Page 198 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 198
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ
O δρ. Κοκαράκης αναλύει τα οφέλη από την ένταξη της ναυτιλίας στο ETS και υποστηρίζει
ότι η απανθρακοποίηση συνεπάγεται μια προσέγγιση σε δύο μέτωπα.
Η ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΠΑΙΤΕΙ
ΣΤΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
H ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS αποτελεί ένα μέτρο για την
ταχύτερη υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών από τη ναυτιλι-
ακή βιομηχανία;
H ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS μπορεί να παράσχει
τα κίνητρα που απαιτούνται για την ταχύτερη υιοθέτηση
καινοτόμων τεχνολογιών στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ορισμένα από τα οφέλη της ένταξης της ναυτιλίας στο
EU ETS είναι τα εξής:
• Οι εταιρείες που εκπέμπουν λιγότερα αέρια του
θερμοκηπίου μπορούν να αποκτήσουν έσοδα
από την πώληση των δικαιωμάτων που δεν χρει-
άζονται.
• Η αυξημένη ζήτηση για πράσινες λύσεις μπορεί
να επιταχύνει την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνο-
λογιών, όπως πλοία με μηδενικές εκπομπές.
• Η θέσπιση τιμής άνθρακα ωθεί τις ναυτιλιακές
εταιρείες να υιοθετήσουν πιο αποδοτικές τεχνο-
λογίες και καύσιμα με χαμηλότερες εκπομπές
CO2 για να μειώσουν το κόστος συμμόρφωσης.
Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτή η κίνηση
μπορεί να δημιουργήσει άνισο ανταγωνισμό
μεταξύ των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών
και άλλων που έχουν έδρα την Άπω Ανατολή ή
άλλες τρίτες χώρες. Επίσης, η υιοθέτηση νέων
τεχνολογιών ίσως να μην είναι εφικτή σε όλα τα
του δρος Ιωάννη Κοκαράκη, πλοία, με αποτέλεσμα η μείωση των εκπομπών
Technical Director SEEBA Zone M&O Division να είναι περιορισμένη. Η τιμή άνθρακα πρέπει
του Bureau Veritas
να εναρμονίζεται με το υψηλό κόστος επένδυ-
196