Page 158 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 158

Ο ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ







          Με το βλέμμα του ναυτικού               του καπτ. Γ. Γεωργούλη


































          Η ΞΗΡΆΣΙΆ ΣΤΟΝ ΠΆΝΆΜΆ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ        νικό ωκεανό, είχε υποστεί μείωση του όγκου των
          ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟ ΒΥΘΙΣΜΆ ΚΆΙ             υδάτων του πριν από τη διεύρυνση του 2016, που
          ΤΟ ΩΦΕΛΙΜΟ ΦΟΡΤΙΟ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ            επέτρεπε να περάσουν πολύ μεγαλύτερα πλοία.
          ΠΟΥ ΔΙΆΠΛΕΟΥΝ ΤΗ ΔΙΩΡΥΓΆ                Υπάρχει ένα πρωτόκολλο τελών διέλευσης και
          Η σοβαρή ξηρασία που πλήττει αυτό το καλοκαίρι   περιορισμού βυθίσματος που αναπροσαρμόζε-
          τον Παναμά δημιουργεί μεγαλύτερο περιορισμό   ται συνεχώς, καθώς επιδεινώνονται οι συνθήκες
          στα βυθίσματα των πλοίων που χρησιμοποιούν   ξηρασίας.
          τη διώρυγα, αναγκάζοντας ειδικά τα πλοία μετα-  Οι βροχοπτώσεις ήταν περιορισμένες περισσό-
          φοράς εμπορευματοκιβωτίων να ελαφρύνουν τα   τερο από το 50% της κανονικής περιόδου από
          φορτία τους και να επιβάλουν υψηλότερα μετα-  τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο στο κανάλι και
          φορικά τέλη, με περαιτέρω αυξήσεις στο κόστος   στις λίμνες που το τροφοδοτούν. Αυτή η ποσότητα
          μεταφοράς φορτίου μέσω του καναλιού.    βροχής συνδέεται με το 2019, οπότε σημειώθηκε
          Τα μεγαλύτερα πλοία θα πρέπει να μειώσουν το   το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο δεκα-
          βύθισμά τους, μεταφέροντας λιγότερο φορτίο ή   ετιών, σύμφωνα με το Everstream Analytics.
          μειώνοντας το βάρος των εμπορευματοκιβωτίων   Η στάθμη του νερού στη λίμνη Gatun, τη μεγα-
          τους, μετά τη μείωση βυθίσματος του καναλιού   λύτερη από τις δύο λίμνες που τροφοδοτούν το
          από την 1η Ιουνίου. Ορισμένες εταιρείες μεταφο-  κανάλι, αναμένεται να φτάσει σε ιστορικά χαμηλά
          ρών έχουν ανακοινώσει νέα μεταφορικά τέλη για   επίπεδα μέχρι τον Ιούλιο, περιορίζοντας το βύθι-
          τα εμπορεύματα που μεταφέρονται στο δρομο-  σμα των πλοίων και το πόσο φορτίο μπορούν να
          λόγιο για την ίδια περίοδο ως απάντηση στους   μεταφέρουν.
          περιορισμούς του καναλιού.              Από τις 24 Μαΐου, τα πλοία Neo-Panamax, τα
          Αυτά τα μέτρα είναι πιθανό να οδηγήσουν σε  μεγαλύτερα πλοία που διέρχονται από τη διώρυγα,
          καθυστερήσεις και σε υψηλότερο κόστος για τα   έχουν περιορισμό στο βύθισμά τους τα 44,5 πόδια
          εμπορεύματα που μεταφέρονται μέσω του κανα-  (13,56 μ.), από το ήδη περιορισμένο βύθισμα των
          λιού – συνήθως το 5% του ετήσιου παγκόσμιου   45 ποδών. Ο περιορισμός μειώθηκε κι άλλο, στα
          θαλάσσιου εμπορίου διέρχεται από τις δεξαμενές   44 πόδια, στις 30 Μαΐου. Αν και αυτό φαίνεται
          του.                                    σαν μια μικρή αλλαγή, θα μπορούσε να μεταφρα-
          Το κανάλι, που συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρη-  στεί σε 40% λιγότερο φορτίο σε ορισμένα πλοία


         158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163