Page 159 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 159

ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ












































                                 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που μπορού-  Οι μεταφορείς LNG, οι οποίοι εξαρτώνται σε
                                 σαν να περνούν με βύθισμα 50 ποδιών πριν από   μεγάλο βαθμό από το κανάλι, δεν επηρεάζονται
                                 την ξηρασία. Κατά τη διάρκεια της ξηρασίας  τόσο (μικρή αλλαγή στο βύθισμα δεν έχει σημα-
                                 του 2019 και του 2016, το όριο του βυθίσματος   ντική αλλαγή στο βάρος του φορτίου), όσο εκείνα
                                 έφτασε στα 43 πόδια.                    που μεταφέρουν βαρύτερα βιομηχανικά αγαθά ή
                                 Τουλάχιστον τέσσερις μεγάλοι μεταφορείς έχουν   εμπορεύματα. Ωστόσο, οποιαδήποτε συμφόρηση
                                 ανακοινώσει όρια βάρους ωφέλιμου φορτίου ή   είναι αιτία ανησυχίας, δεδομένου ότι η επέκταση
                                 έχουν επιβάλει τέλη μεταφοράς εμπορευματο-  των εξαγωγών LNG των ΗΠΑ προς τις ασιατικές
                                 κιβωτίων μεταξύ $300 και $500 ανά κιβώτιο  χώρες πρόκειται να αυξήσει την κίνηση στο κανάλι
                                 από την 1η Ιουνίου, ως απάντηση στα μέτρα του   τα επόμενα πέντε χρόνια.
                                 καναλιού. Περισσότεροι μεταφορείς είναι πιθανό   Οι περιορισμοί βυθίσματος στα 44 πόδια πρό-
                                 να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, καθώς οι   κειται να μειώσουν το ωφέλιμο φορτίο για τους
                                 περιορισμοί αυξάνονται.                 περισσότερους φορτωτές στα Neo-Panamax κατά
                                 «Τα χαμηλότερα από τα συνηθισμένα επίπεδα  40%. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν περισσό-
                                 νερού στη λίμνη Gatun προκαλούν σοβαρούς  τερα πλοία για να μεταφέρουν την ίδια ποσότητα
                                 περιορισμούς βυθίσματος στα πλοία που διέρ-  εμπορευμάτων, αυξάνοντας πιθανώς τους χρό-
                                 χονται από τη Διώρυγα του Παναμά», δήλωσε   νους αναμονής για τα πλοία που θα περάσουν.
                                 εκπρόσωπος της Hapag-Lloyd σε ενημέρωση  Ορισμένοι φορτωτές θα πρέπει να χωρίσουν το
                                 πελατών στις 30 Απριλίου, ενώ ανέφερε ότι οι  βαρύτερο φορτίο σε δύο εμπορευματοκιβώτια
                                 φορτωτές από την Ανατολική Ασία στη Βόρεια   αντί για ένα, με τα πλοία που μεταφέρουν βαρύ-
                                 Αμερική θα πρέπει να πληρώσουν πρόσθετη χρέ-  τερα εμπορεύματα να επηρεάζονται περισσότερο.
                                 ωση για όλα τα φορτία από την 1η Ιουνίου.  Αυτά τα μέτρα θα μπορούσαν να κοστίσουν στους
                                 Μεταξύ των χρηστών Neo-Panamax της Διώρυ-  εισαγωγείς και στο λιανικό εμπόριο που χρησιμο-
                                 γας του Παναμά τον Απρίλιο, τα πλοία μεταφοράς   ποιούν τη διαδρομή $1.500 επιπλέον ανά κοντέ-
                                 εμπορευματοκιβωτίων αποτελούσαν το 45% της   ινερ.
                                 κίνησης, ακολουθούμενα από πλοία μεταφοράς   Αν το κόστος μεταφοράς τελικά φτάσει σε ύψη
                                 υγροποιημένου αερίου πετρελαίου, ξηρού χύδην   απαγορευτικά, είναι βέβαιο ότι θα αναζητηθούν
                                 και υγροποιημένου φυσικού αερίου.       εναλλακτικές διαδρομές. Το φορτίο από την Ασία


                                                                                                            159
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164