Page 188 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 188

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ


          Οι κ. Χιωτόπουλος και Στεφανάτος τονίζουν ότι οι επενδύσεις σε καύσιμα και
          τεχνολογίες μπορούν να συνδυαστούν για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
          και ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση.






                                           ΙΣΩΣ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ

                                           ΠΡΟΚΛΗΣΗ

                                           ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

                                           ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ

                                           ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ

                                           ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ














                                                          H ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS αποτελεί ένα μέτρο για την
                                                          ταχύτερη υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών από τη ναυτιλι-
                                                          ακή βιομηχανία;
                                                                 Ι.Σ.: Πρόσφατα παρατηρήσαμε μια αλλαγή των κανονι-
                                                                 σμών στη ναυτιλία όσον αφορά τα μέτρα αγοράς (Market
                                                                 Based Measures – MBM). Σύμφωνα με πολλούς, με αυτόν
                                                                 τον τρόπο δίνονται κίνητρα στους ενδιαφερόμενους του
                                                                 κλάδου να επενδύσουν στην απανθρακοποίηση.
          των Ιωάννη Χιωτόπουλου,                                Η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας
          Senior Vice President, Regional Manager,               Εκπομπών (EU ETS) θα μπορούσε πράγματι να χρησι-
          DNV Maritime
                                                                 μεύσει ως μέτρο για την ενθάρρυνση της ταχύτερης
                                                                 υιοθέτησης καινοτόμων τεχνολογιών από τη ναυτιλιακή
                                                                 βιομηχανία. Θέτοντας μια τιμή για τις εκπομπές άνθρακα
                                                                 μέσω του EU ETS (και FuelEU ή πιθανής εισφοράς IMO
                                                                 στο μέλλον), δίνονται οικονομικά κίνητρα στις εταιρείες
                                                                 που δραστηριοποιούνται στον ναυτιλιακό τομέα για τη
                                                                 μείωση των εκπομπών τους και να επενδύσουν σε καινο-
                                                                 τόμες τεχνολογίες, όπως τα πιο φιλικά στο περιβάλλον
                                                                 καύσιμα, ή σε μέτρα βελτίωσης της Ενεργειακής Απόδο-
                                                                 σης. Αυτές οι επενδύσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν
                                                                 στην εξέλιξη και στην ανάπτυξη περισσότερων βιώσιμων
                                                                 και φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων για τη ναυτιλία.
                                                                 Ωστόσο, η ουσιαστική βελτίωση θα εξαρτηθεί σε μεγάλο
                                                                 βαθμό από το επίπεδο των οικονομικών κινήτρων.
                                                                 Συνολικά, ενώ η ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS μπο-
                                           * Ο κ. Στεφανάτος     ρεί να μην είναι ο μοναδικός παράγοντας που οδηγεί
         & Iάσονα Στεφανάτου,              απαντά στις πρώτες    στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών, είναι το πρώτο
         Global Decarbonization Director,   τρεις ερωτήσεις και    μέτρο αγοράς μεγάλης κλίμακας που εφαρμόζεται στη
         DNV Maritime                      ο κ. Χιωτόπουλος
                                           στις υπόλοιπες τρεις.  ναυτιλία και αναμένεται ότι μακροπρόθεσμα θα διαδρα-

         186
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193