Page 43 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 43

Mε την ευγενική χορηγία




                                              Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης,  NIKOLAUS H. SCHÜES, Ο ΝΕΟΣ
                                              αύξηση καταγράφεται στα πρότζεκτ  ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ BIMCO
                                              που εστιάζουν στα καύσιμα με βάση το   Ο Nikolaus H. Schües, CEO και ιδιο-
                                              υδρογόνο και την αμμωνία. Η αμμωνία  κτήτης της Reederei F. Laeisz, εξελέγη
                                              αποτελεί το κυρίαρχο καύσιμο για τα   πρόεδρος της BIMCO κατά τη γενική
                                              μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία που   συνέλευση που έλαβε χώρα στο Χονγκ
                                              ναυπηγούνται, ενώ για τα μικρότερα  Κονγκ την Πέμπτη 25 Μαΐου.
                                              πλοία κορυφαίες τεχνολογίες είναι οι   Ο κ. Schües θα αποτελέσει τον 46ο πρό-
                                              μπαταρίες, οι κυψέλες καυσίμου υδρο-  εδρο της BIMCO και τον πρώτο Γερμανό
                                              γόνου, η μεθανόλη και οι μηχανές εσω-  που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το
                                              τερικής καύσης υδρογόνου.         2011. Διαδέχεται την κ. Sabrina Chao
                                                                                της Wah Kwong Maritime Transport
                                              «Ο ΡΥΠΆΙΝΩΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ»:            Holdings Limited, η οποία ολοκλήρωσε
                                              ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΔΙΆΧΕΙΡΙΣΤΕΣ         τη διετή θητεία της.
                                              ΠΛΟΙΩΝ ΆΠΟ ΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ           «Είναι τιμή μου που εκλέγομαι πρόεδρος
                                              Oι διαχειριστές πλοίων, μέσω  του  ενός οργανισμού ο οποίος αντιπροσω-
                                              οργάνου  εκπροσώπησής τους, της  πεύει το 60% του παγκόσμιου τονάζ σε
                                              ΙnterManager, κάνουν έκκληση στην   μια περίοδο που η απανθρακοποίηση της
                                              Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ακολουθήσει  ναυτιλίας μας είναι επείγουσα», δήλωσε
                                              την προσέγγιση «ο ρυπαίνων πληρώνει»   ο κ. Schües.
                                              κατά την οριστικοποίηση της νομοθεσίας   Ο ίδιος πρόσθεσε: «Μία από τις βασι-
                                              που αποσκοπεί στη μείωση των εκπο-  κές μου προτεραιότητες τα επόμενα δύο
                                              μπών αερίων του θερμοκηπίου από τη   χρόνια είναι η BIMCO να αποτελέσει μια
                                              ναυτιλία στα ευρωπαϊκά ύδατα.     ισχυρή δύναμη στον τομέα της ψηφιο-
                                              Ειδικότερα, υποστηρίζουν ότι η προτεινό-  ποίησης και της βελτιστοποίησης της
                                              μενη νομοθεσία θα χάσει την κατεύθυνσή   ναυτιλίας. […] Ο κλάδος μας έχει έτοι-
                                              της εάν θεωρεί τις εταιρείες διαχείρισης   μες ψηφιακές λύσεις, οι οποίες μπορούν
                                              πλοίων αποκλειστικά υπεύθυνες για τη  να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα
                                              μείωση των εκπομπών των πλοίων. Αντ’   σήμερα».
                                              αυτού, «η νομοθεσία θα πρέπει να στο-
                                              χεύσει στα μέρη που ελέγχουν πτυχές  3.200 BULK CARRIERS ΥΠΟ
                                              ρύπανσης οι οποίες σχετίζονται με την  ΤΗΝ ΟΜΠΡΕΛΆ ΤΗΣ INTERCARGO
                                              εμπορική λειτουργία του πλοίου», τονί-  H INTERCARGO κατέγραψε πρόσφατα
                                              ζεται στη σχετική ανακοίνωση.     ένα ιστορικό ορόσημο σε ό,τι αφορά τον
                                              Στο πλαίσιο οριστικοποίησης της νομοθε-  αριθμό των μελών της. Ειδικότερα, η
                                              σίας από την Επιτροπή, η InterManager   INTERCARGO αντιπροσωπεύει το 32%
                                              κατέθεσε ένα position paper στο οποίο   του στόλου των bulk carriers σε όρους
                                              σημειώνει: «Ο τεράστιος οικονομικός   χωρητικότητας, καθώς πλέον είναι εγγε-
                                              κίνδυνος για τους διαχειριστές πλοίων   γραμμένα 3.200 πλοία περισσοτέρων
                                              από την αναθεωρημένη Οδηγία ETS είναι   των 155 πλοιοκτητριών/διαχειριστριών
                                              δυσανάλογος με την αμελητέα επιρροή   εταιρειών.
                                              τους στη δημιουργία εκπομπών από τις   Πέραν αυτών, 90 εταιρείες-συνδεδεμένα
                                              θαλάσσιες μεταφορές. Κατευθύνοντας   μέλη υποστηρίζουν την INTERCARGO,
                                              μέτρα συμμόρφωσης και επιβολής σε  της οποίας τα μέλη δραστηριοποιούνται
                                              ένα μέρος που δεν είναι ούτε ο ρυπαί-  σε διεθνή routes μεταφέροντας σιτηρά,
                                              νων ούτε μπορεί να ασκήσει σημαντική   σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα και άλλα
                                              επιρροή στον ρυπαίνοντα, η τρέχουσα  ξηρά φορτία. Με δεδομένη τη διαρκή
                                              μορφή της αναθεωρημένης οδηγίας ETS   ανάπτυξή της, η INTERCARGO διαδρα-
                                              περιορίζει σημαντικά τα κίνητρα για τους   ματίζει σημαντικό ρόλο στα διεθνή ναυ-
                                              ρυπαίνοντες να μειώσουν τις εκπομπές.   τιλιακά fora ως μέλος του Round Table.
                                              Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την αρχή  Με αφορμή την αύξηση των μελών, ο
                                              “ο ρυπαίνων πληρώνει”, η οποία αποτελεί   δρ. Κώστας Γκόνης, γενικός γραμμα-
                                              βασική αρχή της περιβαλλοντικής πολι-  τέας της ΙΝΤΕRCARGO, σημειώνει: «Η
                                              τικής της ΕΕ».                    ΙΝΤERCARGO αποτελεί μια ένωση με


                                                                                                             43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48