Page 185 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 185

ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ

 ΤΟ ΠΩΣ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ

 ΘΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΤΕΙ ΜΕ

 ΤΗΝ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ














            Θεωρείτε ότι επενδύσεις στην ψηφιοποίηση και στο AI θα    Συνολικά, η συνδυασμένη χρήση ψηφιοποίησης και
            συμβάλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος     τεχνητής νοημοσύνης στη ναυτιλία ανοίγει νέους
            της ναυτιλίας;                                            ορίζοντες για τη μείωση του περιβαλλοντικού απο-
                    Η ψηφιοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) ανα-   τυπώματος του κλάδου, συμβάλλοντας ταυτόχρονα
                    δεικνύονται σε ισχυρά εργαλεία για τη μείωση του   στη βελτίωση της απόδοσης και της ασφάλειας των
                    περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας μέσω   ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
                    ποικίλων μηχανισμών και τεχνολογιών. Η εφαρμογή
                    της ψηφιοποίησης στη ναυτιλία περιλαμβάνει τη χρήση   Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, η πιο σημαντική πρόκληση
                    αισθητήρων, τη συλλογή και την ανάλυση δεδομένων,   για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας;
                    καθώς και την εφαρμογή αλγορίθμων για τη λήψη έξυ-  Σίγουρα δεν είναι η διαθεσιμότητα μιας τεχνολογι-
                    πνων αποφάσεων. Η βελτιωμένη παρακολούθηση της    κής λύσης. Η τεχνολογία ήταν πάντα στη διάθεσή
                    απόδοσης των πλοίων μέσω της ψηφιοποίησης επιτρέ-  μας κάθε φορά που υπήρχε ανάγκη. Θυμηθείτε την
                    πει την προσαρμογή της λειτουργίας τους για μέγιστη   εξέλιξη του αεροπλάνου σε λιγότερο από πέντε χρό-
                    αποδοτικότητα, μείωση της κατανάλωσης καυσίμων    νια, πριν (διπλάνα) και μετά (τζετ) τον Β΄ Παγκόσμιο
                    και, ως συνέπεια, μειωμένη εκπομπή αερίων CO2.    Πόλεμο.
                    Οι αισθητήρες μπορούν να παρακολουθούν την κατα-  Επίσης, σίγουρα δεν είναι η στάση που θα κρατήσουν
                    νάλωση καυσίμων, την απόδοση των μηχανών και τις   οι πλοιοκτήτες. Οι πλοιοκτήτες πάντα εγκατέστη-
                    εκπομπές καυσαερίων, ενώ τα δεδομένα μπορούν να   σαν και δούλεψαν με επιτυχία κάθε νέα τεχνολογία,
                    αναλυθούν από αλγόριθμους AI για την αναγνώριση   ακόμα και αν αυτή έπρεπε τελικά να ωριμάσει πάνω
                    μοτίβων και την πρόβλεψη μελλοντικών αναγκών.     στα πλοία (υπάρχουν πολλά παραδείγματα).
                    Επιπλέον, η ψηφιοποίηση επιτρέπει τη βελτιωμένη   Θεωρώ ότι η πιο δύσκολη, επομένως και η πρόκληση
                    διαχείριση της ενέργειας μέσω αυτοματοποιημένων   που θα κρίνει την τελική επιτυχία, είναι η ευθυγράμ-
                    συστημάτων. Αυτά μπορούν να ελέγχουν την κίνηση,   μιση όλων των μετεχόντων στη ναυτιλία στην επί-
                    τον φωτισμό, το σύστημα ψύξης και άλλες λειτουρ-  τευξη ενός κοινού στόχου και σε συνδυασμό/διάλογο
                    γίες του πλοίου με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση   με την υπόλοιπη βιομηχανία.
                    ενέργειας.                                        Προς το παρόν, η απανθρακοποίηση έχει εξελιχθεί
                    Επιπρόσθετα, η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης   σε έναν αγώνα προώθησης λύσεων χωρίς να υπάρ-
                    στην πλοήγηση δύναται να οδηγήσει σε πιο αποτε-   χει ένα πλαίσιο διαλόγου και συμφωνίας. Ούτε μέσα
                    λεσματική και ασφαλή ναυσιπλοΐα, με μείωση των    στη ναυτιλιακή κοινότητα, ούτε με άλλες βιομηχανίες.
                    ατυχημάτων και των εκπομπών λόγω βέλτιστης δια-   Και αυτά ενώ η κοινωνία (= τελικός καταναλωτής)
                    χείρισης των διαδρομών.                           δεν αντιλαμβάνεται (ακόμη) πόσο σημαντικό είναι να


                                                                                                            183
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190