Page 184 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 184

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ


          Ο κ. Ζολώτας θεωρεί ότι η πιο σημαντική πρόκληση για την απανθρακοποίηση της
          ναυτιλίας είναι η ύπαρξη ενός πλαισίου διαλόγου και συμφωνίας μεταξύ των stakeholders
          εντός και εκτός ναυτιλίας.









                          ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ

                          ΤΟ ΠΩΣ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ

                          ΘΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΤΕΙ ΜΕ

                          ΤΗΝ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ














                                                          Η ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS αποτελεί ένα μέτρο για την
                                                          ταχύτερη υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών από τη ναυτιλι-
                                                          ακή βιομηχανία;
                                                                 To EU Emissions Trading System (ETS) είναι ένα
                                                                 σύστημα που έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών
                                                                 αερίων του θερμοκηπίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μέσω
                                                                 αυτού του συστήματος, οι εταιρείες που εκπέμπουν
                                                                 αέρια θερμοκηπίου χρεώνονται για κάθε τόνο CO2 που
                                                                 εκπέμπουν. Αυτό προωθεί τη μείωση των εκπομπών και
                                                                 την έγκαιρη υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, που είναι πιο
                                                                 φιλικές προς το περιβάλλον.
                                                                 Στη ναυτιλία, το EU ETS έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει
                                                                 τη χρήση νέων τεχνολογιών. Η αυξημένη τιμή των εκπο-
                                                                 μπών CO2 έχει ωθήσει τις εταιρείες στο να αναζητούν
                                                                 πιο βιώσιμες λύσεις για τα πλοία τους. Σε αυτές συμπε-
                                                                 ριλαμβάνονται η χρήση πιο αποδοτικών και καθαρών
                                                                 κινητήρων, η εφαρμογή νέων τεχνολογιών για τη μείωση
                                                                 της κατανάλωσης καυσίμων καθώς και η εξερεύνηση
                                                                 εναλλακτικών πηγών ενέργειας, όπως η αιολική και η
                                                                 ηλιακή ενέργεια.
                                                                 Ωστόσο, ο ρυθμός προς την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών
                                                                 στη ναυτιλία θα εξαρτηθεί σημαντικά από τη διαθεσιμό-
                                                                 τητα και την οικονομική προσιτότητα των εναλλακτικών
                                                                 τεχνολογιών, καθώς και τη ρυθμιστική υποστήριξη για
                                                                 καινοτομία.
                                                                 Επομένως, ενώ το EU ETS μπορεί να λειτουργήσει ως
                                                                 καταλύτης για την καινοτομία στη ναυτιλία, είναι σημα-
                                                                 ντικό να ληφθούν υπόψη το ευρύτερο ρυθμιστικό τοπίο,
         του Σπύρου Ζολώτα,                                      η δυναμική της αγοράς και οι τεχνολογικές εξελίξεις στη
         South Europe, Middle East and Africa Area,              διαμόρφωση της αντίδρασης του κλάδου στις προσπά-
         Senior Director του RINA
                                                                 θειες μείωσης των εκπομπών.

         182
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189