Page 194 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 194

TEXNOΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ



          Η σειρά κινητήρων ΜΑΝ 175D αναπτύ-  COSCO: ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΆΚΟΜΗ ΕΝΆ
          χθηκε από τη MAN ES προκειμένου να  ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ CONTAINERSHIP
          συμπληρώσει και να ολοκληρώσει το χαρ-  Ξεκίνησε  η ναυπήγηση του  δεύτε-
          τοφυλάκιο προϊόντων της εταιρείας στον   ρου ηλεκτρικού containership, μετα-
          ναυτιλιακό τομέα. Όντας διαθέσιμος σε   φορικής  ικανότητας  700 TEUs, της
          τρεις παραλλαγές, των 12, 16 και 20 κυλίν-  COSCO Shipping, όπως αναφέρουν διε-
          δρων, ο κινητήρας μπορεί να παράσχει  θνή  ειδησεογραφικά μέσα, με  τη  σχε-
          ισχύ από 1.500 έως 4.400 kW και είναι   τική  εκδήλωση να λαμβάνει χώρα  στις
          ειδικά σχεδιασμένος για χρήση σε οχημα-  8 Μαΐου.
          ταγωγά πλοία, πλοία υποστήριξης υπερά-  Ειδικότερα, το πλοίο ναυπηγείται στην Κίνα
          κτιων κατασκευών και ρυμουλκά πλοία, ενώ   από την εταιρεία COSCO Shipping Heavy
          συγκεκριμένες εκδόσεις του κινητήρα μπο-  Industry (Yangzhou). Το πλοίο θα ειδικεύ-
          ρούν να χρησιμοποιηθούν και στον κλάδο   εται σε συγκεκριμένα routes ενδοποτάμιων
          των super-yachts.                   μεταφορών ή ευρύτερα routes μικρότερων
          Ο Florian Keiler, επικεφαλής πωλήσεων   αποστάσεων. Θα διαθέτει μήκος 119,8 μ. και
          κινητήρων υψηλών ταχυτήτων της MAN   η σχεδίασή του προβλέπει βύθισμα 5,5 μ.
          ES, δήλωσε: «Η MAN Energy Solutions   Επιπλέον, οι μηχανές με τις οποίες θα είναι
          προετοιμάζει τους κινητήρες της για κατα-  εξοπλισμένο θα επιτρέψουν τη μείωση
          νάλωση των βιώσιμων καυσίμων του μέλλο-  των ανθρακικών εκπομπών κατά περίπου
          ντος, και ο MAN 175D δεν αποτελεί εξαί-  32 τόνους ανά ημέρα, σε σύγκριση με ένα
          ρεση. Αρκετές μονάδες της εν λόγω σειράς   αντίστοιχο πλοίο κατανάλωσης συμβατικών
          καταναλώνουν βιοκαύσιμα κατηγορίας έως   καυσίμων.
          και B30 σε εμπορικές αλλά και κυβερνητι-
          κές εφαρμογές εδώ και αρκετά χρόνια, με  ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΆ STARLINK ΣΤΆ
          την εμπειρία μας να δείχνει ότι η απόδοση  BULK CARRIERS ΤΗΣ BLUE
          του κινητήρα 175D δεν μειώνεται από την  PLANET
          κατανάλωση των εν λόγω καυσίμων. Χάρη   Ακόμη μία εταιρεία επιλέγει την υιοθέτηση
          στον πρωτοποριακό σχεδιασμό του, μόνο   του συστήματος δορυφόρων χαμηλής τρο-
          λίγα εξαρτήματα του κινητήρα υπόκεινται   χιάς Starlink, μια τεχνολογική καινοτομία
          σε ελαφρώς μεγαλύτερη φθορά, ανάλογα   της εταιρείας SpaceX του Ίλον Μασκ, η
          με την ποσότητα του βιοκαυσίμου και τη  οποία με αργά και σταθερά βήματα αυξάνει
          διάρκεια της λειτουργίας, ενώ για την αδι-  την παρουσία της στα πλοία του παγκό-
          άλειπτη λειτουργία του κινητήρα απαιτού-  σμιου στόλου.
          νται μόνο κάποιες μικρές προσαρμογές του   Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοί-
          συστήματος διαχείρισης καυσίμου».   νωση της Navarino, η οποία συνεργάζεται
                                              με την Blue Planet στην υιοθέτηση του
          ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ           συστήματος Starlink στα πλοία της, η Blue
          ΡΥΜΟΥΛΚΟ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΆΓΚΟΣΜΙΩΣ         Planet έχει εγκαταστήσει το Starlink στον
          Την  ολοκλήρωση της ναυπήγησης του  στόλο bulk carriers της.
          πρώτου παγκοσμίως πλήρως ηλεκτρικού  Λαμβάνοντας υπόψη σχετικές δηλώσεις
          ρυμουλκού λιμένος γνωστοποίησε η εται-  του κ. Θεόδωρου Παπαδόπουλου, Chief
          ρεία Seaspan μέσω ανάρτησής της στα   IT Manager της Blue Planet, η εταιρεία
          μέσα κοινωνικής δικτύωσης.          είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένη με τα απο-
          Πρόκειται για το HaiSea Wamis, το πρώτο   τελέσματα. Ο κ. Παπαδόπουλος περιέ-
          από τρία πλήρως ηλεκτρικά ρυμουλκά λιμέ-  γραψε το σύστημα ως «game-changer»,
          νος, τα οποία θα ανήκουν από κοινού στις   το οποίο φέρνει ασύλληπτες ταχύτητες
          εταιρείες Haisla Nation και Seaspan ULC.   διαδικτύου στη διάθεση του πληρώματος
          Το HaiSea Wamis κατασκευάστηκε στα   και σαφώς και προς όφελος των υπηρεσιών
          ναυπηγεία Sanmar στην Τουρκία και πλέον   του πλοίου.
          κατευθύνεται στο Βανκούβερ του Καναδά,   Όπως έχει ήδη αναφερθεί, η υιοθέτηση
          προκειμένου να παρέχει υποστηρικτικές  του Starlink στη ναυτιλία βαίνει με ταχείς
          υπηρεσίες σε LNG carriers στο πλαίσιο   ρυθμούς: εταιρείες όπως η MOL, η Enesel,
          του LNG Canada project.             η Costamare, η Danaos, η Atlantic Bulk
          Στο συγκεκριμένο πρότζεκτ συμμετέχουν  έχουν αποφασίσει ή πραγματοποιήσει δοκι-
          σημαντικοί παίκτες της αγοράς ενέργειας,   μαστική χρήση του σε πλοία τους μέσω
          όπως η Shell, η Petronas και η PetroChina.  της Navarino.



         194
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199