Page 197 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 197

ΤΑΚΤΙΚΕΣ                     ΓΡΑΜΜΕΣ



 ΤΟ «ΝΟΜΙΣΜΑ»
 ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ
 ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΟΡΘΙΟ








                                 $1.682/FEU την 1η Ιουνίου, δηλαδή σε επίπεδα   ντικά, με παραγγελίες για τη ναυπήγηση 134
                                 κατά 82% χαμηλότερα έναντι εκείνων της 24ης   containerships, χωρητικότητας περίπου 1,1 εκατ.
                                 Φεβρουαρίου του 2022. Η εικόνα στα επιμέρους   TEUs, να τοποθετούνται στα διεθνή ναυπηγεία,
                                 routes δεν προκαλεί εκπλήξεις: 89% πτώση στο   τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν μεταφορικής
                                 route Σαγκάη-Ρότερνταμ, 83% πτώση σε εκείνο   ικανότητας μικρότερης των 8.000 TEUs.
                                 μεταξύ Σαγκάης και Γένοβας, 84% πτώση μεταξύ   Η εικόνα μεταβλήθηκε άρδην το 2021, με πάνω
                                 Σαγκάης και Λος Άντζελες και 78% πτώση σε   από 600 πλοία, μεταφορικής ικανότητας άνω
                                 εκείνο μεταξύ Σαγκάης και Νέας Υόρκης.   των 4 εκατ. TEUs και αξίας περίπου $44 δισ.,
                                 Τα εν λόγω επίπεδα του WCI είναι επίσης χαμη-  να προστίθενται στο παγκόσμιο orderbook. Το
                                 λότερα και από τον κυλιόμενο μέσο όρο των  τελευταίο push έλαβε χώρα το 2022, οπότε και
                                 τελευταίων δέκα ετών. Ωστόσο, την 1η Ιουνίου  προστέθηκαν στο orderbook 378 πλοία μεταφο-
                                 του 2023 παρέμεναν σε κατά 18% υψηλότερα  ρικής ικανότητας 2,7 εκατ. TEUs.
                                 επίπεδα σε σύγκριση με εκείνα του 2019, εκείνα
                                 που η Drewry αποκαλεί «προ πανδημίας».   Ένα βήμα από τα 1.000 πλοία
                                                                         Παρατηρώντας τη φρενίτιδα των παραγγελιών
                                 Το boom στις παραγγελίες το 2021        –ειδικά το 2022– δεν προκαλεί εντύπωση που η
                                 Το 2019, στο βιβλίο των παραγγελιών προστέθη-  «στάθμη» του orderbook ανέβηκε κατακόρυφα.
                                 καν 126 containerships μεταφορικής ικανότητας   Σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons, τον Αύγου-
                                 περίπου 790.000 TEUs, τα περισσότερα εκ των   στο του 2022 το orderbook των containerships
                                 οποίων διαθέτουν μεταφορική ικανότητα μικρό-  ήταν μια ανάσα μακριά από τα 1.000 πλοία.
                                 τερη των 8.000 TEUs έκαστο.             Συγκεκριμένα, οι εκκρεμείς παραγγελίες αφο-
                                 Το 2020, η εικόνα δεν μεταβλήθηκε σημα-  ρούσαν 997 πλοία μεταφορικής ικανότητας 7,2


                                                                                                             197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202