Page 44 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 44

ΕΝ ΠΛΩ



          ισχυρή διεθνή φωνή και ειδικό βάρος στη ναυτι-  15.000 ΠΛΟΙΆ «ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΆ ΤΗΣ
          λία. Η αναπτυξιακή μας πορεία τα τελευταία χρό-  ΕΞΟΔΟΥ» ΤΆ ΕΠΟΜΕΝΆ ΔΕΚΆ ΕΤΗ
          νια, μαζί με το υψηλό ποσοστό διατήρησης [των   Πάνω από 15.000 πλοία, χωρητικότητας 600 εκατ.
          μελών], αντικατοπτρίζει τη σημασία της αφοσιω-  dwt, θα ανακυκλωθούν έως το 2032, αριθμός
          μένης εργασίας που επιτελούμε για λογαριασμό  σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τα πλοία που ανα-
          των μελών μας».                          κυκλώθηκαν τα τελευταία δέκα έτη, σημειώνει η
                                                   BIMCO σε πρόσφατη ανάλυσή της. Την τελευταία
          ΒULK CARRIERS: ΟΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ             δεκαετία, 7.780 πλοία, χωρητικότητας 285 εκατ.
          ΓΙΆ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ               dwt, έχουν ανακυκλωθεί, με το 60% της εν λόγω
          Σε σταθερά υψηλά επίπεδα παραμένουν οι αξίες   χωρητικότητας να έχει χτιστεί τη δεκαετία του
          των bulk carriers, παρά την πρόσφατη πτώση που   1990. Τα επόμενα δέκα έτη, κύρια πηγή ανακύ-
          κατέγραψαν οι επιμέρους δείκτες της ναυλαγοράς.  κλωσης θα είναι τα πλοία ναυπηγημένα τη δεκαετία
          Αν ρίξει κανείς μια ματιά στις αξίες πλοίων πέντε   του 2020.
          ετών τον Μάιο του 2018, συνειδητοποιεί ότι φέτος   Με δεδομένη την άνοδο της δραστηριότητας στις
          οι αξίες για τα ίδιας ηλικίας πλοία κινούνται σε  ανακυκλώσεις πλοίων, η BIMCO υπογραμμίζει ότι
          αρκετά υψηλότερα επίπεδα. Η αξία ενός Capesize   είναι ζωτικής σημασίας η επικύρωση και η εφαρ-
          το 2018 ήταν στα $35 εκατ., ενώ πλέον κινείται  μογή της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, στόχος της
          σε κατά 54% υψηλότερα επίπεδα. Οι αντίστοιχες   οποίας είναι η ενίσχυση της ασφάλειας των ανα-
          αυξήσεις για τα Kamsarmaxes και Ultramaxes είναι   κυκλώσεων.
          στο 40%, ενώ τη μεγαλύτερη διαφορά καταγρά-  Ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός ανα-
          φουν τα Handysizes: τον Μάιο του 2018 η αξία  λυτής της BIΜCO, τονίζει ότι η εν λόγω δραστη-
          ενός Handysize πέντε ετών ήταν στα $15,5 εκατ.   ριότητα θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό
          και πέντε έτη μετά η αξία του είναι κατά 70% υψη-  ρόλο στην κυκλική οικονομία. Ο ίδιος τονίζει ότι
          λότερη.                                  η εκτίμηση για ανακυκλώσεις 15.000 πλοίων τα
          Η Xclusiv σε εβδομαδιαία έκθεσή της ερμηνεύει   επόμενα δέκα έτη πηγάζει από την ανάγκη μείωσης
          αυτή την άνοδο ως απότοκο του υψηλού κόστους   των εκπομπών του θερμοκηπίου και το γεγονός
          απόκτησης νεότευκτου, του πληθωρισμού, του  ότι η διάρκεια ζωής των πλοίων αναγκαστικά μει-
          χαμηλού orderboοk, των μεγάλων ταμειακών ροών   ώνεται.
