Page 154 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 154

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΙΚΩΝ ΣΤΟ ΝΤΟΥΜΠΑΪ


         μενη στην τεχνητή νοημοσύνη, σχολίασε ότι έρχεται   μετασκευής σε ήδη υπάρχον εμπορικό πλοίο, μπο-
         με ορμή στη ναυτιλία και θα πρωταγωνιστήσει τα   ρούν να προσφέρουν 5-20% ενέργεια πρόωσης, ενώ
         επόμενα έτη, ωστόσο δεν παρέλειψε να υπογραμμί-  οι ίδιες τεχνολογίες, εγκατεστημένες σε νεότευκτα
         σει την ανάγκη ύπαρξης ενός κανονιστικού πλαισίου.  πλοία, μπορούν να φτάσουν και το 50-80%.
         «Θα πρέπει να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Θα   Την τρέχουσα στιγμή, στον παγκόσμιο στόλο υπάρ-
         πρέπει να αλλάξει ο τρόπος διαχείρισης των πλοίων»,   χουν 24 ποντοπόρα πλοία με βοηθητικά συστήματα
         σημείωσε αρχικά ο κ. Soussia. O ίδιος πρόσθεσε ότι   πρόωσης, που αξιοποιούν την αιολική ενέργεια,
         η συνδεσιμότητα στα πλοία τα επόμενα χρόνια θα  ενώ ως wind ready αναφέρονται 8 πλοία (συνολι-
         αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις ναυτι-  κής χωρητικότητας 1,5 εκατ. dwt). Μέχρι το Q4 του
         λιακές εταιρείες, φέρνοντας ως παράδειγμα τα ξενο-  2023 αναμένεται ότι θα υπάρχουν 49 ποντοπόρα
         δοχεία που διέθεταν wi-fi πριν από είκοσι χρόνια. «Η   πλοία με βοηθητικά συστήματα πρόωσης, συνολικής
         μη παροχή ίντερνετ στη νέα γενιά ναυτικών δεν είναι   χωρητικότητας 3,3 εκατ. dwt. Τόνισε, δε, ότι ο εξο-
         επιλογή αλλά απαραίτητη προϋπόθεση», σχολίασε.  πλισμός τέτοιων συστημάτων σε πλοία μεταφοράς
         O κ. Κris Vedat επίσης στάθηκε στην ανάγκη επικοι-  εμπορευματοκιβωτίων είναι εξαιρετικά δύσκολος σε
         νωνίας των ναυτικών με τις οικογένειές τους, επιση-  αυτό το χρονικό σημείο, κυρίως λόγω της έλλειψης
         μαίνοντας ότι η συνδεσιμότητα ή μη στα πλοία θα   χώρου πάνω στο πλοίο.
         αποτελέσει ένα ακόμη κριτήριο επιλογής των νέων   Από την πλευρά του, ο κ. Mathieu Muzeau, εκπρο-
         να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα, πέραν των   σωπώντας μια ναυτιλιακή εταιρεία που τα τελευ-
         απολαβών. Επιπλέον, αναφέρθηκε στα οφέλη της   ταία χρόνια έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στις
         χρήσης και της αξιοποίησης δεδομένων στα πλοία   τεχνολογικές λύσεις που μπορεί να προσφέρει η
         όπως είναι η αποδοτικότερη κατανάλωση καυσίμων,   αιολική ενέργεια, υπογράμμισε ότι είναι απαραί-
         η ανακατεύθυνση πλοίων σε περίπτωση λιμενικής   τητη η στήριξη από κυβερνήσεις για περαιτέρω
         συμφόρησης ή ακραίων καιρικών συνθηκών και, εν   εξελίξεις και επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα.
         τέλει, η λήψη καλύτερων αποφάσεων. Ως σκόπελο   Συμφώνησε ότι μια επένδυση σε συστήματα βοη-
         για τη μεγαλύτερη διάδοση της τεχνολογίας στα  θητικής πρόωσης που αξιοποιούν την αιολική ενέρ-
         πλοία ανέφερε το κόστος, ενώ πρόσθεσε ότι είναι   γεια έχει περισσότερο νόημα για νεότευκτα πλοία.
         ανάγκη η ναυτιλία να παραδειγματιστεί από τις αερο-  Ταυτόχρονα ο κ. Muzeau ανέφερε ότι τα πλοία της
