Page 107 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 107

τους περιλαμβάνονται η θάλασσα και όλα τα
                                                                        ύδατα. Σήμερα, πάνω από το 90% του παγκό-
                                                                        σμιου εμπορίου πραγματοποιείται διά θαλάσσης,
                                                                        καθώς εξακολουθεί να είναι ο πιο οικονομικός
                                                                        τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων. Οι θαλάσσι-
                                                                        οι βιολόγοι και οι ωκεανογράφοι από κάθε γωνιά
                                                                        της γης έχουν και αυτοί αφιερώσει τη ζωή τους
                                                                        για να μάθουν περισσότερα για τα βάθη των ωκε-
                                                                        ανών και τη στάση του ανθρώπου απέναντι στη
                                                                        θάλασσα, λαμβάνοντας υπόψη τη φράση «ό,τι
                                                                        συμβαίνει στη θάλασσα αργά ή γρήγορα θα συμ-
                                                                        βεί και σε εμάς».
                                                                        Μετά την πανδημία Covid-19, οι ναυτικοί βρέθη-
                                                                        καν πρώτοι στις πληγείσες ομάδες όχι από τον
                                                                        ιό αλλά από τις επιπτώσεις του και τα μέτρα
                                                                        που κλήθηκαν να λάβουν οι κυβερνήσεις για να
                                                                        προφυλάξουν τη δημόσια υγεία της χώρας τους.
                                                                        Βρέθηκαν λοιπόν αντιμέτωποι με αβεβαιότητες
                                                                        που δεν είχαν αντιμετωπίσει στο παρελθόν, όπως
                                                                        πρόσβαση στο λιμάνι και υπηρεσίες υγείας, αλλα-
                                                                        γή πληρώματος και επαναπατρισμός, προμήθειες
                                                                        και ανταλλακτικά, κ.λπ.
                                                                        Υπό αυτό το πρίσμα, η εκστρατεία «Ημέρα του
                                                                        2020 για τους Ναυτικούς» εστίασε το μήνυμά της
                                                                        στην παρότρυνση των κυβερνήσεων να αναγνω-
                                                                        ρίσουν την ιδιαιτερότητα της ναυτικής εργασίας
                                                                        και να άρουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς
                                                                        για τους ναυτικούς, λαμβάνοντας ιδιαίτερα μέτρα
                                                                        με στόχο τη διευκόλυνση των αλλαγών του πλη-
                                                                        ρώματος.
                                                                        Η καμπάνια όμως του 2020 δεν είχε τα αναμε-
                                                                        νόμενα αποτελέσματα στις αποφάσεις και στους
                                                                        χειρισμούς των κυβερνήσεων των χωρών και ειδι-
                                                                        κότερα αυτών στα λιμάνια των οποίων η ναυτιλια-
                                                                        κή δραστηριότητα ξεπερνάει το ½ του παγκόσμι-
                                                                        ου θαλάσσιου εμπορίου. Ως αποτέλεσμα αυτών
                                                                        των  χειρισμών,  εκατοντάδες  χιλιάδες  ναυτικοί
                                                                        βρέθηκαν να έχουν παγιδευτεί στα πλοία, καθώς
                                                                        δεν μπορούσαν να πραγματοποιηθούν οι συνη-
                                                                        θισμένες αλλαγές πληρώματος, ενώ άλλοι εκατο-
                                                                        ντάδες χιλιάδες βρίσκονταν στην ξηρά, άνεργοι,
                                                                        χωρίς να μπορούν να βοηθήσουν τις οικογένειές
                                                                        τους. Τα περιστατικά κατάθλιψης στα πληρώμα-
                                                                        τα, και αυτών στα πλοία και των άλλων στην ξηρά,
                                                                        αυξήθηκαν κατακόρυφα.
                                                                        Αυτοί που κατά τη διάρκεια της πανδημίας βρέ-
                                Είναι η ημέρα για τους ναυτικούς όλων των δρα-  θηκαν στα πλοία στερήθηκαν τα ανθρώπινα
                                στηριοτήτων, από τους υπηρετούντες στην ακτο-  δικαιώματά τους, συμπεριλαμβανομένων των
                                φυλακή, τους ναυτικούς του Πολεμικού Ναυτι-  δικαιωμάτων τους στη σωματική και ψυχική
                                κού, τους αλιείς, τους θαλάσσιους βιολόγους, τα  υγεία, στην οικογενειακή ζωή και στην ελεύθερη
                                πληρώματα των επιβατηγών και τέλος τους ναυτι-  κυκλοφορία, και ξεπέρασαν το όριο των έντεκα
                                κούς των ποντοπόρων, που καθημερινά μάχονται  μηνών που προβλέπεται από την παγκόσμια σύμ-
                                με τα στοιχεία της φύσης και τον εαυτό τους,  βαση εργασίας (MLC) ως μέγιστος επιτρεπόμε-
                                στα μακροσκελέστερα ταξίδια του κόσμου, από  νος χρόνος εργασίας.
                                τον/τη ναυτόπαιδα μέχρι τον πλοίαρχο. Αυτή η  Επίσης, οι ναυλωτές, οι κάτοχοι φορτίων και οι
                                ημέρα είναι αφιερωμένη σε όσους στη δουλειά  μεσίτες φορτίων σε πολλές περιπτώσεις είχαν
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112