Page 150 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 150

Την ίδια ώρα, το «κοκτέιλ» περιφερειακών και   Ή ομάδα των
                                                    διεθνών κανονισμών για τη ναυτιλία ενδέχεται να   Ναυτικών Χρονικών
                                                    αυξήσει τον οικονομικό κίνδυνο και τα διοικητικά   στη ναυτιλιακή έκθεση
                                                                                              Seatrade Maritime
                                                    εμπόδια της βιομηχανίας στον δρόμο προς την ενερ-  Logistics Middle East
                                                    γειακή της μετάβαση, αν και η ΕΕ έχει δεσμευτεί   στο Ντουμπάι.
                                                    για έναν μηχανισμό ευθυγράμμισης με οποιονδήποτε
                                                    κανονισμό του ΙΜΟ στο μέλλον για τη μείωση των
                                                    εκπομπών του θερμοκηπίου.
                                                    Οι κυβερνοεπιθέσεις βρέθηκαν επίσης στο μικρο-
                                                    σκόπιο, δεδομένων των ψηφιακών λύσεων που υιο-
                                                    θετούν οι ναυτιλιακές εταιρείες τόσο στα γραφεία
                                                    όσο και στα πλοία.

                                                    Η επόμενη μέρα για τα logistics: Πληθωρισμός,
                                                    τεχνολογία και ανθρώπινος παράγοντας σε πρώτο
                                                    πλάνο
                                                    Με πληθώρα προκλήσεων είναι αντιμέτωπες στη
                                                    σύγχρονη εποχή οι παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυ-
                                                    σίδες. Οι προκλήσεις αυτές εκτείνονται κυρίως σε
                                                    μακροοικονομικό και (γεω)πολιτικό επίπεδο.
         είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν του EEXI, καθώς   Υπό αυτό το πρίσμα, μεγάλη συμμετοχή και ιδιαίτερο
         η συμμόρφωση θα απαιτήσει μια λεπτή ισορροπία   ενδιαφέρον είχε το πάνελ «The Future of Supply
         πολλών παραγόντων».                        Chain Logistics: Inflation, near shoring and non-
         Στο μέτωπο των καυσίμων επισήμανε ότι το 2023 η   stop disruption».
         ευελιξία είναι ζωτικής σημασίας, καθώς οι διαχειρι-  Η κ. Parisa Kaveh, General Manager της Nostrac
         στές επιχειρούν να αντιμετωπίσουν τη μεταβλητό-  Shipping Company, ερωτηθείσα σχετικά για τα
         τητα, τον γεωπολιτικό κίνδυνο και τις ασύμμετρες   lessons learned από τις τελευταίες κρίσεις των
         εξελίξεις στις υποδομές ανεφοδιασμού καυσίμων.   θαλάσσιων εφοδιαστικών αλυσίδων, τόνισε ότι τη
         Στο πλαίσιο αυτό, τα πλοία διπλού καυσίμου αντι-  μεγαλύτερη πρόκληση αποτελεί η διαχείριση της
         προσωπεύουν το 30% όσων βρίσκονται σε παραγ-  υπερπροσφοράς containerships και της μειωμένης
         γελία. «Σκαλίζοντας τους αριθμούς, συνειδητοποιεί   ζήτησης. Η ίδια πρόσθεσε ότι η επικοινωνία όλων των
         κανείς ότι 67 παραγγελθέντα containerships είναι   stakeholders του κλάδου αλλά και η ευελιξία είναι
         ammonia-ready και 26 methanol-ready. Και οι δύο   ζωτικής σημασίας προκειμένου να υπερκεραστούν   Α-Δ:
         επιλογές διπλού καυσίμου θα ενισχυθούν σημαντικά   οι σκόπελοι. Η κ. Kaveh εξέφρασε τον σκεπτικισμό   Ο κ. Paul Holthus,
         για διάφορους τύπους πλοίων».              της για το γεγονός ότι, εν μέσω κρίσεων, οι θαλάσ-  o κ. Stuart Neil,
                                                                                              η κ. Katharine
                                                    σιες μεταφορές δέχτηκαν σφοδρό ανταγωνισμό από   Palmer και ο κ.
         Η (γεω)πολιτική σταθερότητα, ζητούμενο για την   άλλους τρόπους μεταφοράς, όπως ο σιδηρόδρομος,   Neill Robertson-
         παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα             αν και το κόστος είναι δυσανάλογο.        Jones.
         Στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο κ. Stuart Neil, Director
         of Strategy & Communications του ICS, αναφέρ-
         θηκε στα βασικά σημεία του Maritime Barometer
         Report 2022-2023, το οποίο εκπονήθηκε με τη
         συμμετοχή μελών του ICS.
         Και ο κ. Νeil επιβεβαίωσε τις σκέψεις και τις τοπο-
         θετήσεις μεγάλου αριθμού stakeholders της ναυτι-
         λίας, σύμφωνα με τις οποίες ο δρόμος της ναυτιλίας
         προς την απανθρακοποίηση είναι συνυφασμένος με
         την ύπαρξη ενός εύρους καυσίμων, λαμβάνοντας
         υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε segment.
         Στη φετινή εκδοχή της έκθεσης, οι συμμετέχο-
         ντες εμφανίστηκαν αρκετά ανήσυχοι για το ζήτημα
         της πολιτικής σταθερότητας, το οποίο και το 2021
         υπήρξε ψηλά στην ατζέντα. Ο πόλεμος στην Ουκρα-
         νία, οι διενέξεις στη Νότια Σινική Θάλασσα και η
         αστάθεια στη Νότια Ασία υπογραμμίστηκαν ως συνι-
         στώσες που ενδεχομένως θα επηρεάσουν αρνητικά
         τη βιομηχανία.


         150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155