Page 194 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 194

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ


          Η κ. Ελίνα Παπαγεωργίου αναλύει τους παράγοντες επιτάχυνσης της υιοθέτησης καινοτόμων
          τεχνολογιών και σημειώνει ότι η σημαντικότερη πρόκληση για την απανθρακοποίηση
          είναι η κατάρτιση του ανθρώπινου παράγοντα.






                          ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ

                          ΔΙΛΗΜΜΑ ΜΕΤΑΞΥ

                          ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ

                          ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

                          ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ

                          ΚΑΥΣΙΜΩΝ








                                                            H ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS αποτελεί ένα μέτρο για
                                                            την ταχύτερη υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών από τη ναυ-
                                                            τιλιακή βιομηχανία;
                                                                   Αναμφίβολα, η ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS προ-
                                                                   σφέρει κίνητρα στη ναυτιλιακή βιομηχανία να υιο-
                                                                   θετήσει καινοτόμες τεχνολογίες με ταχύτερο ρυθμό.
                                                                   Ωστόσο, δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που μπορεί
                                                                   να επηρεάσει την ανάπτυξη τεχνολογιών.
                                                                   Σύμφωνα με την έκθεση του Lloyd’s Register (LR) Fit
                                                                   for 55, που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Ιανουάριο,
                                                                   η αποτελεσματικότερη χάραξη πορείας και χρήση
                                                                   του στόλου μπορούν να επιτύχουν βραχυπρόθεσμα
                                                                   τη συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανονι-
                                                                   σμούς. Όπως διαπιστώνεται στην έκθεση αυτή, οι
                                                                   πλοιοκτήτες, επιλέγοντας τα πιο ενεργειακά αποδο-
                                                                   τικά πλοία να εξυπηρετούν τα λιμάνια που εντάσσο-
                                                                   νται στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ), αφενός
                                                                   ελαχιστοποιούν τη συμμετοχή τους στο σύστημα τιμο-
                                                                   λόγησης των ρύπων από άνθρακα, αφετέρου συμ-
                                                                   βάλλουν καταλυτικά στην επιτάχυνση της εφαρμογής
                                                                   τεχνολογιών βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης.
                                                                   Ταυτόχρονα, όσοι πρωτοπορούν με την υιοθέτηση είτε
                                                                   καυσίμων (σχεδόν) μηδενικών ρύπων είτε τεχνολογιών
                                                                   αιολικής πρόωσης θα έχουν ένα σημαντικό πλεονέ-
                                                                   κτημα ως προς τον υπολογισμό των εκπομπών τους
                                                                   μακροπρόθεσμα, ένα σημείο που πρέπει να ληφθεί
                                                                   υπόψη αν αναλογιστούμε ότι η καταγραφή των ρύπων
                                                                   ξεκινάει από το 2025.

                                                            Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, η πιο σημαντική πρόκληση για
         της Ελίνας Παπαγεωργίου,                           την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας;
         διευθύντριας Ελλάδας & Κύπρου,                            Η ενεργειακή μετάβαση, με τις ευρύτερες οικονομικές
         διευθύντριας Στρατηγικής Ανάπτυξης                        και περιβαλλοντικές συνέπειες που αυτή επιφέρει,
         Lloyd’s Register

         192
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199