          των τελευταίων ετών, όπως επίσης και της απρο-
          θυμίας των πλοιοκτητών να πουλήσουν πλοία σε  ΤΟ ΜΠΆΝΓΚΛΆΝΤΕΣ ΕΠΙΚΥΡΩΝΕΙ
          χαμηλές τιμές. Με βάση τα δεδομένα για τον στόλο  ΤΗ ΣΥΜΒΆΣΗ ΤΟΥ ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ
          έως τον Απρίλιο, το orderbook των bulk carriers   Κατά  τη διάρκεια επίσκεψης αντιπροσωπείας
          είναι στο 6,9% του στόλου, ο χαμηλότερος αριθμός   των νορβηγικών αρχών, της Norwegian Shipping
          τα τελευταία 27 χρόνια.                  Association, της ECSA, του ICS και της BIMCO
          Την ίδια ώρα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Xclusiv, ο   στο Μπανγκλαντές μεταξύ 8 και 11 Μαΐου, η κυβέρ-
          στόλος των bulk carriers (>= 10.000 dwt) έως τον   νηση της χώρας επιβεβαίωσε ότι θα επικυρώσει τη
          Δεκέμβριο του 2025 θα έχει αυξηθεί κατά 2,8%,  Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ τις επόμενες εβδομάδες.
          στα 13.655 πλοία. Συγκεκριμένα, τους επόμενους 32   Ο γενικός γραμματέας και CEO της BIMCO, David
          μήνες, 895 νεότευκτα θα προστεθούν στον στόλο,   Loosley, επισκέφθηκε τις πόλεις Τσιτταγκόνγκ και
          ενώ 519 ηλικίας άνω των 21 ετών θα σταλούν για   Ντάκα του Μπανγκλαντές, που παρουσιάζουν
          διάλυση.                                 μεγάλη δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων,
          Τα σύγχρονα πλοία ηλικίας έως 10 ετών εκτιμάται   και συνομίλησε για τα οφέλη της εφαρμογής της
          ότι θα μειωθούν σε αριθμό κατά 10% έως το 2025,   σύμβασης.
          ενώ αυτά ηλικίας 16-21+ θα σημειώσουν άνοδο κατά   «Η ανάγκη συμμόρφωσης των εγκαταστάσεων ανα-
          23% και θα αποτελέσουν το 27% του στόλου των   κύκλωσης πλοίων σε κράτη όπως το Μπανγκλαντές,
          bulk carriers. Kατά την Xclusiv, τα Newcastlemaxes   η Ινδία και το Πακιστάν είναι ζωτικής σημασίας,
          θα καταγράψουν τη μεγαλύτερη άνοδο, και συγκε-  δεδομένου του μεγάλου αριθμού πλοίων που θα
          κριμένα 15%, αγγίζοντας τα 508 πλοία, καθώς 65   ανακυκλωθούν τα επόμενα δέκα χρόνια», τόνισε
          νεότευκτα θα εισέλθουν στον στόλο και κανένα   ο κ. Loosley.
          δεν θα σταλεί για scrap. Aκόμη, οι στόλοι των   Αρκετά διαλυτήρια κινούνται προς την κατεύθυνση
          Supramax/Ultramax και Panamax/Kamsarmax bulk   αναβάθμισης των υποδομών τους, με την BIMCO
          carriers θα αυξηθούν κατά 6% και 8% αντίστοιχα   να κάνει έκκληση για την προσθήκη εγκαταστάσεων
          έως το τέλος του 2025. Εξαίρεση θα αποτελέσουν   που πληρούν τις απαιτήσεις της Σύμβασης του
          τα Capesizes, των οποίων ο στόλος θα μειωθεί   Χονγκ Κονγκ στον ευρωπαϊκό κατάλογο των εγκε-
          κατά 4%, στα 1.061 πλοία, καθώς τα 23 νεότευκτα   κριμένων μονάδων ανακύκλωσης. Με τη Σύμβαση
          που αναμένεται να προστεθούν στον στόλο δεν θα   του Χονγκ Κονγκ να τίθεται σε εφαρμογή, η εστίαση
          αντισταθμίσουν τα 63 πλοία υποψήφια για διάλυση.  μπορεί να στραφεί σε αυτές τις εγκαταστάσεις οι


         44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49