Page 48 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 48
ΕΝ ΠΛΩ
σίες που παρέχουμε σε πλοία τα οποία, σύμφωνα
με τις αρμόδιες αρχές, παραβιάζουν διεθνείς κυρώ-
σεις». Στο ίδιο μήκος κύματος και ο αλληλασφαλι-
στικός οργανισμός American Club, που επισήμανε
στο Reuters ότι θα πάψει να παρέχει ασφαλιστική
κάλυψη στα πλοία της Gatik.
Οι κυρώσεις στη Ρωσία πυροδότησαν δομικές
αλλαγές στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου. Πολ-
λές εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία που
παρουσιάστηκε και εστίασαν στη μεταφορά ρωσι-
κών φορτίων, και μία από αυτές είναι η ινδική Gatik
Ship Management, η οποία σημείωσε εκρηκτική
ανάπτυξη και πλέον συνιστά έναν γίγαντα της αγο-
ράς δεξαμενόπλοιων.
Η ιστορία της Gatik Ship Management ξεκινά το
2021, οπότε και διέθετε στόλο δύο chemical tankers.
Μέσα σε 18 μήνες, ο στόλος της γιγαντώθηκε και
πλέον η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο 58 πλοίων που,
σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue –τα οποία
επικαλείται παλαιότερο δημοσίευμα των Financial
Times– έχει αθροιστική αξία $1,6 δισ.
ΤΟ ΦΡΆΓΜΆ ΤΩΝ 5 ΕΚΆΤ. TEUs «ΣΠΆΕΙ»
Ο ΣΤΟΛΟΣ ΤΗΣ MSC
Εντυπωσιακή παραμένει η πορεία της MSC στην
αγορά των containerships, με την εταιρεία-κολοσσό
να αυξάνει με γοργούς ρυθμούς τη μεταφορική ικα-
νότητα του στόλου της. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα «δωρεάν χρήματος» έχει παρέλθει. Αυτά είναι τα
με εκτιμήσεις της Alphaliner, η MSC είναι η πρώτη βασικά σημεία της νέας έκθεσης The State of Ship
εταιρεία που σπάει το φράγμα των 5 εκατ. TEUs σε Finance της Oceanis, στην οποία επίσης σημειώ-
όρους χωρητικότητας στόλου. νεται ότι οι τράπεζες προσβλέπουν σε ανάπτυξη
Πρόκειται για ένα ορόσημο που επετεύχθη σταδι- των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων τους και ανταγω-
ακά αλλά με αυξανόμενους ρυθμούς. Ενδεικτικά, νίζονται μεταξύ τους για το ποια θα προσφέρει πιο
χρειάστηκαν 37 έτη προκειμένου η MSC να επιτύ- ανταγωνιστικούς όρους στους πλοιοκτήτες. Στο
χει το ορόσημο του 1 εκατ. TEUs (2007), επιπλέον ίδιο μήκος κύματος κινούνται leasing houses και
τέσσερα έτη για να φτάσει τα 2 εκατ. TEUs (2011), funds. Ιδιαίτερα στην αγορά των δεξαμενόπλοιων,
ακόμη έξι έτη για να φτάσει τα 3 εκατ. TEUs (2017), ο ανταγωνισμός για τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση
άλλα τέσσερα για να φτάσει τα 4 εκατ. TEUs (2021) εντείνεται προς όφελος των πλοιοκτητών, σύμφωνα
και μόλις 22 μήνες για να πάει από τα 4 εκατ. TEUs με τα ευρήματα.
στα 5 εκατ. TEUs. Η Oceanis εκτιμά, την ίδια ώρα, ότι τα βασικά επι-
Επί του παρόντος (στοιχεία Alphaliner στις 16 τόκια των τραπεζών θα μειωθούν το β΄ εξάμηνο του
Μαΐου), η MSC διαχειρίζεται στόλο 753 πλοίων, έτους. «Ενώ διαφαίνεται ότι η εποχή του “δωρεάν
μεταφορικής ικανότητας 4.956.720 TEUs. Με τις χρήματος” προς το παρόν έχει τελειώσει, τα κόστη
παραδόσεις των «MSC Michel Cappellini» και χρηματοδότησης αναμένεται να μειωθούν μεσοπρό-
«MSC Gemma», η μεταφορική ικανότητα του στό- θεσμα, καθώς οι κεντρικές τράπεζες αντιδρούν στον
λου της MSC θα υπερβεί τα 5 εκατ. TEUs. πληθωρισμό, που έχει υποχωρήσει».
Τέλος, όσον αφορά το επόμενο ορόσημο, εκείνο των
6 εκατ. TEUs, η Alphaliner εκτιμά ότι είναι εφικτό να ΜΕΤΆΦΟΡΆ ΆΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
επιτευχθεί εντός του ερχόμενου έτους, δεδομένου ΣΕ ΕΜΠΟΡΕΥΜΆΤΟΚΙΒΩΤΙΆ
του υψηλού orderbook της εταιρείας. ΨΗΦΙΖΕΙ Η RENAULT
Εν μέσω πολύ υψηλών ναύλων στα car carriers,
ΝΆΥΤΙΛΙΆΚΗ ΧΡΗΜΆΤΟΔΟΤΗΣΗ: ΘΕΤΙΚΆ o γαλλικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας
ΤΆ ΜΗΝΥΜΆΤΆ ΠΆΡΆ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ Renault στρέφεται στα εμπορευματοκιβώτια για τη
«ΔΩΡΕΆΝ ΧΡΗΜΆ» μεταφορά αυτοκινήτων.
Μεγαλύτερη διαθεσιμότητα εμφανίζει η ναυτιλιακή Συγκεκριμένα, η Renault Korea θα μεταφέρει τα
χρηματοδότηση το 2023 συγκριτικά με τη δεκαετία νέα μοντέλα SUV XM3 Arkanas στην Ευρώπη σε
μετά το 2008, παρά το γεγονός ότι η εποχή του εμπορευματοκιβώτια 40 ποδών. H Renault σκοπεύει
48