλακτικό καύσιμο,
παράδειγμα, εάν η αμμωνία χρησιμοποιείται μένει να το δούμε.
110