Page 192 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 192
αυτονομία για το 98% του ταξιδιού, πραγμα-
τοποιώντας αυτόματα 107 ελιγμούς αποφυγής
σύγκρουσης και αποφεύγοντας έως και 500
πλοία χρησιμοποιώντας το σύστημα ασφαλούς
πλοήγησης της Orca.
ΝΆΥΤΙΛΙΆΚΆ ΣΥΣΤΗΜΆΤΆ ΚΆΥΣΙΜΟΥ
ΜΕΘΆΝΟΛΗΣ, ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΆ ΤΗΣ
ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΆΝΙΆΣ
Ο τεχνολογικός όμιλος Headway έγινε πρό-
σφατα ο πρώτος κινεζικός πάροχος ναυτιλια-
κών συστημάτων που λαμβάνει παραγγελία για
ένα σύστημα παροχής καυσίμου μεθανόλης.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία εξασφάλισε παραγ-
γελία προκειμένου να παράσχει μια διάταξη
τροφοδοσίας καυσίμου μεθανόλης, η οποία
προορίζεται για μια πλατφόρμα δοκιμής κινη-
τήρων διπλού καυσίμου και χαμηλών στροφών,
που κατασκευάζεται από την Dalian Marine
Diesel Co., Ltd. (DMD). Η παραγγελία αφορά
μια εξατομικευμένη λύση παροχής καυσίμου,
η οποία θα καλύπτει ένα μεγάλο εύρος κινη-
τήρων κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης,
συμπεριλαμβανομένων των MAN 9G95ME-
LGIM, 7G80ME-LGIM, 7S60ME-LGIM και
6G50ME-LGIM.
Σε ανακοίνωσή της η Headway αναφέρει πως
η συνεργασία με την DMD αντιπροσωπεύει ένα
σημαντικό ορόσημο, καθώς αποδεικνύει ότι η
εταιρεία έχει λάβει έγκριση από κορυφαίους
κατασκευαστές κινητήρων κατανάλωσης εναλ-
λακτικών ναυτιλιακών καυσίμων.
Στο πλαίσιο της παραγγελίας, η Headway πρό-
κειται να παράσχει τη διάταξη παροχής καυσί-
πραγματικό χρόνο, ιδιαίτερα κατά την πλοή- μου μεθανόλης, ένα βοηθητικό σύστημα ανταλ-
γηση σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλη συμφό- λαγής θερμότητας, ένα σύστημα παραγωγής
ρηση πλοίων. Η πλατφόρμα Orca AI λειτουργεί αζώτου, καθώς και ένα σύστημα ασφάλειας
ως ένα αυτόματο δίχτυ ασφαλείας, καθώς έχει και ελέγχου.
τη δυνατότητα να αναγνωρίζει επικίνδυνους Η υιοθέτηση της μεθανόλης ως ναυτιλια-
στόχους και άλλα πλοία, τα οποία μπορεί να κού καυσίμου έχει επιταχυνθεί από τις αρχές
ξεφύγουν από το ανθρώπινο μάτι, μειώνοντας του έτους, με τους ναυτιλιακούς κολοσσούς
έτσι τις πιθανότητες ατυχημάτων στη θάλασσα. Maersk και CMA CGM να επενδύουν στο εν
Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών ξεκί- λόγω εναλλακτικό καύσιμο για την τροφοδοσία
νησε τον Αύγουστο του 2020, όταν η ΝΥΚ των νεότευκτων πλοίων των στόλων τους.
εγκατέστησε μια δοκιμαστική έκδοση της πλατ-
φόρμας Orca AI σε ένα πλοίο του ομίλου. Στη ΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΜΆΝ ES
συνέχεια, οι δύο εταίροι ολοκλήρωσαν, μέσω ΣΤΆ ΒΙΟΚΆΥΣΙΜΆ
της κοινοπραξίας Designing the Future of Full Η MAN Energy Solutions ανακοίνωσε πρό-
Autonomous Ships (DFFAS), μια επιτυχημένη σφατα πως ο κινητήρας MAN 175D έχει λάβει
δοκιμή ενός αυτόνομου ταξιδιού κοντά στην και επίσημα έγκριση ώστε να μπορεί να λει-
ανατολική ακτή της Ιαπωνίας, όπου συνήθως τουργεί και με τη χρήση βιοκαυσίμων. Η εν
παρατηρείται μεγάλη συμφόρηση πλοίων. λόγω έγκριση αφορά όλα τα συμβατικά βιο-
Η εν λόγω δοκιμή, η οποία έγινε γνωστή και ως καύσιμα, όπως τα επεξεργασμένα φυτικά έλαια
«MEGURI2040 Project», πραγματοποιήθηκε (HVO) και τους μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων
σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, (FAME), σε περιεκτικότητα έως και 100% και
χωρητικότητας 749 GT, το οποίο συμπλήρωσε χωρίς την πραγματοποίηση τεχνικών προσαρ-
40 ώρες πλοήγησης, επιτυγχάνοντας πλήρη μογών στον κινητήρα.
192