Page 79 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 79
η διαφορά της ελληνικής ναυτιλίας με τις άλλες λότερες απολαβές, περισσότερες παροχές εν πλω.
ναυτιλίες του κόσμου. Ότι δηλαδή ο πλοιοκτήτης Ωστόσο, μήπως οι υψηλότερες απολαβές συνε-
συνδέεται ενεργά με το πλοίο και, παρότι μπο- πάγονται ότι οι νέοι θα παραμείνουν στο πλοίο
ρεί να βρίσκεται χιλιάδες μίλια μακριά, αυτός/ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ή μικρότερο;
αυτή είναι σαν να βρίσκεται πάνω σε αυτό. Το Μάλλον το δεύτερο. Είναι δύσκολη η εξίσωση.
hands-on management είναι το κύριο συστατικό Αυτό επίσης που με ανησυχεί είναι ότι δίδεται
για την επιτυχία της ελληνικής ναυτιλίας. Το εάν ιδιαίτερη έμφαση στο περιβαλλοντικό αποτύ-
θα συνεχιστεί αυτή η προσέγγιση μένει να φανεί. πωμα της ναυτιλίας. Η ναυτιλία δεν ρυπαίνει
πολύ, καθώς είναι υπεύθυνη για το 2,7% των
Ποια η πρόοδος της ναυτιλίας προκει- παγκόσμιων εκπομπών CO₂ και για το 90% της
μένου να εγείρει το ενδιαφέρον της μεταφοράς εμπορευμάτων. Είναι ένας επιτυχη-
γενιάς Ζ; μένος κλάδος της παγκόσμιας οικονομίας. Παρ’
Η ναυτική εκπαίδευση και η προσέλκυση νέων όλα αυτά, η όλη συζήτηση για το πόσο πολύ τα
στο ναυτικό επάγγελμα είναι μια μακρά διαδι- πλοία ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα είναι παράλογη.
κασία. Επενδύεις σήμερα και αναμένεις ένα Συνεπώς δημιουργείται εσφαλμένα η εντύπωση
«ώριμο» αποτέλεσμα περίπου δώδεκα χρόνια ότι καλούμε τους νέους να ακολουθήσουν μια
μετά. Το πρόβλημα επιδεινώνεται στις δυτικές σταδιοδρομία σε μια βιομηχανία που ρυπαίνει,
χώρες, καθώς οι συνθήκες διαβίωσης βελτιώ-
In 2023, hydrogen/LNG mixed test completed μια «κακή» βιομηχανία.
νονται και οι προσδοκίες της νέας γενιάς είναι Πάντως, η κοινή δέσμευση όλων των κοινωνικών
εντελώς διαφορετικές σε σχέση με το παρελθόν. εταίρων, των εμπλεκομένων, αποτελεί την απαραί-
Παλαιότερα, η θάλασσα ήταν η μόνη διέξοδος τητη προϋπόθεση για την προσέλκυση νέων στο
για τους νέους, ιδιαίτερα εκείνους που ζούσαν ναυτικό επάγγελμα. Ακόμη, πρέπει να χτίσουμε μια
κυρίως σε νησιά. ισχυρή σχέση μεταξύ του πλοίου, των ναυτικών
Σαφώς η ναυτιλία, στην προσπάθειά της να προ- και των ανθρώπων στα γραφεία. Σε διαφορετική
σελκύσει περισσότερους νέους, αλλάζει τις παρα- περίπτωση, εάν αυτή η σχέση γίνει απρόσωπη, οι
μέτρους: μικρότερες σε διάρκεια συμβάσεις, υψη- συνέπειες θα είναι αρνητικές.
79
In 2025, 100% hydrogen engine development target