         μεταφορές στο τεχνολογικό μέτωπο.          Louis Dreyfus Armateurs που είναι ήδη εξοπλισμένα
                                                    με τέτοια συστήματα εξοικονομούν 15-20% στην
         Επιστροφή στη δύναμη του ανέμου για τη ναυ-  κατανάλωση καυσίμου. Τέλος, υπογράμμισε ότι οι
         τιλία;                                     προσομοιώσεις ταξιδιών και η μελέτη των trading
         Καθώς οι τιμές των καυσίμων συνεχίζουν να ανεβαί-  patterns είναι εξαιρετικά χρήσιμες για να εκτιμήσει
         νουν, τα μέρη της ναυτιλιακής βιομηχανίας συζητούν   κανείς την πιθανή προστιθέμενη αξία της αιολικής
         αλλά και δοκιμάζουν την εφαρμογή μιας από τις   ενέργειας. Άλλωστε, όπως τόνισε, τα προσδοκώμενα
         παλαιότερες έννοιες που σχετίζονται με την πρόωση   οφέλη από την αιολική ενέργεια δεν είναι εγγυημένα,
         των πλοίων: την αιολική ενέργεια. Είναι ενδεικτικό ότι   αλλά σε κάθε περίπτωση αξίζουν την προσοχή της
         ο αριθμός των πλοίων με εγκατεστημένα βοηθητικά   βιομηχανίας.
         συστήματα πρόωσης που αξιοποιούν την αιολική  Η κ. Cristina Aleixendri σημείωσε τις δυσκολίες
         ενέργεια έχει διπλασιαστεί από το περασμένο έτος.  της μετασκευής ενός υπάρχοντος πλοίου και του
         Στο πλαίσιο αυτό και κατά τη διάρκεια της έκθεσης,   εξοπλισμού του με συστήματα βοηθητικής πρόω-
         έλαβε χώρα συζήτηση με θέμα «Is Wind Propulsion   σης. Τα ζητήματα που μπορεί να προκύψουν ενδέ-
         Taking Centre Stage?».                     χεται να δημιουργήσουν θέματα με την ορατότητα
         Στο πάνελ συμμετείχαν οι: Cristina Aleixendri, COO   του πληρώματος, την αντοχή του καταστρώματος,
         & Co-Founder της bound4blue, Gavin Allwright,   την ισορροπία του σκάφους αλλά και του πηδαλίου.
         γενικός γραμματέας του International Windship   Η εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος πρέπει
         Association,  Jamil  Al  Ali, Head of Regional  να εξασφαλίζει ότι η μηχανή, η προπέλα και όλα
         Commercial & Business Development του Bureau   τα συστήματα του πλοίου συνεχίζουν την κανονική
         Veritas Marine & Offshore, καθώς και ο Mathieu  λειτουργία τους.
         Muzeau, General Manager, LD Ports & Logistics   Τέλος, ο κ. Jamil Al Ali μίλησε εκτενώς για την
         της Louis Dreyfus Armateurs.               ανάγκη συνεργασίας και γόνιμης ανταλλαγής πλη-
         Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο κ. Allwright  ροφοριών μεταξύ όλων των μερών της ναυτιλια-
         παρουσίασε τα δεδομένα για την αιολική ενέργεια   κής βιομηχανίας. Υπογράμμισε ότι, με γνώμονα
         ως βοηθητικό μέσο πρόωσης στα πλοία του παγκό-  τις μεγάλες προκλήσεις της απανθρακοποίησης
         σμιου εμπορικού στόλου. Πιο συγκεκριμένα, ως δια-  του κλάδου, όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη πρέπει
         θέσιμες τεχνολογίες αναφέρθηκαν τα Kites, Rotor,   να βοηθήσουν ώστε τόσο οι νέοι κανονισμοί όσο
         Hard Sails, Hull Form, Turbines, Suction Wings.  και οι νέες τεχνολογίες να συνεισφέρουν προς τον
         Τα συστήματα αυτά, εφόσον εγκατασταθούν μέσω   κοινό σκοπό.


         154
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159