Page 50 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 50
ΕΝ ΠΛΩ
Την ίδια ώρα, η εμπορική παραγωγή σε δύο νέα ΣΤΆ ΧΆΜΗΛΆ ΟΙ ΆΠΩΛΕΙΕΣ
εργοστάσια στο Βιετνάμ δεν αναμένεται πριν από ΕΜΠΟΡΕΥΜΆΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΣΤΗ ΘΆΛΆΣΣΆ
το γ΄ τρίμηνο φέτος. Σημαντική πτώση κατέγραψαν οι απώλειες εμπο-
Από την πλευρά τους, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ρευματοκιβωτίων στη θάλασσα το 2022, σύμφωνα
εμπορευματοκιβωτίων έχουν ως προτεραιότητα να με δεδομένα σε έκθεση του World Shipping
προσαρμόσουν τα pools εξοπλισμού τους ώστε Council (WSC).
να ταιριάζουν καλύτερα με τις τρέχουσες παρα- Τα 661 εμπορευματοκιβώτια που χάθηκαν το 2022
μέτρους ζήτησης και προσφοράς πλοίων, αφαιρώ- στη θάλασσα αποτελούν αριθμό αρκετά μικρό-
ντας παλαιότερα ή κατεστραμμένα κουτιά που έχουν τερο σε σχέση με τα 1.566 που χάνονταν κατά
συσσωρευτεί ως συνέπεια της συμφόρησης της μέσο όρο από το 2008 έως το 2021. Λαμβάνο-
εφοδιαστικής αλυσίδας κατά την περίοδο της παν- ντας υπόψη ότι ετησίως μεταφέρονται 250 εκατ.
δημίας. Με δεδομένη την εκτίμηση της Drewry ότι κουτιά διά θαλάσσης, τα 661 αντιπροσωπεύουν
οι αφαιρέσεις αυτές φέτος θα φτάσουν τα 2,8 εκατ. το 0,00026%.
κουτιά, ο στόλος θα διαμορφωθεί σε 49,9 εκατ., Η πτώση στις απώλειες εμπορευματοκιβωτίων
σημειώνοντας πτώση για πρώτη φορά τα τελευταία αντανακλά τις προσπάθειες της βιομηχανίας για τη
14 χρόνια. βελτίωση της ασφάλειας, αλλά επίσης υπενθυμίζει
τη συνεχή επαγρύπνηση που απαιτείται για την
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΆ ΚΙΝΗΤΡΆ ΤΗΣ ΙΝΔΙΆΣ ΓΙΆ ασφάλεια των πληρωμάτων, του περιβάλλοντος
ΤΗ ΜΕΤΆΒΆΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΆΣΙΝΗ ΝΆΥΤΙΛΙΆ και του φορτίου.
Η ινδική κυβέρνηση αποκάλυψε μια σειρά πρω- «Η μείωση των εμπορευματοκιβωτίων που χάθη-
τοβουλιών με στόχο την προώθηση της πράσινης καν στη θάλασσα το 2022 είναι θετική εξέλιξη.
ναυτιλίας μέσω οικονομικών κινήτρων. Ωστόσο, δεν πρέπει να εφησυχάσουμε. Δεσμευ-
Οι ανακοινώσεις έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια όμαστε να κάνουμε τη θάλασσα ασφαλέστερη
διημερίδας που φιλοξένησε το ινδικό Υπουργείο για εργασία, προστατεύοντας το περιβάλλον και
Λιμένων και Ναυτιλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα φορτία, μειώνοντας ως εκ τούτου τον αριθμό
νωρίτερα μέσα στον χρόνο, η ινδική κυβέρνηση των εμπορευματοκιβωτίων που χάνονται στη
είχε δεσμευτεί για την ανάπτυξη λιμένων υδρογό- θάλασσα», δήλωσε ο John Butler, πρόεδρος και
νου, ενώ είχε θέσει ηλικιακό όριο στα πλοία που διευθύνων σύμβουλος του WSC.
προσεγγίζουν τα ινδικά λιμάνια ή/και φέρουν την
ινδική σημαία. ΝΆΥΣΙΠΛΟΐΆ ΠΆΝΤΟΣ ΚΆΙΡΟΥ
Το νέο πακέτο μέτρων περιλαμβάνει πέντε πρωτο- ΆΠΟ ΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΠΕΡΆΣΜΆ;
βουλίες, με την κυβέρνηση να αυξάνει το επίπεδο Μόλις δύο χρόνια αφότου υγραεριοφόρα πραγ-
χρηματοδοτικής στήριξης σε εταιρείες που θέλουν ματοποίησαν τα πρώτα δοκιμαστικά ταξίδια κατά
να χτίσουν φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Μέσω μήκος του Βόρειου Περάσματος τη χειμερινή
επιδοτήσεων η κυβέρνηση θα παράσχει το 20% περίοδο, η κρατική Novatek αναμένεται σύντομα
των κεφαλαίων που απαιτούνται για την κατασκευή να εκκινήσει ταξίδια στην εν λόγω θαλάσσια οδό
νεότευκτων. Το ποσοστό αυξάνεται στο 30% για τη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με στόχο τις εξα-
ναυπήγηση πλοίων που θα αξιοποιούν ανανεώσιμες γωγές LNG προς την Ασία.
πηγές ενέργειας για την πρόωσή τους. Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης της ρωσικής
Στο πρόγραμμα επιδοτήσεων περιλαμβάνονται και κυβέρνησης για τις πρόσφατες εξελίξεις με επί-
πλοία που θα παρέχουν δραστηριότητες υποστήρι- κεντρο το Βόρειο Πέρασμα, ο επικεφαλής της
ξης στη βιομηχανία παράκτιων αιολικών πάρκων. Rosatom ανακοίνωσε το ορόσημο στον πρόεδρο
Προς την κατεύθυνση αυτή, στο Ship Building Πούτιν.
Financial Assistance θα συμμετάσχουν 21 ναυπη- «Σε συνεργασία με τη Novatek, σχεδιάζουμε την
γεία. εκκίνηση της ναυσιπλοΐας στο ανατολικό μέρος του
Ακόμη, η ινδική κυβέρνηση ανακοίνωσε το Green Βόρειου Περάσματος σε όλη τη διάρκεια του έτους,
Tug Transition Program, με στόχο την έναρξη της από τις αρχές του 2024. Είναι μια ιστορική από-
χρήσης υβριδικών ρυμουλκών έως το 2025. Στόχος φαση, σημαντική για την ανάπτυξη όλης της Αρκτι-
είναι έως το 2030 το 50% του στόλου των ρυμουλ- κής και για την οικονομία της χώρας μας», ανέφερε
κών να είναι πράσινα. Προς την υιοθέτηση πράσινων ο Alexei Likhachev, CEO της Rosatom.
τεχνολογιών στα λιμάνια, το Υπουργείο Ναυτιλίας θα Η ανάπτυξη του Βόρειου Περάσματος αποτε-
προμηθεύσει τέσσερα κρατικά λιμάνια, και συγκε- λεί προσωπικό στοίχημα του Πούτιν εδώ και μία
κριμένα τα Jawaharlal Nehru, VO Chidambaranar, δεκαετία. Πρόσφατα μάλιστα ο Ρώσος πρόεδρος
Paradip και Deendayal, έκαστο με δύο υβριδικά σχολίασε ότι «καλώς ή κακώς το Βόρειο Πέρα-
ρυμουλκά υδρογόνου. σμα ανοίγει, είναι εμφανές, και θα πρέπει να σκε-
φτούμε το μέλλον».
50