Page 109 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 109

ται σε σχέση με τον εξοπλισμό, τις διαδικασίες  για τη μεταφορά φορτίων έργου είναι πολύ συνη-
            και τον ανθρώπινο παράγοντα.            θισμένη ειδικά σε περιπτώσεις που πρέπει να
            Αυτή η προσέγγιση θα επιτρέψει την ολοκλήρωση  καλυφθεί ο νεκρός ναύλος (dead freight).
            των επιθεωρήσεων αποτελεσματικότερα, παρέ-  Το φορτίο του έργου συνήθως αποτελείται από
            χοντας πιο λεπτομερή δεδομένα για τον εντοπι-  ολόκληρο ή μέρος ενός έργου που κατασκευάζεται
            σμό και την αντιμετώπιση των βασικών αιτίων των  κάπου στον κόσμο,  π.χ.  σταθμοί  παραγωγής  ηλε-
            ελλείψεων ή των προβλημάτων επί του πλοίου. Η  κτρικής ενέργειας, ανεμογεννήτριες, εγκαταστάσεις
            χρήση συσκευών tablet θα επιτρέπει επίσης στους  πετρελαίου και φυσικού αερίου, λιμενικές εγκατα-
            επιθεωρητές να υποβάλουν φωτογραφικά αποδει-  στάσεις και εγκαταστάσεις εξόρυξης, βαρέα μηχανή-
            κτικά στοιχεία για να υποστηρίζουν τα ευρήματα  ματα, λέβητες και σωλήνες μεγάλης διαμέτρου, κ.λπ.
            με κάλυψη από GPS και αυτόματη καταγραφή των  Αναλυτικότερα, φορτία έργου μπορεί να είναι:
            χρόνων έναρξης και λήξης της επιθεώρησης. Οι  •   Μέρη από εγκαταστάσεις πετρελαίου,
            βελτιωμένες διαδικασίες θα διασφαλίσουν μεγα-  φυσικού αερίου και πετροχημικών, όπως
            λύτερη διαφάνεια και έλεγχο για τον OCIMF και   δεξαμενών, λεβήτων, πύργων διυλιστηρίων,
            άλλα μέρη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, με   εξοπλισμού αντιδραστήρων, γεώτρησης και
            αυστηρές απαιτήσεις συμμόρφωσης             αντλιών.
            Η αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος  •   Εξοπλισμός ή μέρη έργων ανανεώσιμης
            από το SIRE 2.0 είναι μια καινοτομία που επιτρέ-  ενέργειας, όπως πτερυγίων
            πει οι επιθεωρήσεις να πραγματοποιούνται σε   ανεμογεννητριών, πύργων και γεννητριών,
            πραγματικό χρόνο και για έναν ακόμα λόγο. Οι   παλιρροιακών και φωτοβολταϊκών πινάκων.
            διαδικασίες επιθεώρησης τυποποιούνται απόλυ-  •   Εξοπλισμός χειρισμού και κατασκευής
            τα εφόσον ο επιθεωρητής καλείται να εκτελέσει   λιμένων, όπως γερανοί, πλατφόρμες
            την επιθεώρηση με αποδεικτικά στοιχεία, όχι   προβλητών, και σημαντήρων πρόσδεσης
            κατά το δοκούν και την προσωπική του προσέγ-  (single buoy mooring).
            γιση σε ό,τι αφορά την ασφάλεια. Δεν ήταν λίγες  •   Πλωτά φορτία, όπως ρυμουλκά, μικρά
            οι φορές μέχρι σήμερα που το ίδιο πλοίο, μετά   πλοία, φορτηγίδες, σκάφη αναψυχής και
            από επιθεώρηση με το ίδιο πρόγραμμα αλλά από   άλλα μικρά σκάφη.
            διαφορετικούς επιθεωρητές, είχε διαφορετικά  •   Εξοπλισμός, εργαλεία ή μηχανήματα
            αποτελέσματα.  Οι  διαχειριστές  πλοίων,  λοιπόν,   σχεδιασμένα για εγκατάσταση ή για χρήση
            πρέπει  να  χαιρετίσουν  την  εφαρμογή  του  νέου   σε κατασκευές.
            εξελιγμένου προγράμματος, διότι μπορούν να  Το φορτίο εξοπλισμού (equipment cargo) περι-
            έχουν μια δίκαιη επιθεώρηση για τα πλοία τους.  λαμβάνει κυρίως χαλύβδινες κατασκευές, οχήμα-
                                                    τα, περιστροφικά τρυπάνια, φορητές δεξαμενές,
            Φορτία έργου (project cargoes) και      τροχούς καλωδίων, εκσκαφείς, γερανούς, θήκες
            εξοπλισμού (equipment cargoes): Πρακτικές   κόντρα πλακέ και εμπορευματοκιβώτια.
            ασφαλούς μεταφοράς όταν μεταφέρονται    Το φορτίο του εξοπλισμού ποικίλλει λόγω του
            από κοινά πλοία (general cargo, handysize   ακανόνιστου μεγέθους, του σχήματος και του
            bulk carriers)                          βάρους του.  Ένα μικρό κομμάτι φορτίου μπορεί
                                                    να είναι μικρότερο από έναν τόνο, ενώ ένα μεγά-
            Ο Κώδικας Ασφαλούς Πρακτικής για την απο-  λο κομμάτι μπορεί να υπερβαίνει τους 20 τόνους.
            θήκευση και την ασφαλή έχμαση του φορτίου  Τα περισσότερα φορτία εξοπλισμού είναι μη
            (Code of Safe Practice for Cargo Stowage and  συσκευασμένα φορτία, μερικά έχουν απλή πλα-
            Securing – the CSS Code) καθορίζει τις ανωτέρω  στική συσκευασία, κόντρα πλακέ ή μεταλλικό
            διαδικασίες για πολλά κοινά φορτία, εντούτοις  περίβλημα, κ.λπ. Αυτή η συσκευασία είναι συχνά
            δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες για το σύνολο ή  πολύ λεπτή και σπάει πολύ εύκολα λόγω ανεπαρ-
            μέρος του έργου φορτία (project cargoes – φορ-  κούς αντοχής.
            τία έργου), και των φορτίων σε ακανόνιστα μέρη  Τα φορτία έργων και εξοπλισμού είναι πολύτιμα
            από μια κατασκευή (equipment cargoes – φορ-  και γι’ αυτόν τον λόγο οι απαιτήσεις αποζημιώ-
            τία εξοπλισμού), όπως κομμάτια από χαλύβδινες  σεων που μπορεί να προκύψουν είναι μεγάλες.
            κατασκευές. Οι τύποι φορτίων έργου και εξοπλι-  Συγκεκριμένα, η καταστροφή των φορτίων ή
            σμού ποικίλλουν και συνήθως μεταφέρονται με  ακόμα και η καθυστέρηση μπορεί να οδηγήσει σε
            πλοία πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose ships)  περαιτέρω καθυστέρηση σε ολόκληρο το έργο,
            ή ημι-βυθιζόμενα (semi-submersible) πλοία, που  η οποία είναι δυνατόν να οδηγήσει σε μεγάλες
            είναι ειδικά σχεδιασμένα για τη μεταφορά μεγά-  απαιτήσεις που σχετίζονται με μια υποτιθέμενη
            λων και βαρέων φορτίων έργου. Ωστόσο, η χρή-  απώλεια εσόδων. Είναι συχνά μεγάλα σε όγκο,
            ση γενικού φορτίου πλοίων ή φορτηγών χύδην  βαριά, μη τυποποιημένα και αποτελούνται από
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114