Page 190 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 190
Οι πρόσφατες τάσεις στη ναυπηγική τεχνολογία και καινοτομία
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Επιμέλεια: Νίκος Βεργούνης
&
ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ
ΣΥΜΦΩΝΙΆ ΓΙΆ ΤΗ ΝΆΥΠΗΓΗΣΗ ΤΩΝ έχει δοθεί στις δεξαμενές του πλοίου, δεδομέ-
ΜΕΓΆΛΥΤΕΡΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕΤΆΦΟΡΆΣ νου ότι η αμμωνία έχει μεγαλύτερη πυκνότητα
ΆΜΜΩΝΙΆΣ από λοιπά υγροποιημένα αέρια.
Στην Ασία στρέφονται εκ νέου τα βλέμματα Παράλληλα, για την πρόωσή τους, τα πλοία θα
της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με τις εταιρείες είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου,
Jiangnan Shipbuilding και Eastern Pacific κατανάλωσης και LPG. Όμως, το ναυπηγείο
Shipping να έρχονται σε συμφωνία για τη βρίσκεται σε συνεργασία με κατασκευαστές
ναυπήγηση τεσσάρων Very Large Ammonia μηχανών, με στόχο τη δημιουργία μιας μηχα-
Carriers (VLAC), καθένα εκ των οποίων θα νής η οποία θα καταναλώνει αμμωνία ως κύριο
διαθέτει μεταφορική ικανότητα 93.000 κ.μ. καύσιμο.
Όπως σημειώνει η Jiangnan Shipbuilding,
θυγατρική του κινεζικού κολοσσού της ναυ- ΚΟΙΝΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΩΝ GOODFUELS ΚΆΙ
πηγικής βιομηχανίας CSSC, η συγκεκριμένη HYUNDAI GLOVIS ΓΙΆ ΤΗΝ ΤΆΧΥΤΕΡΗ
χωρητικότητα τα καθιστά τα μεγαλύτερα ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΒΙΟΚΆΥΣΙΜΩΝ ΣΤΆ ΠΛΟΙΆ
VLACs στον πλανήτη. Εκτός αυτού, τα πλοία Η εταιρεία βιοκαυσίμων GoodFuels και η
θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν και Hyundai Glovis ολοκλήρωσαν με επιτυχία
άλλα υγροποιημένα αέρια, όπως προπάνιο και τον πρώτο ανεφοδιασμό με βιοκαύσιμα ενός
βουτάνιο. κορεατικού πλοίου μεταφοράς οχημάτων και
Βάσει της σχεδίασης του πλοίου, το μήκος του φορτηγών (PCTC).
θα είναι ίσο με 230 μ., το πλάτος του με 36,6 Το πλοίο «Glovis Sunrise» ανεφοδιάστηκε,
μ. και το βύθισμά του 13 μ. Επιπλέον, εστίαση κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο λιμάνι
190