Page 189 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 189

ματίσει σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση     νός ότι η ναυτιλία περιλαμβάνει πολλά
                                  της απανθρακοποίησης στον κλάδο.           διαφορετικά είδη πλοίων, καθένα εκ των
                                                                             οποίων μπορεί να έχει εντελώς διαφορε-
                          Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, η πιο σημαντική     τική δυναμική στην αγορά και, ως εκ τούτου,
                          πρόκληση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας;    να αντιμετωπίζει διαφορετικές προκλήσεις.
                                  Ι.Σ.: Ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση της ναυ-  Έχουμε δει, τα τελευταία δύο χρόνια, να
                                  τιλίας να είναι ταυτόχρονα το μεγαλύτερο   παραγγέλνονται containerships και PCTCs
                                  πλεονέκτημά της – πόσα διαφορετικά πράγ-   σχεδόν αποκλειστικά με εναλλακτικά καύ-
                                  ματα κάνει η ναυτιλία για την παγκόσμια    σιμα, ενώ ταυτόχρονα άλλοι τύποι πλοίων να
                                  οικονομία. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει   μην ακολουθούν αυτή την τάση. Ένας σημα-
                                  μια ενιαία λύση που να ταιριάζει στο ευρύ   ντικός λόγος γι’ αυτή τη διαφοροποίηση έχει
                                  φάσμα τύπων πλοίων, δρομολογίων, συναλ-    να κάνει με το είδος του εμπορίου που δια-
                                  λαγών, ιδιοκτητών και φορέων εκμετάλ-      χειρίζονται τα εν λόγω πλοία, γεγονός που
                                  λευσης που κάνουν ό,τι κάνει η ναυτιλιακή   έρχεται να προστεθεί στις προκλήσεις που
                                  βιομηχανία! Η ναυτιλία είναι ένας κλάδος   συζητάμε. Ενώ, για παράδειγμα, τα πλοία
                                  με μεγάλες διαφοροποιήσεις όσον αφορά      τακτικών γραμμών  (liners) λειτουργούν
                                  τους δημιουργούς/κατασκευαστές και τους    συνήθως εντός συγκεκριμένων δρομολο-
                                  ιδιοκτήτες/διαχειριστές. Σε αντίθεση με την   γίων και λιμένων, επιτρέποντας έτσι τον
                                  αεροπορία, υπάρχει μεγάλος αριθμός ναυ-    ευκολότερο προγραμματισμό, ένα μεγάλο
                                  πηγείων που κατασκευάζουν πλοία διαφο-     μέρος του παγκόσμιου στόλου εξυπηρετεί
                                  ρετικού σχεδίου ακόμα και για τον ίδιο τύπο   ανάγκες της spot αγοράς, γεγονός που
                                  πλοίων. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει τυποποι-  σημαίνει ότι το επιχειρησιακό τους πεδίο
                                  ημένος σχεδιασμός πλοίων στον οποίο μπο-   είναι παγκόσμιο και κάπως απρόβλεπτο.
                                  ρούμε εύκολα να εστιάσουμε.                Τέλος, θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι,
                                  Επιπλέον, υπάρχουν εμπλεκόμενοι φορείς     πρακτικά, μια σημαντική πρόκληση που
                                  με διαφορετικούς ή και αντικρουόμενους     αντιμετωπίζει η ναυτιλία έχει να κάνει με
                                  στόχους, γεγονός που καθιστά τη συνεργα-   την αβεβαιότητα σχετικά με τη διαθεσιμό-
                                  σία δύσκολη.                               τητα και το κόστος των πράσινων καυσίμων,
                                  Πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη το γεγο-    γεγονός που εμποδίζει σημαντικά τη διαδι-


                                                                                                             187
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194