Page 49 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 49

να μεταφέρει 1.500-1.700 αυτοκίνητα κάθε μήνα στο Le
            Havre από το Busan. Νωρίτερα μέσα στον χρόνο, η γαλλική
            αυτοκινητοβιομηχανία είχε πειραματιστεί με τη χρήση εμπο-
            ρευματοκιβωτίων για την αποστολή ενός μικρού αριθμού
            αυτοκινήτων από το λιμάνι Busan.
            Πάντως, ενώ η μεταφορά νέων αυτοκινήτων σε εμπορευ-
            ματοκιβώτια είναι κάτι καινούργιο, δεν ισχύει το ίδιο και με
            τα μεταχειρισμένα. Η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης
            πλοίων μεταφοράς οχημάτων έχει ως αποτέλεσμα οι ναύλοι
            να αυξηθούν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Στο πλαίσιο αυτό, η
            κίνηση της Renault φαντάζει οικονομικά λογική.

            ΣΕ ΧΆΜΗΛΆ 14 ΕΤΩΝ Η ΠΆΓΚΟΣΜΙΆ ΠΆΡΆΓΩΓΗ
            ΕΜΠΟΡΕΥΜΆΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ
            H νωχελική ανάπτυξη του εμπορίου σε συνδυασμό με το
            πλεόνασμα εμπορευματοκιβωτίων, μετά την άρση των περι-
            ορισμών στις εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω της πανδημίας,
            έχουν οδηγήσει σε σημαντική πτώση της παραγωγής νέων
            εμπορευματοκιβωτίων, και μάλιστα στα χαμηλότερα επίπεδα
            των τελευταίων 14 ετών.
            Η Drewry εκτιμά ότι το α΄ τρίμηνο φέτος η παραγωγή
            θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε σε ετήσια βάση
            κατά 71%, στα 306.000 TEUs. Ενώ κάποια ανάκαμψη ανα-
            μένεται για το υπόλοιπο του έτους, η παραγωγή εμπορευ-
            ματοκιβωτίων το 2023 θα διαμορφωθεί σε 1,8 εκατ. TEUs,
            σύμφωνα με το report της Drewry Container Equipment
            Forecaster.
            Επί του παρόντος, πολλές βιομηχανίες στην Κίνα είτε δεν
            λειτουργούν είτε λειτουργούν με μειωμένα ωράρια, με την
            επιστροφή στην πλήρη παραγωγή μέσα στον Ιούνιο.


                                                                                                             49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54